Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Nu blir det enklare att spela Game Pass-spel via Geforce Now

Permalänk
Melding Plague

Nu blir det enklare att spela Game Pass-spel via Geforce Now

Nvidia har uppdaterat spelstreamingtjänsten Geforce Now med möjligheten att koppla konton till spelprenumerationer från Microsoft och Ubisoft.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Coolt med forza gfn är ju ljusår före xcloud

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Trevligt, testade lite Forza motorsport och det största problemet var att jag kom precis in från EA WRC. Tydligen tyckte en BMW M3 inte om att gå in i en kurva med fart, hård kort broms, två snabba nedväxlingar och sen ge gas igen xD

Permalänk
Medlem

För endast 1294*2 + 99*12 = 3776Kr kan man alltså spela i ett år på ett RTX4080.
Är det lika med förväntad värdeminskning på det grafikkortet?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Skrivet av Fenrisulvfan:

För endast 1294*2 + 99*12 = 3776Kr kan man alltså spela i ett år på ett RTX4080.
Är det lika med förväntad värdeminskning på det grafikkortet?

Har aldrig förstått mig på dessa typ av tjänster. Varför stressa att spela under en begränsad tid så länge man betalar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

För endast 1294*2 + 99*12 = 3776Kr kan man alltså spela i ett år på ett RTX4080.
Är det lika med förväntad värdeminskning på det grafikkortet?

Fast nu dubbelräknar du Game Pass-månaderna, eftersom det ingick (antingen 3 eller 6 månader, om erbjudandet tillåter det).

Jag tycker det låter som en ganska bra deal ärligt talat, för många. Du kan ju köra det på en dator med väldigt kassa specs, värd ett par tusen. Säg att du köper en dator för 5000 kr, sen 2588 kr/år på Geforce Experience. Det tar 6 år innan du nått 20k, och en dator med motsvarande specs kostar nog en bit över 20 -- för att inte nämna att du fortfarande sitter med ett 4080 efter 6 år, medan Geforce Experience uppdaterats till nåt i stil med 6080 vid det laget, och 5080 innan det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

För endast 1294*2 + 99*12 = 3776Kr kan man alltså spela i ett år på ett RTX4080.
Är det lika med förväntad värdeminskning på det grafikkortet?

Fast de 99*12 får du ju dra bort. Det är ju för spelen på Game Pass och blir samma om du köper ett 4080 eller kör via GeForce now.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Fast nu dubbelräknar du Game Pass-månaderna, eftersom det ingick (antingen 3 eller 6 månader, om erbjudandet tillåter det).

Jag tycker det låter som en ganska bra deal ärligt talat, för många. Du kan ju köra det på en dator med väldigt kassa specs, värd ett par tusen. Säg att du köper en dator för 5000 kr, sen 2588 kr/år på Geforce Experience. Det tar 6 år innan du nått 20k, och en dator med motsvarande specs kostar nog en bit över 20 -- för att inte nämna att du fortfarande sitter med ett 4080 efter 6 år, medan Geforce Experience uppdaterats till nåt i stil med 6080 vid det laget, och 5080 innan det.

Det var ett erbjudande om 3 månader gratis, så visst en rabatt på 297Kr.

Det går nog att uppgradera sitt 4080 till både 5080 och 6080 och priset på tjänsterna kommer nog gå upp motsvarande mellanskillnaden en uppgradering kostar för en själv.

Det skulle kännas som att köpa busskort istället för att investera i en bil, problemet blir minskad frihet och en maktförskjutning.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Man kan spela rätt många år på sin gamla dator även med dessa priser innan man är uppe i vad en vettig gamingdator med rtx 4080 skulle kosta att köpa/bygga skulle garanterat funka utmärkt med min 5-6 år gamla dator och rtx 1660, ny dator med 4080 ligger väl norr om 30k?

Permalänk
Medlem

När jag såg denna artikel kom jag på att Webhallen är skyldiga mig ett x antal 3 månaders gratis månader av GeForce Now. Kanske ska försöka få dom en gång för alla och testa denna tjänst.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Fenrisulvfan:

För endast 1294*2 + 99*12 = 3776Kr kan man alltså spela i ett år på ett RTX4080.
Är det lika med förväntad värdeminskning på det grafikkortet?

Skrivet av Dinkefing:

Har aldrig förstått mig på dessa typ av tjänster. Varför stressa att spela under en begränsad tid så länge man betalar?

Skrivet av Thomas:

Fast nu dubbelräknar du Game Pass-månaderna, eftersom det ingick (antingen 3 eller 6 månader, om erbjudandet tillåter det).

Jag tycker det låter som en ganska bra deal ärligt talat, för många. Du kan ju köra det på en dator med väldigt kassa specs, värd ett par tusen. Säg att du köper en dator för 5000 kr, sen 2588 kr/år på Geforce Experience. Det tar 6 år innan du nått 20k, och en dator med motsvarande specs kostar nog en bit över 20 -- för att inte nämna att du fortfarande sitter med ett 4080 efter 6 år, medan Geforce Experience uppdaterats till nåt i stil med 6080 vid det laget, och 5080 innan det.

Skrivet av MegaMuztek:

Man kan spela rätt många år på sin gamla dator även med dessa priser innan man är uppe i vad en vettig gamingdator med rtx 4080 skulle kosta att köpa/bygga skulle garanterat funka utmärkt med min 5-6 år gamla dator och rtx 1660, ny dator med 4080 ligger väl norr om 30k?

Rent krasst är det tyvärr prisvärt att köpa på sig både Xbox Game Pass och GeForce Now, kontra att spendera pengarna på en dator med motsvarande prestanda. Och det är väl allt vad dessa företagen hoppas på att fler ska "inse" i längden, den våta drömmen att inte behöva sälja något utan endast hyra ut.

Då tar jag inte saker som elkostnad i beräkningen, det är ändå inte gratis att ha ett 600W+ monster stå och tucka på för att rendera bilderna lokalt. Eller det kanske lite mer svårberäkliga som att alla inte har möjlighet att ha en regelrätt skrivbordshörna i sitt hem.

Sedan går det att argumentera för att äga en dator av andra skäl än att spela på såklart, och inte minst att det finns fler butiker och spel utanför Xbox-appen. Men om syftet är att vilja ha ett färdigdukat bort med spel alá TV-streaming, då är det som klappat och klart utan att passera gå, och genom GFN går det då att använda Steam för den som redan har ett existerande bibliotek där eller önskar utöka med ett från GP.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Rent krasst är det tyvärr prisvärt att köpa på sig både Xbox Game Pass och GeForce Now, kontra att spendera pengarna på en dator med motsvarande prestanda. Och det är väl allt vad dessa företagen hoppas på att fler ska "inse" i längden, den våta drömmen att inte behöva sälja något utan endast hyra ut.

Då tar jag inte saker som elkostnad i beräkningen, det är ändå inte gratis att ha ett 600W+ monster stå och tucka på för att rendera bilderna lokalt. Eller det kanske lite mer svårberäkliga som att alla inte har möjlighet att ha en regelrätt skrivbordshörna i sitt hem.

Sedan går det att argumentera för att äga en dator av andra skäl än att spela på såklart, och inte minst att det finns fler butiker och spel utanför Xbox-appen. Men om syftet är att vilja ha ett färdigdukat bort med spel alá TV-streaming, då är det som klappat och klart utan att passera gå, och genom GFN går det då att använda Steam för den som redan har ett existerande bibliotek där eller önskar utöka med ett från GP.

Ja datorer har blivit så jäkla dyra nu att jag på allvar tittat på detta nu när sonen vill ha en dator. Skaffa en enklare dator eller tunn klient och strömma?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja datorer har blivit så jäkla dyra nu att jag på allvar tittat på detta nu när sonen vill ha en dator. Skaffa en enklare dator eller tunn klient och strömma?

/hulle.

You will own nothing and be happy.

Det funkar bra, jag har kört det på TVn (både GeForce och xbox, har xbox rullandes idag) och det räcker gott och väl men man ska vara väl medveten om att input-lag definitivt är en grej vilket minskar vilka spel som faktiskt går att spela.

Dvs - Forza etc kan man glömma men Euro Truck Simulator är perfekt. FPS är i samma hörna, medans strategispel är perfekt.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

You will own nothing and be happy.

Det funkar bra, jag har kört det på TVn (både GeForce och xbox, har xbox rullandes idag) och det räcker gott och väl men man ska vara väl medveten om att input-lag definitivt är en grej vilket minskar vilka spel som faktiskt går att spela.

Dvs - Forza etc kan man glömma men Euro Truck Simulator är perfekt. FPS är i samma hörna, medans strategispel är perfekt.

Har kört Xcloud ibland på skoj och t.ex. Lies of P fungerar förvånanstvärt bra där.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."