Allt fler kunder missnöjda med Iphone 15 Pro

Permalänk
Medlem

Jag bör från 13 Pro Max till 15 Pro Max, är jäkligt nöjd, förväntar mig inte att de ska uppfinna hjulet varje generation.
För mig räcker det med att kameran är bättre och att processorkraften är högre.
Men Siri är samma katastrof som tidigare, däremot ryktas det att de jobbar på en bättre personlig assistent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Okej förklara gärna för mig hur jag kan spela upp flac filerna utan vlc då?
Det går inte att spela upp med apple musik appen.

Och det går ej att föra över eller ”synkronisera” över flac filer utan VLC heller.

Infuse är fint tycker jag. Men är mest videofokuserat. Står att det spelar upp FLAC, dock:

https://apps.apple.com/se/app/infuse-video-player/id113622093...

Men håller med om att de borde ha stöd för FLAC i Musik-appen.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vad är det du saknar som gör att du går tillbaka till Apple?
Tänker ju att alla har vi något som håller oss fast i den plattform vi föredrar, oavsett om det är telefon-OS eller dator-OS liksom
För mig är det separata jobbprofilen och möjligheten att sideloada appar (mest av principskäl, inte praktiska) som håller kvar mig i Androidvärlden.

Intressant frågeställning!

Jag har, likt @CrispVanDahl, också försökt att göra några byten av plattform från iOS till Android. Det har alltid slutat med att jag kommit tillbaka hem till Apple. Förklaringen är ganska enkel - åtminstone för mig.

Face-ID
För en person som jag som lätt får torra fingrar (särskilt på vintern) så fungerar aldrig fingeravtrycksläsaren särskilt bra. Däremot funkar Face-ID klockrent i 99,9 procent av fallen. Och det går snabbt(!) som tusan. Med Face-ID slipper jag också Samsungs hitte-på-ansiktsigenkänning där skärmen måste agera strålkastare i ett mörkt rum för att igenkänningen ska fungera. Det senare stör exempelvis så väl sambo som minstingen.

Apples egna appar
Jag har, tyvärr, inte hittat något alternativ med android som har lika bra och användbara medföljande appar som iOS har. Grundläggande appar som Calendar, Clock, Mail, Health, Notes och Reminder är helt enkelt klockrena. Vill man dessutom ha utökad funktionalitet i något av dessa så finns det premium-appar som är så otroligt mycket bättre i iOS. Även om samma app finns för android så tycker jag att man ofta ser att kvaliteten är så mycket högre i iOS-versionen.

iCloud och integration med macOS/iPadOS/watchOS
iCloud-funktionaliteten gör att jag i stort sett alltid kan lita på att allt synkroniseras mellan flera olika enheter. Jag kör Watch, iPad Pro och MacBook Pro M1 Pro. Jag testade exempelvis kombinationen Samsung Watch6 Classic och S23ans standardmodell men kunde komma långt ifrån den där fina integrationen och det fina samarbetet som finns mellan Apples enheter.

Apple Watch
Den här är definitivt värd att nämna som ett skäl. Androidklockorna funkar men det finns verkligen inte en enda som bjuder på lika bra prestation och flyt i UI som Watch Ultra 2 gör. Mest viktigt för mig är Health-appen här, som håller koll på min sömn, hjärtrytm, syresättning i blodet och mycket mer. Funkade även på Watch6 Classic men långt ifrån lika bra.

Det här får vara ett litet urval till varför jag personligen alltid kommer tillbaka till Apple. Det finns, enligt mig, ingen som helst konkurrens som ens i närheten av vad Apples kan tillhandahålla. Sedan är förstås inte allt med Apple perfekt - de har en hel del att arbeta på när det kommer till vissa delar. Exempelvis hade riktig sideloading varit en fördel (även om jag i andra trådar skrivit att det är något som bara ett fåtal faktiskt efterfrågar). De kan också gärna öppna för fler möjligheter att låta andra använda sig av iCloud och därigenom öka kompatibilitet med andra. Nu ser jag dock fram emot RCS-stödet som kommer snart. Men som en "overall experience" så kan jag inte se mig lämna Apple.

För att svara på kärnämnet dock!

Jag har svårt att förstå missnöjet. iPhone 15 Pro kom med USB-C och Thunderbolt 4. Bild- och videokvalitet är påtagligt bättre (även om skillnaderna på det stora hela blir små av förklarliga skäl). Min personliga upplevelse är också att batteritiden är något bättre än vad den var på min iPhone 14 Pro. Men sedan är det ju så att med dessa årliga uppdateringar så är det svårt att klämma ur någon wow-känsla, även för Apple. Därför ska man heller inte räkna med det. Men just USB-C var verkligen värt varenda krona, det har på alla sätt och vis förenklat mitt digitala liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Nytt batteri och "planned obsolet" kommer att vara det nya-gamla "mycket nytt" som kommer att tvinga er att köpa en ny lur (iPhone?)

Annars PR avdelningen funkar bra...

Du menar som Samsungs gamla partytrick med svällande/exploderande batteri? (Ungefär lika aktuellt påstående)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCapo_X:

Du menar som Samsungs gamla partytrick med svällande/exploderande batteri? (Ungefär lika aktuellt påstående)

Alla gamla partytrick är aldrig för gamla, när det gäller att spara/känna miljarder dollar.

Även batteri har ett kretskort i iPhoner. Och detta kretskort kan kommunicera med "mobilen" och berätta att den är "äkta-apple-batteri" eller inte. Det vet vi alla.

Det som inte alla vet är att samma krets kan styra batteriets uppladdning: hur fördelas kapaciteten om nån cell är sämre än den andra, vilken spänning/ström och under vilken tid den ska ta.... Man kan börja lite överbelasta specifika cellerunder en period, och andra specifika celler under andra perioder... Du kommer inte ens märka någon markant försämring på en dag, man kan skynda sakta - men säkert.😉 Så ett par månader och hoppsan, 5% kapacitet är borta, sedan om ett par månader 5% till... Oj, nu är kännbart... Du kan byta ut batteriet, men Apple har tänkt på det, och andra batteriet kommer att börja förlora kapaciteten redan efter ett år.😁
Apple viskar: - köp en ny iPhone! Den är bättre, snabbare. 😌Vill du ha högre status - köp en ny iPhone. 😉

Permalänk
Medlem

Fascinerande att så många fortsätter spendera så sjukt mkt pengar på mobiltelefoner.
Själv rullar jag forfarande en XR från 2018. Spräckte precis skärmen på den och batteriet sjunger på sista versen men... saknar ingen feature i de nya överhuvudtaget, och känner inte för att spendera massa pengar på ngt jag inte behöver eller ens vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Fascinerande att så många fortsätter spendera så sjukt mkt pengar på mobiltelefoner.

Fortfarande löjligt billigt jfm vad jag lagt på systemkameror genom åren. Mina Nikon DX-prylar och m43-utrustning är lätt uppe i 50000:- tillsammans. Numera klarar jag mig ofta fint med min iPhone 15 Pro, såvida vi inte pratar om mer extrem fotografering.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte iPhone. Nu sätter de ju inte ens ut batteritiden i mah så om batteritiden har blivit mindre ja det förvånar mig ej.

Rossman på YouTube har bra inslag om "inlåsningseffekter" som Apple pysslar med för att just låsa in användaren i deras ekosystem (de skapar "specialskruvar" som "bara Apple och Rossman kan öppna") så jag håller mig till Android.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Har gått från en iPhone 12 mini till iPhone 15 Pro. Helt klart nöjd!

Jämfört med min sambos iPhone 13 Pro, så är skillnaderna dock rätt minimala.

Däremot är iPhone 15 Pro "the best iPhone yet!".

Att kunna filma i ProRes 4k@60fps direkt till extern SSD känns som ett stort lyft i sig, även om jag sällan kommer utnyttja funktionen.

Extern ssd begränsad till usb 2.0 hastigheter. Borde inte den där videon bli ganska komprimerad?

Eller kör de via nån trådlös extern lagring eller annan proprietär lösning?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Extern ssd begränsad till usb 2.0 hastigheter.

Var får du USB 2.0 ifrån? iPhone Pro 15 klarar väl 10Gbps?
https://support.apple.com/en-us/109041#ssdfiles

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Var får du USB 2.0 ifrån? iPhone Pro 15 klarar väl 10Gbps?
https://support.apple.com/en-us/109041#ssdfiles

Just de, var pro som klarade 3.0!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Har en 15 Pro Max, bytte ifrån en 13 och hade 13 Pro Max en period.
15 Pro Max är utan tvekan den bästa telefonen jag har ägt och då har jag testat väldigt många. Kan inte svara på hur den är ställt mot 14 men i ärlighetens namn jämfört med 13 Pro Max är skillnaden stor.

Själv märkte jag knappt skillnad mellan xr och 15plus. Lite snabbare och bättre kamera.
Hade jag inte gjort bytet för att jag var tvungen skulle jag inte blivit särskilt nöjd över förbättringarna de gjort under åren.
Eller jo USB c är ju skönt att ha istället för en skum specialkontakt. Bästa 13500kr jag spenderat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Alla gamla partytrick är aldrig för gamla, när det gäller att spara/känna miljarder dollar.

Även batteri har ett kretskort i iPhoner. Och detta kretskort kan kommunicera med "mobilen" och berätta att den är "äkta-apple-batteri" eller inte. Det vet vi alla.

Det som inte alla vet är att samma krets kan styra batteriets uppladdning: hur fördelas kapaciteten om nån cell är sämre än den andra, vilken spänning/ström och under vilken tid den ska ta.... Man kan börja lite överbelasta specifika cellerunder en period, och andra specifika celler under andra perioder... Du kommer inte ens märka någon markant försämring på en dag, man kan skynda sakta - men säkert.😉 Så ett par månader och hoppsan, 5% kapacitet är borta, sedan om ett par månader 5% till... Oj, nu är kännbart... Du kan byta ut batteriet, men Apple har tänkt på det, och andra batteriet kommer att börja förlora kapaciteten redan efter ett år.😁
Apple viskar: - köp en ny iPhone! Den är bättre, snabbare. 😌Vill du ha högre status - köp en ny iPhone. 😉

Vad du dock missar är kundens vilja att köpa samma varumärke om den gamla upplevs blivit dålig eller försämrad.
Upplever folk att deras gamla mobil (eller egentligen valfri produkt) blivit seg eller på annat sätt beter sig märkligt så minskar viljan markant att skaffa en likadan (har själv gått från Samsung till iPhone pga just den anledningen).

Samtliga mobiltillverkare skulle kunna strypa sina mobiler på det viset men varken Apple eller Samsung behöver göra sådana tilltag idag och riskera dålig publicitet för deras kunder är redan trogna och byter inom samma ekosystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Fascinerande att så många fortsätter spendera så sjukt mkt pengar på mobiltelefoner.

Ja...men samtidigt (och det här tänkte jag skriva något längre om men orkar inte + tid) är mobiltelefoner en utjämnare i samhället, för vissa. Vi kan inte alla ha lika bra bil, boende, jobb, semesterresor, kläder, klockor etc, men de flesta svenskar med arbete har råd med en värstingmobil - om de prioriterar det. Jag tror det spelar viss roll, det kan för många ge en bra känsla att faktiskt ha "det bästa", då känner man sig lyckad och/eller nöjd. Men att köpa nytt varje år är såklart en dyr lyx.

Många använder ju telefonen 2-3 timmar per dag, eller mer tydligen eftersom batteritiden är ett problem; få andra saker använder man lika mycket och det är för mig mer förståeligt hur man kan lägga 15k på en mobil än hur man kan lägga 800k på en bil. Men, allt beror såklart på intresse och möjligheter.

Nåja, för mig går smärtgränsen för en mobil nånstans kring 5000, och då tänker jag mig att man har den minst 3 år - helst längre.

Jag känner fler än en som byter mobil för att kunna ge barnen sin gamla förresten, och har man då gett sig in i ett dyrt ekosystem så kostar det ju. Fast alternativet kanske är att köpa nya iphones till barnen (för det är ofta iphones när barnen är märkestrogna; har man android kan man ge barnen nästan vad som helst bara det är nytt...)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Rekordmedlem

Jag vet en sak de kan göra, bygga den så den uppfyller Atexklassning så blir den nästan billig om de inte höjer priset, annars är den lika totalt ointressant som alla andra äppeltelefoner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Du kommer inte ens märka någon markant försämring på en dag, man kan skynda sakta - men säkert.😉 Så ett par månader och hoppsan, 5% kapacitet är borta, sedan om ett par månader 5% till... Oj, nu är kännbart...

Sluta trolla! Vi vet alla vad du tycker om Apple.

Det ser snarare ut så här för iPhone (batterikapacitet):

Första året: 95-100%
Andra året: 90-95%
Tredje året: 85-90%

Du glömmer bort att många iPhones används och supportas långt mycket längre än valfri Android.

Och en 5-6 år gammal telefon med endast 75-80% kapacitet klarar inte längre av att köra med full prestanda utan att riskera att plötsligt stängas av. Det var därför Apple begränsade hastigheten på telefoner med utslitna batterier.

Om batterikapaciteten sjunker snabbare än min lista ovan, så är det något fel på batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Sluta trolla! Vi vet alla vad du tycker om Apple.

Det ser snarare ut så här för iPhone (batterikapacitet):

Första året: 95-100%
Andra året: 90-95%
Tredje året: 85-90%

Du glömmer bort att många iPhones används och supportas långt mycket längre än valfri Android.

Och en 5-6 år gammal telefon med endast 75-80% kapacitet klarar inte längre av att köra med full prestanda utan att riskera att plötsligt stängas av. Det var därför Apple begränsade hastigheten på telefoner med utslitna batterier.

Om batterikapaciteten sjunker snabbare än min lista ovan, så är det något fel på batteriet.

Min 12 mini var nere på 85% efter 13 månader. Använde alltid deras skyddsfunktion som skulle ladda de sista procenten lagom till man behövde dom. Men det var normalt som jag förstod det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tror att det främst beror på att marknaden är mättad och stagnerad. Folk kunde förr märka stora skillnader mellan modeller men nu händer det knappt någonting förutom implementering av AI-överhype.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Det mest revolutionerande är väl ändå valet av Titanium som gör att Pro modellen endast väger 187g med tanke på den hårdvara som finns i den?? det är 5/5 i min bok iallafall med tanke på dagens flaggskepp som har väldigt svårt att hålla sig under 220g

Och även att de tillslut fått ge med sig och måste använda sig av USB-C som är trevligt också

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min 12 mini var nere på 85% efter 13 månader. Använde alltid deras skyddsfunktion som skulle ladda de sista procenten lagom till man behövde dom. Men det var normalt som jag förstod det.

Batterierna slits olika mycket beroende på hur du använder dom. Därför kommer alla få olika typer av degradering. Batterier påverkas även mycket av miljö, ett modernt batteri är ofta förstört efter man glömt det i bilen en varm sommardag.

Därför elbilar har kyl och värmesystem för batterierna för att de ska hålla så länge som möjligt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min 12 mini var nere på 85% efter 13 månader. Använde alltid deras skyddsfunktion som skulle ladda de sista procenten lagom till man behövde dom.

Antagligen lyckades du trigga över 300 laddcykler redan första året (om max är 500). Just iPhone 12 mini fick mycket kritik att den hade för klent batteri.

Min 12 mini har 87% batterihälsa efter 3 års hård användning, men samtidigt körde jag med energisparläget påslaget och laddade sällan över 80%.

Litade aldrig på Apples skyddsfunktion för iPhone 12. Nu med iPhone 15 fungerar det mycket, då det går att begränsa laddningen till 80%.

Undviker även snabbladdare och trådlös laddning, då jag märkt att telefonen blir onödigt varm av det. Värme är batteriets fiende #1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

Skitsnack. Det finns två typer av köpare av iPhone 15 [Pro].
1. Företag. De skiter i.
2. Privatpersoner som tycker att det är viktigt att ha den senaste modellen. För de spelar prestanda/krona ingen roll. Status är allt.
Så jag säger "skitsnack" till denna artikel.

Jag håller nästan med om din kategorisering.
En tredje kategori är de som bara uppgraderar vid behov och då vill ha det bästa.

Hela artikeln handlar i praktiken om att de i kategori två som bytt från 14 Pro till 15 Pro inte tycker det var värt pengarna. Därför är inte artikeln "skitsnack".

Permalänk
Livsnjutare 😎

Men vadå, kommer som en nyhet först nu ?
Det förstod man ju redan vid presentationen utav enheten !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av Syltmunken:

Är konsumenter generellt dumma i huvudet?

Ja. Folk byter kläder för att de gamla har fel färg. Folk köper HP-skrivare. Folk köper Gilette-raksystem. Folk köper SUV:ar. Folk gör Wish och Aliexpress till lönsamma företag. Folk köper årets premiumtelefon flera år i rad. Jag ser ingen annan förklaring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Tänker att den som ofta byter sin telefon som märker om det endast är små förändringar och det är väl de som nu klagar på att det inte skett någon större utveckling eller förändring mellan 14 och 15. Man hypar ju varje ny telefon som bara den så då förväntar man väl sig också en större förbättring. Själv byter man var tredje eller fjärde år. Gick nyligen från en X till en 14. Ganska stor skillnad. Tycker inte att det är så stor skillnad på arbetstelefonen som är 13 och min privata 14. Beror ju också på vad man använder telefonen till förstås.

Ja samma här bytar var 3-4 år så blir det stor skillnad.
Har 13 pro nu så ska se om det blir 16 eller 17 nästa.
Får 16 någon större vill ha förändring så kör jag på det annars väntar jag till 17

Skrivet av jOnÄTÄn:

Min 12 mini var nere på 85% efter 13 månader. Använde alltid deras skyddsfunktion som skulle ladda de sista procenten lagom till man behövde dom. Men det var normalt som jag förstod det.

Min 13 mini jobbtelefon har 98% efter nu 2 år
Använder den bara för jobb och inte privat

Min privata 13 pro där jag misshandlar batteriet varje dag eftersom det körs spel på den är på 82% efter 2 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Äsch min iphone 13pro gör jobbet än. Kanske unnar mig ett nytt batteri i slutet av detta året så får den hålla 2år till iallafall.
Mobilmarknaden har blivit så sjukt tråkig. Enda som gör lite skillnad för mig iallafall är att byta mellan android och ios vartannan gång jag köper nytt så hinner det hända lite saker iallafall. Kanske en pixel nästa gång? 🤔

Själv sitter jag med en iPhone 11 som anger 96% batteri hälsa, både när jag kollar i vanliga inställningar samt under support så anger den just 96% Känns som att den borde vara lite lägre, vet att det var först för ett år sen som den tappert hävdade 100% och sen dalade ner lite. Men får utan problem fortfarande ut lätt en 6-7 SoC time utan att behöva ladda, plus att den överlever fan allt den utsätts för. Sure att den finns lite scuffmarks here and there, plus nån repa i displayen. Men överlag så håller den för typ allt känns det som, iklädd sitt 49:- skal från amazon.
Då ska också nämnas att den tappats i bla. stenar, betong/trä golv etc. Så känner ingen som helst anledning att byta.
4,5 år och den får allt hänga med tills dess att den ger upp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Angående batteriet så är det väl ingen superstorskillnad på olika kvalitesmärken? Det enda är att iPhone drar lite mindre ström, men har mindre batteri. Så det blir ungefär samma sak.
Så de som påstår saker som att deras batteri håller sig fräst hur länge som helst, så säger det en hel del om hur lite de använder mobilen. På samma sätt som personer som säger att deras däcken på deras raggarbil håller i över 10år utan de behöver byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Själv sitter jag med en iPhone 11 som anger 96% batteri hälsa, både när jag kollar i vanliga inställningar samt under support så anger den just 96% Känns som att den borde vara lite lägre, vet att det var först för ett år sen som den tappert hävdade 100% och sen dalade ner lite. Men får utan problem fortfarande ut lätt en 6-7 SoC time utan att behöva ladda, plus att den överlever fan allt den utsätts för. Sure att den finns lite scuffmarks here and there, plus nån repa i displayen. Men överlag så håller den för typ allt känns det som, iklädd sitt 49:- skal från amazon.
Då ska också nämnas att den tappats i bla. stenar, betong/trä golv etc. Så känner ingen som helst anledning att byta.
4,5 år och den får allt hänga med tills dess att den ger upp.

Det är sjukt bra efter så lång tid, luktar golden sample hos ditt batteri. Som jämförelse droppade min Xs lika mycket efter ~2-3 månader.

Hade varit intressant att se hur många laddcykler du har. Kan enkelt kollas med en shortcut när man kollar analysdatan.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Skrivet av friArsenik:

"planned obsolet"

Roligt att den här myten fortfarande sprids om de telefoner som i särklass haft längst effektiv livslängd i många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Det är sjukt bra efter så lång tid, luktar golden sample hos ditt batteri. Som jämförelse droppade min Xs lika mycket efter ~2-3 månader.

Tror mer det handlar om nån placeboeffekt, för rimligtvis borde den ha tappat lite mer? Eller så är det ett mirakelbatteri man fick

Skrivet av Clasito:

Hade varit intressant att se hur många laddcykler du har. Kan enkelt kollas med en shortcut när man kollar analysdatan.

Ja onekligen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X