Permalänk
Medlem

Problem med google konto

Hej! Har köpt en dator och försöker logga in på mitt gmail konto. Det kontot jag försöker logga in på är jag inloggad med i min Iphone. Den är dock inloggad på Apples egna mejl app.

Jag kan inte hur jag än försöker att komma ihåg lösenordet. När jag försöker återställa det, så vill den verifiera genom att skicka ett meddelande till mitt gamla telefonnummer. Det numret har jag inte kvar längre.

Jag kan heller inte få möjligheten att svara på andra frågor om kontot. Uppenbarligen har jag heller inte angett en återställningsmejl, då sidan inte ger mig möjlighet att skriva in en sådan när jag försöker återställa.

Min förhoppning är att jag på något sätt kan lösa det, då jag fortfarande är inloggad i telefonen på mejladressen jag inte kan numret till.

Är det någon är som vet hur jag kan gå tillväga? Känns som jag försökt med allt.

Med vänlig hälsning,
Fredgan

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha ditt googlekonto listat om du kollar under inställningar->lösenord på din iphone?

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Du råkar inte ha ditt googlekonto listat om du kollar under inställningar->lösenord på din iphone?

Tyvärr inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredgan:

Tyvärr inte..

Knepigt, om lösenordet är sparat (d.v.s. om du kan kolla mailen utan att ange det manuellt) så borde det finnas i din keychain!?

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Gå till https://accounts.google.com/signin/recovery

Skriv din e-post-adress

Tryck Nästa

Tryck Testa ett annat sätt

Nu kommer du få e-post till din adress som hjälper dig att återställa. Något annat sätt finns inte, antingen lyckas du följa detta eller komma ihåg ditt lösenord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Knepigt, om lösenordet är sparat (d.v.s. om du kan kolla mailen utan att ange det manuellt) så borde det finnas i din keychain!?

Har kollat igenom allting, men verkar inte finnas där .. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Gå till https://accounts.google.com/signin/recovery

Skriv din e-post-adress

Tryck Nästa

Tryck Testa ett annat sätt

Nu kommer du få e-post till din adress som hjälper dig att återställa. Något annat sätt finns inte, antingen lyckas du följa detta eller komma ihåg ditt lösenord.

Provat, men har inte fyllt i så mycket i mitt konto. Enda alternativet jag får är att återställa via gamla telefonnumret.. Får börja hålla bättre koll på mina uppgifter :/