Apple släpper Vision Pro den 2 februari

Permalänk
Musikälskare

Apple visar vägen ännu en gång

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Förväntar mig att det kommer en Vision SE längre fram, men det är fortfarande inget för mig. Skulle gärna prova, med risk att bli helt såld.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Exakt! många som varit inne på det och många som tyvärr fortfarande inte förstår användningsområdet av vision pro. Detta ska som sagt inte jämföras med ett ”spel-vr-headset” utan ett arbetsredskap mer likt hololens.
Hololens är för övrigt riktigt coolt men känns fortfarande lite beta och får inte så mycket kärlek som hade behövts. Tror dock hololens kommer bli bättre nu när vision pro snart kommer på allvar också. Spännande framtid om än för dyrt just nu iallafall. 😊

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycka vad man vill om priset men Apples headset har satt en ny ribba vilket bara är positivt för utvecklingen av VR/AR.
Kommer bli intressant vad dom andra tillverkarna kommer följa upp med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Exakt! många som varit inne på det och många som tyvärr fortfarande inte förstår användningsområdet av vision pro. Detta ska som sagt inte jämföras med ett ”spel-vr-headset” utan ett arbetsredskap mer likt hololens.
Hololens är för övrigt riktigt coolt men känns fortfarande lite beta och får inte så mycket kärlek som hade behövts. Tror dock hololens kommer bli bättre nu när vision pro snart kommer på allvar också. Spännande framtid om än för dyrt just nu iallafall. 😊

Inte för att jag riktigt förstår de olika enheterna och mjukvarorna från Microsoft, men det var ju nyss en nyhet om att de bestämt sig för att sluta med "Windows Mixed Reality" och att stödet kommer försvinna från Windows 11? https://www.tomshardware.com/virtual-reality/microsoft-is-dep... . Som sagt, jag fattar inte riktigt Microsofts produkter och bara skummade länken/nyheten, så det är möjligt att det inte alls motsäger det du siar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Inte för att jag riktigt förstår de olika enheterna och mjukvarorna från Microsoft, men det var ju nyss en nyhet om att de bestämt sig för att sluta med "Windows Mixed Reality" och att stödet kommer försvinna från Windows 11? https://www.tomshardware.com/virtual-reality/microsoft-is-dep... . Som sagt, jag fattar inte riktigt Microsofts produkter och bara skummade länken/nyheten, så det är möjligt att det inte alls motsäger det du siar om.

Hololens är en Enterprise produkt. Antar att dom som använder det får custom made programvara.
Windows mixed reality är bara ett dåligt namn på Windows egna VR plattform som man använder med WMR headseten. Har inget med mixed reality att göra eller hololens i sig.
MS har valt att "samarbeta" med Meta ist på den fronten. Med att erbjuda bla office ich xcloud till Meta Quest.
Om det blir ön mer återstår att se.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

$150 för linser med styrka låter helt absurt, meta tar $79 till quest och de är väldigt duktiga på att ta betalt för tillbehör.

Inte lätt att ha dålig syn!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

$150 för linser med styrka låter helt absurt, meta tar $79 till quest och de är väldigt duktiga på att ta betalt för tillbehör.

Inte lätt att ha dålig syn!

Meta säljer väl inte linser överhuvudtaget? Utan låtit tredjepartstillverkare ta hand om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

$150 för linser med styrka låter helt absurt, meta tar $79 till quest och de är väldigt duktiga på att ta betalt för tillbehör.

Inte lätt att ha dålig syn!

Funderar du på $150 vs $79 är du nog iofs inte den tilltänkta Vision Pro kunden ändå...

Permalänk
Medlem

Jag är lite spänd på hur mycket extra man behöver betala för streamingtjänster eller om det tom. endast kommer gå att hyra 3d filmerna. Det kommer definitivt komma med en premium, men ingen har pratat så mycket om dessa kostnader (när man väl har köpt brillorna)