SFW! Läckra ROG Zephyrus G14 med ROG Nebula OLED Display

Permalänk
Melding Plague

SFW! Läckra ROG Zephyrus G14 med ROG Nebula OLED Display

Vi klämmer och känner på en mörk läckerbit med nyheten ROG Nebula Display, där lyxig OLED och förföriska specifikationer bjuder upp i premiumklassen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ännu en "professionell" laptop som är helt kass på grund av usla piltangenter, avsaknad av home/end/pgup/pgdn.

Det gick ju att få 65% layout med riktiga tangenter på 14" tidigare. (fram till 2015 på sin höjd)

Det är så tråkigt att det bara finns skit tillgängligt om man inte letar efter en gaming laptop.
(Men där förstör Dell igen genom att ha samma skräp som på ordinarie laptops)

Permalänk
Medlem

Varför detta mischmasch mellan ISO/ANSI-layout? Det blir väl precis ingen glad av?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Ännu en "professionell" laptop som är helt kass på grund av usla piltangenter, avsaknad av home/end/pgup/pgdn.

Det gick ju att få 65% layout med riktiga tangenter på 14" tidigare. (fram till 2015 på sin höjd)

Det är så tråkigt att det bara finns skit tillgängligt om man inte letar efter en gaming laptop.
(Men där förstör Dell igen genom att ha samma skräp som på ordinarie laptops)

Det verkar visa det amerikanska tangentbordet, så det kan ju bli skillnad, men håller med om att det ser illa ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Varför detta mischmasch mellan ISO/ANSI-layout? Det blir väl precis ingen glad av?

Skrivet av medbor:

Det verkar visa det amerikanska tangentbordet, så det kan ju bli skillnad, men håller med om att det ser illa ut

I videon är det det "svenska", som är något konstigt mischmasch.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad tycker du om SFW och har du några särskilda önskemål om framtida videos och produkter? Skriv i forumtråden och berätta!

Jag tycker det är snyggt filmat. Hur det är gjort med inzoomningar, panoreringar, vinklar.
Jag förstår att det inte är en recension och att det ska vara relativt kort, men tycker ändå segmentet efter datorn är startad kunde vara lite längre.
Som här exempelvis när ett spel startas i slutet av videon.
Kanske bjuda på ~ halvminut gameplay ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Ännu en "professionell" laptop som är helt kass på grund av usla piltangenter, avsaknad av home/end/pgup/pgdn.

Men vem vet? Kanske har den snart en Copilot-tangent?

Permalänk
Skrivet av medbor:

Det verkar visa det amerikanska tangentbordet, så det kan ju bli skillnad, men håller med om att det ser illa ut

Det ska inte spela någon roll. Se USA vs Nordic på en äldre 14" Lenovo:

Dold text

Jag har en sådan laptop och använder den fortfarande till slösurf och för att få youtube på en TV som saknar internet-funktion (även om stödet hade funnits på tv:n så hade jag inte använt det då jag tycker apparna i tv-apparater är rätt dåliga överlag.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Det ska inte spela någon roll. Se USA vs Nordic på en äldre 14" Lenovo

Min Yoga Gen1 har samma fina layout, men används inte mer än för att motionera SSD:n årligen.

Ang. Dell, så finns det vissa modeller med rätt layout. Dock lite svåra att hitta bland deras modellförvirring.

New XPS och XPS Plus samt XPS 2-1 har alla smått värdelösa tangentbord, medan "vanliga" XPS:en har "rätt" layout. Känns som det varit så hos Dell de senaste 3-4 åren.