Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk

nu finns den i lager, men priset justerat. Oskönt

Permalänk
Medlem

Fick nyss info om att min order skickats från lagret. Beställde med leverans till tomtgräns. Beräknad komma imorgon. Fick iväg beställningen cirkus 15 sekunder efter erbjudandet släpptes. Så de som fortfarande har 17:e som beräknad leverans verkar stämma förhoppningsvis.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Fick nyss info om att min order skickats från lagret. Beställde med leverans till tomtgräns. Beräknad komma imorgon. Fick iväg beställningen cirkus 15 sekunder efter erbjudandet släpptes. Så de som fortfarande har 17:e som beräknad leverans verkar stämma förhoppningsvis.

Trevlig läsning! Min står kvar som "Ordern hanteras på lagret" med beräknad leverans 17/10. Jag beställde 10:02, och fick i första orderbekräftelsen 18/10. Den ändrades sen på hemsidan till 30/10, men nu är den alltså sen i lördags nere på på 17/10.

Håller tummarna!

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Trevlig läsning! Min står kvar som "Ordern hanteras på lagret" med beräknad leverans 17/10. Jag beställde 10:02, och fick i första orderbekräftelsen 18/10. Den ändrades sen på hemsidan till 30/10, men nu är den alltså tillbaka på 17/10.

Håller tummarna!

Var precis i kontakt med deras kundsupport på telefon och då svarade han mig med att jag kommer förmodligen få mitt paket skickat senast den 18:e oktober, då min order lades medan de hade varor att undvara. 😄 Han nämnde även att mitt paket fixades igår (söndag) och borde snart vara på väg.

Jag beställde 10:00 men 10:02 hade de väl fortfarande kvar några på nätet om jag inte minns fel.

Nu vill man inte ta ut något i förskott men det känns bättre nu än vad det gjorde tidigare haha! 😁

Har varit många olika bud men jag tror personalen som jobbar med kundsupport på deras hemsida inte har befogenhet att hjälpa er mer än att säga att varan är slut. Fick också till svar att om jag beställer den från hemsidan så kan jag hämta den i butik. Vilket jag ställer mig ytterst tveksam till efter att ha läst era kommentarer. 😂 Så kontakta dem via telefon är mitt tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Var precis i kontakt med deras kundsupport på telefon och då svarade han mig med att jag kommer förmodligen få mitt paket skickat senast den 18:e oktober, då min order lades medan de hade varor att undvara. 😄 Han nämnde även att mitt paket fixades igår (söndag) och borde snart vara på väg.

Jag beställde 10:00 men 10:02 hade de väl fortfarande kvar några på nätet om jag inte minns fel.

Nu vill man inte ta ut något i förskott men det känns bättre nu än vad det gjorde tidigare haha! 😁

Har varit många olika bud men jag tror personalen som jobbar med kundsupport på deras hemsida inte har befogenhet att hjälpa er mer än att säga att varan är slut. Fick också till svar att om jag beställer den från hemsidan så kan jag hämta den i butik. Vilket jag ställer mig ytterst tveksam till efter att ha läst era kommentarer. 😂 Så kontakta dem via telefon är mitt tips!

Eller bara vänta? Deras kundtjänst har nog mycket att göra som det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Eller bara vänta? Deras kundtjänst har nog mycket att göra som det är

Förstår inte vad jag ska vänta på. Jag kanske framstår som att jag hänger på deras telefonväxlar och skriver stup i kvarten med dem, vilket jag kanske gör (nej då, ett samtal och ett par konversationer på deras hemsida), men jag vill ju såklart veta som kund om jag kommer att få min vara eller inte. Speciellt när flera har fått sina beställningar annullerade.

Sen så är framförhållningen ganska viktig för min del. Speciellt när Samsung har sin finfina kampanj!

Trodde också kundtjänst var till för att hjälpa kunden, men jag kanske har fel 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

olika adresser o namn, namn behövs ej på kvittot (om det redan inte står där, men bara redigera det i adobe) då det inte står så i villkoren, utan ett kvitto/orderbekräftelse med produkten/datum/pris.

Går det ändra på i efterhand tro? Om man hämtar i butik alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Går det ändra på i efterhand tro? Om man hämtar i butik alltså.

bör få en pdf till mailen.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vilken speditör Power använder? Jag har förväntad leverans till tomtgräns i morgon 17/10 men vet ej om jag kommer kunna vara hemma då och ta emot.

Status är fortfarande: "Ordern hanteras på lagret"

Tror ni att det går att skjuta på datumet? Ej fått något SMS eller annat ännu.

Permalänk
Skrivet av edson:

Är det någon som vet vilken speditör Power använder? Jag har förväntad leverans till tomtgräns i morgon 17/10 men vet ej om jag kommer kunna vara hemma då och ta emot.

Status är fortfarande: "Ordern hanteras på lagret"

Tror ni att det går att skjuta på datumet? Ej fått något SMS eller annat ännu.

Har inte heller fått något SMS eller liknande, men status på deras hemsida är just nu "På väg till dig" för min beställning. Kan inte se att något har lagts till via Postnords app eller på appen My Parcels.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Är det någon som vet vilken speditör Power använder? Jag har förväntad leverans till tomtgräns i morgon 17/10 men vet ej om jag kommer kunna vara hemma då och ta emot.

Status är fortfarande: "Ordern hanteras på lagret"

Tror ni att det går att skjuta på datumet? Ej fått något SMS eller annat ännu.

Jag bor i djupaste Norrland och det står samma för mig.. Och det finns inte en chans det stämmer. Jag antar att 17/10 är då dem planerar att skicka iväg den.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Jag fick precis uppdatering i postnords app gällande leveransen, så för min del blir det alltså postnord (bor på landsbygden i södra norrland)

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med kundtjänst på chat. Detta var deras "standard" svar antar jag. Hoppas dom kommer överens med Samsung.

Vad gäller din order så På grund av högt tryck på hemsidan vid kampanjstart under fredagen så lyckades vi sälja mer av SAMSUNG HW-Q995C SOUNDBAR än vi har tillgängligt på lager.
Vi har lyckats få tag på mer med estimerad leveranstid i början på november och din order står i kö.

Vad gäller kamoabjen från Samsung om produkt på köpet som också löper ut i början på nevember så är vi i pågående dialog med Samsung och hoppas ha en lösning på det inom kort och vi ber om att få återkomma i den frågan.

Permalänk

Konstigt alla fått sina skickade jag bad de välja de tidigaste order som gick igenom halvt vilket var 2 minuter över något hade leverans 19 något nu 5 november suger som fan detta...

Permalänk
Skrivet av tronix79:

Var i kontakt med kundtjänst på chat. Detta var deras "standard" svar antar jag. Hoppas dom kommer överens med Samsung.

Vad gäller din order så På grund av högt tryck på hemsidan vid kampanjstart under fredagen så lyckades vi sälja mer av SAMSUNG HW-Q995C SOUNDBAR än vi har tillgängligt på lager.
Vi har lyckats få tag på mer med estimerad leveranstid i början på november och din order står i kö.

Vad gäller kamoabjen från Samsung om produkt på köpet som också löper ut i början på nevember så är vi i pågående dialog med Samsung och hoppas ha en lösning på det inom kort och vi ber om att få återkomma i den frågan.

Låter väl okej va de lång kö till chatten? Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Låter väl okej va de lång kö till chatten? Mvh

Katastrof på chatten, stängdes ner flera ggr. Nån gick på lunch mitt uppe i en chat och lämnade över till en kollega som bara skrev "en kollega kommer strax hjälpa dig". Ringde in istället o fick svar rätt snabbt. 1 timme tog det nog med chat o telefon support.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Konstigt alla fått sina skickade jag bad de välja de tidigaste order som gick igenom halvt vilket var 2 minuter över något hade leverans 19 något nu 5 november suger som fan detta...

Min är 10.01. Inte skickad.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Konstigt alla fått sina skickade jag bad de välja de tidigaste order som gick igenom halvt vilket var 2 minuter över något hade leverans 19 något nu 5 november suger som fan detta...

Jag beställde typ så fort det går manuellt. Valde hemleverans och har tidsstämpel 10:00, och på min beställning står fortfarande "Ordern behandlas på lagret" på Powers hemsida.

Permalänk
Medlem

Var inne i butik idag och frågade om min order som jag har upphämtning i butik på. Orden syns inte när man loggar in på Power.se och enligt säljaren är ordern inte avbokad. Alla Click&Collect ordrar ligger kvar. Varför ordern inte syntes var något i stil med att dessa ordrar på Soundbaren har blivit utplockade och ligger i en egen reservationskö så Power vet hur många till dom skulle ta in och leverera. Prognos på leverans var osäkert men början/mitten på november enligt säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoiKoo:

Var inne i butik idag och frågade om min order som jag har upphämtning i butik på. Orden syns inte när man loggar in på Power.se och enligt säljaren är ordern inte avbokad. Alla Click&Collect ordrar ligger kvar. Varför ordern inte syntes var något i stil med att dessa ordrar på Soundbaren har blivit utplockade och ligger i en egen reservationskö så Power vet hur många till dom skulle ta in och leverera. Prognos på leverans var osäkert men början/mitten på november enligt säljaren.

Det låter ju lovande iaf. Hoppas verkligen de kan göra en deal med Samsung angående erbjudandet.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Samma sak hände mig, fast jag fick veta det när jag står i butiken för att hämta ut... det var två mycket välspenderade timmar i bilen/butiken.

Frågade om han kunde ge mig lite rabatt på Airpods gen 2 som kompensation, men icke. Tack Power för en strålande insats kring kundnöjdhet

En update, skickade in klagomål till power via deras hemsida och de erbjöd ett presentkort på 500:- som plåster på såret. Alltid nått även om det inte väger upp allt besvär det gav.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte fått någon uppdatering alls sen beställning?

Denna ordersida uppdateras kontinuerligt i takt med att orderns status uppdateras.
Din beställning skickas i 1 leveranser
Leverans 1. Hemleverans till tomtgräns

Förväntat leveransdatum 2023-10-17

Edit: Fick iväg beställningen 10:01

Permalänk
Medlem
Skrivet av Premo:

Någon annan som inte fått någon uppdatering alls sen beställning?

Denna ordersida uppdateras kontinuerligt i takt med att orderns status uppdateras.
Din beställning skickas i 1 leveranser
Leverans 1. Hemleverans till tomtgräns

Förväntat leveransdatum 2023-10-17

Precis samma här. Beställde 10:01 med hemleverans.

Permalänk
Medlem

Samma här, 10:02.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Antar att vi alla är i samma sits. Om så är fallet så är era paket redo att skickas men inväntar en leverantör som ska hämta era paket. Det är svaret jag fick från deras kundsupport.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Och när man talar om trollen, nu har statusen ändrats till "På väg till dig". 😄

Permalänk
Medlem

Min försändelse är spårbar i PostNords app nu. Beräknas komma imorgon men ingen tidsintervall.

När jag går in på länken som medföljde i bekräftelsemailet från Power "Blir klar för din leverans" så står det att dag och tid ska framkomma. De hänvisar då att man ska kontakta Postnord för att boka nytt datum om man inte är hemma. Förväntar de sig att man ska vara hemma mellan 8-21 och vänta på försändelsen eller?

Länge sedan jag fick hemleverans från PostNord men DHL brukar iaf lämna ett fönster på några timmar för leveransen...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Premo:

Någon annan som inte fått någon uppdatering alls sen beställning?

Denna ordersida uppdateras kontinuerligt i takt med att orderns status uppdateras.
Din beställning skickas i 1 leveranser
Leverans 1. Hemleverans till tomtgräns

Förväntat leveransdatum 2023-10-17

Edit: Fick iväg beställningen 10:01

Leveransmetod(er): Hemleverans till tomtgräns
Paketets vikt: 26.2 kg
Skickat från lagret: 2023-10-17 14:47

Nästan lite komiskt

Permalänk

Kunde hämta ut min soundbar i fredags, testade den i söndags. Blev glatt överraskad hur bra ljud det var i den.