Värdering av Optama WU416 DLP och projektorduk

Permalänk
Medlem

Värdering av Optama WU416 DLP och projektorduk

Hejsan.

Det är så att jag har en Optama WU416 DLP samt en elektriskt duk till detta, duken har jag för mig är 2.4M på bredden kan nog va så att den faktiskt är 2.4x2.4M

Detta används verkligen inte så mkt som det var tänkt och jag tänkte kolla om någon har ett hum om vad man kan ta för detta kitet? Jag tänker mig att 3000.- borde vara rimligt eller kan det vara så att man kan få mera, eller är det till och med så illa att det kanske är för mycket med 3000.-?

Så vad tror ni som kan lite om detta?

MVH

Rubrik.
Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Bildexpert 📺

Finns en specifik tråd här om värderingar med några grundläggande idéer: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1611180-vad-ar-min-beg...

Generellt är projektorer och dukar mer svårsålt, efterfrågan är inte lika hög och en slutkörd lampa är en dold kostnad/besvär etc. Med 3000 kronor är du en bra bit under halva nypriset vilket är "rimligt" om du vill få allt sålt lite snabbare. Om du siktar på det faktiska halva priset av motsvarande ny produkt kan det vara många flera tusenlappar men svårare att få det sålt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Finns en specifik tråd här om värderingar med några grundläggande idéer: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1611180-vad-ar-min-beg...

Generellt är projektorer och dukar mer svårsålt, efterfrågan är inte lika hög och en slutkörd lampa är en dold kostnad/besvär etc. Med 3000 kronor är du en bra bit under halva nypriset vilket är "rimligt" om du vill få allt sålt lite snabbare. Om du siktar på det faktiska halva priset av motsvarande ny produkt kan det vara många flera tusenlappar men svårare att få det sålt.

Tackar för svar, jag kollar in tråden du skickade

Det possitiva är nog att lampan bara har ett par hundra timmar, så den har inte gått hårt, men ja det är inte superlätt att sälja dessa grejer

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.