Vad har ID-kollen för funktion?

Permalänk
Medlem

Vad har ID-kollen för funktion?

Vad fyller ID-kollen för funktion i en sån här situation*, vilken faktiskt trygghet ger den och för vem? Skulle det vara lägligt att kombinera den med krav på ett visst antal inlägg/livslängd på kontot likt andra forum har, t.ex. klocksnack?

*Misstänkt annons med produkter av tveksamt ursprung.

Tråd flyttad till feedbackforumet
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Steamroad:

Vad fyller ID-kollen för funktion i en sån här situation*, vilken faktiskt trygghet ger den och för vem? Skulle det vara lägligt att kombinera den med krav på ett visst antal inlägg/livslängd på kontot likt andra forum har, t.ex. klocksnack?

*Misstänkt annons med produkter av tveksamt ursprung.

Jag flyttade inlägget till ett rimligare forum än i en marknadstråd som delvis döljs efter annonsen stängts, eller helt om den tas ned av moderatoråtgärd.

Tidigare hade sweclockers just krav på både aktivitet och medlemsskap innan det gick att annonsera men detta har ändrats i relativ närtid. @Enviro är rätt person att peta på i frågan då besluten att ändra marknadsåtkomst kommer därifrån (+ jag som moderator ska inte vara in i feedbackforumet och svara).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Steamroad:

Vad fyller ID-kollen för funktion i en sån här situation*, vilken faktiskt trygghet ger den och för vem? Skulle det vara lägligt att kombinera den med krav på ett visst antal inlägg/livslängd på kontot likt andra forum har, t.ex. klocksnack?

*Misstänkt annons med produkter av tveksamt ursprung.

Tanken med ID-kollen är ju att säkerställa trygg handel i SweClockers marknad, men jag kan förstå att ibland sker det saker som inte bör ske. Jag kan inte på rak arm säga någonting om ärendet i fråga, du får gärna skicka PM.

Men att kombinera ID-koll med krav på inlägg och livslängd är inte aktuellt. När ID-kollen implementerades 2020 var det tre månaders tidsfrist samt minst tio inlägg i forumet. Detta ledde till en stor mängd skräpinlägg i forumet för att användare skulle nå 10-nivån.