Insomniac uttalar sig om det stora hacket

Permalänk
Melding Plague

Insomniac uttalar sig om det stora hacket

I ett meddelande släppt på olika sociala medier skriver Insomniac Games för första gången sedan en grupp hackare släppte 1,67 TB interna dokument.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad att man kunde ladda ner 1TB utan att nån märkte av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Jag är imponerad att man kunde ladda ner 1TB utan att nån märkte av det

Går jäkligt fort om du får tillgång till en cloud storage i tex aws. Oftast har dem kommit över uppgifter för att komma in så det är inget som ser konstigt ut i studen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Går jäkligt fort om du får tillgång till en cloud storage i tex aws. Oftast har dem kommit över uppgifter för att komma in så det är inget som ser konstigt ut i studen.

Precis. 1TB är verkligen inte mycket heller. Riktigt stora bolag har nästan så mycket bara i aktivitetsloggar dagligen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Borde inte detta klassas som utpressning och inte "hack"
Att någon "hackar" för att komma åt uppgifter är normen, går inte att bryta sig in på ett kontor och stjäla dokument nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Borde inte detta klassas som utpressning och inte "hack"
Att någon "hackar" för att komma åt uppgifter är normen, går inte att bryta sig in på ett kontor och stjäla dokument nu för tiden.

Det är både utpressning och hack.

Permalänk
Medlem

Sony som jag känner som borde komma ner med hammaren rätt hårt nu. Jag jobbar inom industrin och har flera interaktioner med Sony och de är helt klart de absolut mest besvärliga att jobba med sett till hur nitiska de är med säkerheten. Jag vet inte hur de ser ut med deras Studios då jag inte haft någon större interaktion med de men är faktiskt lite förvånad att det inte varit betydligt mer nedlåst.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Borde inte detta klassas som utpressning och inte "hack"
Att någon "hackar" för att komma åt uppgifter är normen, går inte att bryta sig in på ett kontor och stjäla dokument nu för tiden.

Håller med. Ingen skulle skriva "deras dörr blev dyrkad" om ett vanligt inbrott.
Eller så är det ordet "hackad" som får ändra innebörd. Har nästan skett redan.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Jag är imponerad att man kunde ladda ner 1TB utan att nån märkte av det

Dels som andra skriver så går 1Tb relativt fort och är inte särskilt mycket data för ett stort företag, sen behöver de inte snott allt på en gång, har de väl en väg in kan de gå in flera gånger och ta lite i taget. Det mest tidskrävande lär vara att hitta allt, iaf om dokumenten ligger på olika användare osv. De kan dessutom eftersom det verkar vara mycket textdokument ha packat allt innan nedladdning och ingen har vad jag sett gått ut med hur länge de kunde rota runt i systemen.