när jag klickar nere till vänster på styrplattan så klickar den högt på vägen upp

Permalänk
Medlem

när jag klickar nere till vänster på styrplattan så klickar den högt på vägen upp

Jag har en dator som heter Lenovo. Den kostade cirka 10 000. Jag har haft den i 10 månader. När jag klickar på nedre vänstra delen av styrplattan så klickar själva styrplattan högt på vägen upp. Det började igår.
När jag tittar på styrplattan så sitter den för långt till vänster. Det är ett litet mellanrum till datorn på höger sida och även nere, men inte på vänstersidan. Så jag tror det hakar upp sig när knappen ska upp igen när jag trycker på den nere till vänster.
Jag är helt okunnig på datorer. Jag använder bara internet och Word.
Ska man be Elgiganten att ge mig en ny dator eller att laga styrplattan?
Kommer de vägra eftersom det går att klicka men plattan klickar högt på vägen upp? På högersidan klickar inte knappen högt på vägen upp.
Ska jag lära mig något annat sätt att scrolla i Word och att markera saker? Det är det jag gör med den knappen.
Jag bor själv och jag har svårt (jag kan inte ta mig dit) att ta mig till butiken. Jag har ingen som kan köra mig och jag fick ett handikapp när jag var yngre på grund av en olycka.
https://tinypic.host/image/20240417-055659.DJrf84

Permalänk
Rekordmedlem

Vad menar du med "klickar högt på vägen upp" ?
Du kan väl endera trycka ner den eller "dubbeltoucha" för klick eller menar du att pekaren rör sig innan den kickar ?

Om det är nått som plötsligt hänt så börja med att starta om datorn och kolla även om den nyligen uppdaterat nå drivrutin.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vad menar du med "klickar högt på vägen upp" ?
Du kan väl endera trycka ner den eller "dubbeltoucha" för klick eller menar du att pekaren rör sig innan den kickar ?

Om det är nått som plötsligt hänt så börja med att starta om datorn och kolla även om den nyligen uppdaterat nå drivrutin.

Jag tror Robin menar att den låter klick när han släpper touchpaden.