Tävling: Smycka tiotusentals skrivbord – vinn Komplett speldator!

Permalänk
Medlem

Känner igen flera deltagare som flitigt brukar delta med grymma bidrag i tävlingar och även varit med i denna tävling tidigare år. Är övertygad om att ingen medvetet fuskat eller gjort fel.

Onödigt att anklaga varandra för att vara osportslig innan man ens vet vad som försiggår. Men självklart kan man diskutera definitionen av reglerna om man tycker det är otydligt.

För mig var det en självklarhet att skicka sms/WhatsApp med länken till familj och vänner så fort jag såg att röstningen var igång i morse. Många har Swec-konto och är mer eller mindre aktiva men inte alla.

Även där skulle man kunna hävda att en mer aktiv, långvarig och välkänd användare på forumet kommer få fler röster än andra pga. fler forum-vänner och popularitet. Men självklart önskar man att alla röstar på det bidrag som de tycker är snyggast och/eller själva hade önskat ha som skrivbords bakgrund.

Litar på att SweC gör en rättvis bedömning

Allt gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegendal:

Känner igen flera deltagare som flitigt brukar delta med grymma bidrag i tävlingar och även varit med i denna tävling tidigare år. Är övertygad om att ingen medvetet fuskat eller gjort fel.

Onödigt att anklaga varandra för att vara osportslig innan man ens vet vad som försiggår. Men självklart kan man diskutera definitionen av reglerna om man tycker det är otydligt.

För mig var det en självklarhet att skicka sms/WhatsApp med länken till familj och vänner så fort jag såg att röstningen var igång i morse. Många har Swec-konto och är mer eller mindre aktiva men inte alla.

Även där skulle man kunna hävda att en mer aktiv, långvarig och välkänd användare på forumet kommer få fler röster än andra pga. fler forum-vänner och popularitet. Men självklart önskar man att alla röstar på det bidrag som de tycker är snyggast och/eller själva hade önskat ha som skrivbords bakgrund.

Litar på att SweC gör en rättvis bedömning

Allt gott

Hoppas inte du tagit illa upp av mina inlägg, håller med om att det varit lite otydligt vad man får och inte får göra och har inte som avsikt att anklaga någon för fusk (även om jag inser att vissa av mina inlägg kan ha råkat låta som det, ber om ursäkt om så är fallet). Målet med inläggen var främst att skapa diskussion om hur röster från vänner och bekanta behandlas, och jag tror som du säger att ingen medvetet fuskat utan att det mest varit en fråga om olika synvinklar på denna typ av omröstningar. Alla bidrag som kommit till final, och även många andra, är av riktigt hög kvalitet och är definitivt värdiga av sin plats.

Permalänk
Medlem

Jag tycker väl att det i grunden inte ska vara sådana här omröstningar, utan att sponsorn/redaktionen ska välja ut vinnarna.

Om man nödvändigtvis vill ha omröstningar kan man väl begränsa till medlemmar i +5 år som har gjort minst 10 inlägg i månaden det senaste året eller nåt sånt.

Om dina två närmaste vänner som också hänger på swec röstar på dig är det ju såklart inga problem, men att dela på sociala medier och ha omröstningar som är öppna eller som tillåter nyregistrerade? Det är inte ok. Jag har själv inga sociala medier men jag har vänner som har 15 000+ följare, de hade ju utan ansträngning kunnat få in 5 000 röster.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hulle:

Jag tycker väl att det i grunden inte ska vara sådana här omröstningar, utan att sponsorn/redaktionen ska välja ut vinnarna.

Om man nödvändigtvis vill ha omröstningar kan man väl begränsa till medlemmar i +5 år som har gjort minst 10 inlägg i månaden det senaste året eller nåt sånt.

Om dina två närmaste vänner som också hänger på swec röstar på dig är det ju såklart inga problem, men att dela på sociala medier och ha omröstningar som är öppna eller som tillåter nyregistrerade? Det är inte ok. Jag har själv inga sociala medier men jag har vänner som har 15 000+ följare, de hade ju utan ansträngning kunnat få in 5 000 röster.

/hulle.

Om vi ska pricka 5års medlemsskap med snitt 10 inlägg i månaden så är vi nere på några tiotal medlemmar. Kanske hundra om vi har tur. 😅

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Om vi ska pricka 5års medlemsskap med snitt 10 inlägg i månaden så är vi nere på några tiotal medlemmar. Kanske hundra om vi har tur. 😅

Större chans för mig då ju!

Kan sätta gränsen att man måste varit registrerad senast 2005.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Fina bidrag, ser ut som bra AI-bilder! Men hoppas de är ritande med egenbyggda penslar och krita😂

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk

Tack alla som har röstat, väldigt roligt att komma topp 3 och jag var i behov av en ny skärm så detta var en väldigt trevlig tidig julklapp!

Bra jobbat alla andra bidrag, ha en riktigt god jul

Permalänk
Medlem

Stort tack till alla som röstade på mitt bidrag, och tack än en gång för en rolig tävling! Vill även passa på att gratulera er andra i topp 3 och berömma även de andra bidragen i tävlingen - det var många bra i år!

God jul allihopa!

Permalänk

Yay! Blev en riktigt bra jul i år! Tack till alla som har tävlat och röstat!

God jul!

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem

Herregud vad jämnt det var till slut! Bara en halv procentenhet mellan ettan och tvåan. Mycket fina bidrag och värdiga vinnare i mina väldigt okunniga ögon

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jösses, nu vet jag varför jag inte ens orkar försöka bidra med något

Den första var den mest stilistiska, den andra den coolaste och den tredje den snyggaste...jäklar säger jag bara, grattis alla tre!

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Vilken kamp! Grattis till alla tre!

Permalänk
Medlem

Väl förtjänt, grattis till er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Jösses, nu vet jag varför jag inte ens orkar försöka bidra med något

Den första var den mest stilistiska, den andra den coolaste och den tredje den snyggaste...jäklar säger jag bara, grattis alla tre!

Ja, det är riktigt bra. Jag förstår inte ens hur man börjar på att skapa något sånt här. Fick jag välja skulle jag alla dagar i veckan hellre besitta kunskapen och talangen att skapa sådan här konst istället för att få vinsterna vinnarna fick!

Riktigt avis, bra jobbat!

(Har suttit och kollat lite youtube etc med folk som ritar. Jag förstår inte hur dom "ser" vad som ska ritas. Det ser så sjukt enkelt ut. Gör såhär såhär såhär. När dom är klara kan det vara en människa med perfekt anaotmi, skuggor, muskler etc. När man själv sen försöker blir det en streckgubbe )

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Ja, det är riktigt bra. Jag förstår inte ens hur man börjar på att skapa något sånt här. Fick jag välja skulle jag alla dagar i veckan hellre besitta kunskapen och talangen att skapa sådan här konst istället för att få vinsterna vinnarna fick!

Riktigt avis, bra jobbat!

(Har suttit och kollat lite youtube etc med folk som ritar. Jag förstår inte hur dom "ser" vad som ska ritas. Det ser så sjukt enkelt ut. Gör såhär såhär såhär. När dom är klara kan det vara en människa med perfekt anaotmi, skuggor, muskler etc. När man själv sen försöker blir det en streckgubbe )

Det fina med att jobba med digitala verktyg är att du inte behöver kunna ”teckna” eller ”rita”. Det mesta går att justera och förfina. Lär dig lite av basverktygen i ett program du gillar och läs på lite om layout så ska du nog se att du är igång också!

Visa signatur

Mjölk är inte gott!