Crucial Ballistix DDR3 RAM 16GB (4GB x 4) 1600MHz

Permalänk
Medlem

Crucial Ballistix DDR3 RAM 16GB (4GB x 4) 1600MHz

Säljer Crucial Ballistix Sport DDR3 ram minne med 16GB (alltså 4 GB x 4) på 1600MHz och XMP profil och CL9

Modellnummer: BLS4G3D1609DS1S00
Länk med mer exakta specs: https://www.webhallen.com/se/product/155046-Crucial-Ballistix...
eller på newegg: https://www.newegg.com/ballistix-4gb-240-pin-ddr3-sdram/p/N82...

Där kostar 16GB ny $37 (≈400 kr) så jag tycker ett rimligt pris skulle vara kunna vara 250 kr.
Så antingen 250 kr direkt eller vad budgivningen går upp i.

Kan avhämtas och skickas
Orginalförpackning finns inte kvar men har andra ram minne förpackningar för andra modeller som passar lika bra för frakt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Nytt bud: 150 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 200 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 250 kr .... kan hämta. mvh Pp
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Försäkra dig om att dessa fungerar utan fel innan du skickar iväg dem. Modellerna med .FER2 i slutet av modellnumret brukar dö som flugor (eller rättare sagt börja fela). Ladda ner lämpligt minnestest och kör några timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Försäkra dig om att dessa fungerar utan fel innan du skickar iväg dem. Modellerna med .FER2 i slutet av modellnumret brukar dö som flugor (eller rättare sagt börja fela). Ladda ner lämpligt minnestest och kör några timmar.

Har tyvärr ingen möjlighet att göra det då min dator endast stöder ddr4. Innan jag la upp dem stoppade jag in dem snabbt i brorsans pc och körde en cykel i OCCT och allt såg bra med inga errors. Om man vill dra tillbaka sitt bud är det fullt förståeligt annars är det en risk man får ta.

Dock försökte jag googla på problemet som du beskriver och kunde inte hitta en enda källa om det så jag är nyfiken på din källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av KasperG:

Dock försökte jag googla på problemet som du beskriver och kunde inte hitta en enda källa om det så jag är nyfiken på din källa

Ja, själv har jag en låda full med trasiga Crucial-moduler som slutar med .16FER(2). Borde vara närmare två dussin om inte fler. Känns som att nästan varenda kit jag har stött på har felat i minnestest om jag kör länge nog.

Men om du inte vill tro mig nämns det på sida 34 av Edens DDR3-guide. Nedladdningslänk:
https://cdn.discordapp.com/attachments/328891236918493184/114...

Tror även att Mickulty, previousslayer eller någon annan av DDR3-experterna skulle kunna bekräfta det om du skulle fråga dem.

Permalänk
Medlem

Visserligen ska Crucial inte kräva kvitto för att utnyttja livstidsgarantin baserat på vad jag har hört, så i värsta fall är ju alltid det ett alternativ om de skulle visa sig fela.

Permalänk
Medlem

Ok. När jag googlade på 16FER2 som du nämnde nu istället för FER2 så fick jag bättre träffar och som du säger verkar stämma. Kan dock fortfarande inte testa minnerna utom en kort stabilitetstest pga att jag inte har ett eget MOBO som stödjer ddr3. Så dem köps på egen risk.