Montering av 32" + 27" på nytt skrivbord, behöver tips!

Permalänk

Montering av 32" + 27" på nytt skrivbord, behöver tips!

Hejsan,
För det första, vet inte om detta ligger på rätt ställe. Om inte får gärna moderator flytta det till relevant ställe.

Nu till mitt problem, har precis köpt ett nytt skrivbord från Ikea. Det är följande skrivbord jag köpt https://www.ikea.com/se/sv/p/mittzon-skrivbord-valnoetsfaner-...
Är väldigt nöjd överlag, så tänkte jag skulle fixa iordning lite i hur jag har mina skärmar. Har just nu en 32" och en 27" skärm. Den ena är monterad på arm som man fäster över+under skrivbordet och den andra är på sin fot. Mitt nya skrivbord har inte jättebra förutsättningar för att montera skärm på arm då det är en kabelkanal i tyg under skrivbordet som jag skulle behöva ta bort eller ta sönder lite för att montera arm (iaf de armar jag kollat på).
Så tänkte kolla om någon har ideer/tips på hur ni själva har gjort eller om ni har liknande situation. Min dator är på en byrå vid sidan så behöver inte tänka att det ska stå på skrivbordet.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Något du kanske inte vill göra i ditt nya bord 😁, men när jag köpt arm(ar) så har det oftast följt med delar för att man ska kunna borra ett hål i skrivbordet och fästa armen på det sättet istället för att klämma fast den över kanten.
Jag drog mig länge för att göra det, har ett bord med fasad kant, så armen satt inte optimalt och rasade till och med ned en gång. Men till slut tänkte jag att jag kommer ha mitt bord tills jag antingen slänger det, eller så får nästa ägare rabatterat pris pga hålen i skivan, eller så byter jag skivan i framtiden.
Så jag tog fram borren. 😁