Bli ett RGB-Pro med Razers nya musmatta för 1 100 kronor

Permalänk
Melding Plague

Bli ett RGB-Pro med Razers nya musmatta för 1 100 kronor

Den nya musmattan Firefly V2 Pro kan lysa upp hela sin yta och ändra färger medan du spelar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Razer fortsätter innovera. Ingen produkt för mig dock.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Tack men nej tack.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

Jävligt coolt!

Permalänk
Medlem

Liten, !

Permalänk
Medlem

Skit också jag gillar en Razer produkt.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Säger som svärmor sa, jag trodde den skulle vara större.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Dyrt och troligen väldigt irriterande

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Alltid velat bli rgb PRO 😂

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Kanske kan lägga en begagnad ipad som musmatta istället?

Permalänk
Medlem

Kul glow...men vad gör man med rödvinsfläckar och överskummande öl eller läsk? Ett antal klibbiga GT under åren har musmattan förhindrat att förstöra bordet. Är den mer som en glas-skiva att köra med musen på?

Mindre coolt det jag använder men för inte så länge sen sålde K&Co musmattor för 5 kr/st så jag köpte en bunt i olika färger (rosa, vit, blå och svart)...så jag byter ungefär varannan vecka eller en gång i månaden när de blir för slibbiga/klibbiga...

Använder mattan även som coaster för mitt dricksglas så det blir lite klibbigt efter ett tag.

Tyvärr har K&Co höjt priset lite löjligt högt. Mattan var tydligen så populär så de höjde från 5 kr/st till 10 kr/st och sen snabbt till 20 kr/st och vidare till 25 kr/st och nu tydligen 40 kr/st. Har +10 kvar innan jag måste hitta annat alternativ för den på K&Co är INTE värd 40 kr/st. För 20kr/st är den bra förbrukningsmaterial...men knappast för 40 kr/st. Men för 5 kr var den ett fynd. Trots allt är det bara en tunn gummimatta med limmat tyg på ytan. Nothing fancy...och ska därför inte kosta så mycket som 40 spänn...

https://www.kjell.com/se/produkter/dator/datormus/musmattor/p...

Permalänk
Medlem

jag har inget i eller till datorn med belysning. när jag shoppar för datorgrejor ska det lysa så lite som möjligt. brukar även koppla ur power led på datorlådorna. På min thinkpad så jar jag ritat med svart tush på strömknappens led, för de nötterna lå lenovo valde att använda en skarp vit led på min modell istället för den utmärkta matta röda som det brukade vara

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Jävligt coolt!

...sa ingen över 12 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

...sa ingen över 12 år.

Nu får du tänka till, det finns RGB RAM, RGB fläktar , RBG till grafikkort och så vidare. Det är jätte populärt så förstår inte varför just under 12 åringar skulle vara målgruppen. Typ alla datorer som kostar över 30 000 kr har någon form av RGB i sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Nu får du tänka till, det finns RGB RAM, RGB fläktar , RBG till grafikkort och så vidare. Det är jätte populärt så förstår inte varför just under 12 åringar skulle vara målgruppen. Typ alla datorer som kostar över 30 000 kr har någon form av RGB i sig?

Så hård var jag inte. Jag inkluderade 12 åringarna oxå.

Permalänk
Testpilot

Det enda som stoppar mig från att beställa en sådan är prislappen!

Även om effekter i spel är tämligen värdelöst för egen del, så är ändå kontoret och datorhörnan en del av inredningen, detta inkluderar då även belysning. Firefly V2 skulle komplettera resterande uppsättning rätt bra, skön ambient-belysning ihop med LED-strippen som sitter under Katana-ljudlimpan.

Ska tilläggas att jag inte kör med någon RGB i själva datorn. Det som drar lastet är tangentbordet som har en härlig röd-orange tint med matchande keycaps, sedan en ljusslinga längs med skrivbordets bakre kant för att ge ett mjukt kastat ljus bakom skärmen. Jag är inte för regnbågsspya direkt alls, men smakligt placerad belysning med noggrant valda färger ger väldigt mycket för känslan i ett rum

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk

Varför har den massa färger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

Varför har den massa färger?

För att sådan som du ska ha något att gnälla om. Ibland undrar man ju om inte gnälla är Sveriges nationalsport.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

För att sådan som du ska ha något att gnälla om. Ibland undrar man ju om inte gnälla är Sveriges nationalsport.

Klart det är de. Det och att bry sig i andras olyckor, skvaller m.m.