Varför finns det inga Apple Airpods på blocket?

Permalänk
Medlem

Varför finns det inga Apple Airpods på blocket?

Som rubriken säger, varför? Letar efter begagnade AirPods Pro men det är helt tomt på blocket och på Facebook marketplace kryllar det av fake AirPods. Vart fan är alla AirPods?

Permalänk
Rekordmedlem

Det är nog generellt väldigt liten begmarknad för den produkttypen och alla som "vunnit" nått kanske behåller dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det såldes mängder med AirPods replikor på Blocket så jag skulle aldrig handla AirPods därifrån.

Kopiorna ser ut som riktiga och beter sig som riktiga och telefonen tror att dom är riktiga men funktioner såsom bland annat iCloud Connect fungerar inte (sömlöst byta mellan alla dina Apple-enheter). Inte heller Find My, mm.

Det vet även Blocket om och pga den enorma mängd scams så tillåts inte AirPods längre, skulle jag gissa.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Det räknas väl också lite som en hygienprodukt enligt mig.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Det räknas väl också lite som en hygienprodukt enligt mig.

Dom är ju annars väldigt enkla att rengöra och jag har nog haft värre saker i/på min kropp än ett par rengjorda hörlurar med helt nya silikonpluppar.

Men du har inte fel.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Dom är ju annars väldigt enkla att rengöra och jag har nog haft värre saker i/på min kropp än ett par rengjorda hörlurar med helt nya silikonpluppar.

Men du har inte fel.

Jo jag bryr mig inte, men tror folk kanske drar sig för att rengöra, eventuellt skaffa nya pluppar och sälja.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Jo jag bryr mig inte, men tror folk kanske drar sig för att rengöra, eventuellt skaffa nya pluppar och sälja.

Närå, Blocket tillåter bara inte AirPods.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Närå, Blocket tillåter bara inte AirPods.

Ah, så illa alltså..

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Äckligt ju, som att köpa begagnade kalsonger. Jag skulle inte ens fundera på att köpa begagnade möss, musmattor, tangentbord eller hörlurar.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Närå, Blocket tillåter bara inte AirPods.

Så är det. skulle sälja en iPhone, Apple watch och Airpods för ett tag sedan. Men så fort annonsen innehåller airpods så får du nekad annons eller liknande.

Permalänk
Medlem

@Fabianl

Skulle säja att de ligger på hemsidor likt
https://www.refurbed.se/c/ljud/
Och sådant.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.