Permalänk
Medlem

Hjälp med Vilket rit program?

Jag behöver hjälp med att hitta en bra rit, skiss program, vill kunna göra som på bilden jag länkar till. Någon som vet vilket program dessa använder?

Tack på förhand

Kunna rita detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bifflorr:

Jag behöver hjälp med att hitta en bra rit, skiss program, vill kunna göra som på bilden jag länkar till. Någon som vet vilket program dessa använder?

Tack på förhand

Kunna rita detta

https://www.skidstahus.se/inspiration/tradgardsarkitektens-tips-for-dig-som-ska-planera-tradgard/

Ser lite ut som att det kan vara gjort i https://www.sketchup.com. Det är iaf väldigt vanligt att olika typer av arkitekter använder det.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara Sketchup, ett simpelt men ändå bra verktyg tycker jag att använda när du ska göra simpla ritningar eller liknande.
alla texturer du ser är ifyllt med "färg" så det är inget du skapar själv.

*Tvåa på bollen

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cleaner:

Ser ut att vara Sketchup, ett simpelt men ändå bra verktyg tycker jag att använda när du ska göra simpla ritningar eller liknande.
alla texturer du ser är ifyllt med "färg" så det är inget du skapar själv.

*Tvåa på bollen

Tack för svar🙏 kanske även har ett bra tips på en dator som blir bra till sketchup? Jag jobbar med stenläggning & trädgård så tanken är att kunna skissa och visa lite hur det kan se ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bifflorr:

Tack för svar🙏 kanske även har ett bra tips på en dator som blir bra till sketchup? Jag jobbar med stenläggning & trädgård så tanken är att kunna skissa och visa lite hur det kan se ut.

Här skriver de systemkraven:
https://help.sketchup.com/en/sketchup/system-requirements

Det är bra att ni tänker visa lite tydligt hur det kan se ut för kunden, det kommer nog uppskattas. SketchUp är ett simpelt program, men det har ändå en inlärningskurva så bli inte avskräckt om det inte blir som du vill med en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bifflorr:

Tack för svar🙏 kanske även har ett bra tips på en dator som blir bra till sketchup? Jag jobbar med stenläggning & trädgård så tanken är att kunna skissa och visa lite hur det kan se ut.

Min kunder (arkitekter) kör detta på Macbook Air M1 och det flyter som skirat smör Annars lär det lira bra på en windowsdator, bärbar eller stationär med hyggligt moderna komponenter. Krävs ingen värstingdator.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Här skriver de systemkraven:
https://help.sketchup.com/en/sketchup/system-requirements

Det är bra att ni tänker visa lite tydligt hur det kan se ut för kunden, det kommer nog uppskattas. SketchUp är ett simpelt program, men det har ändå en inlärningskurva så bli inte avskräckt om det inte blir som du vill med en gång.

Tack för svar🙏 Ja vi har många kunder som frågar efter just de så jag ska ta tag i detta nu. Är ganska envis så de ska nog bli bra😊 tips på en lite mer än duglig dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Min kunder (arkitekter) kör detta på Macbook Air M1 och det flyter som skirat smör Annars lär det lira bra på en windowsdator, bärbar eller stationär med hyggligt moderna komponenter. Krävs ingen värstingdator.

Jag hade en mac book pro för några år sedan👌 men prislappen är därefter😅 är de sketchup 2024 PRO som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bifflorr:

Jag hade en mac book pro för några år sedan👌 men prislappen är därefter😅 är de sketchup 2024 PRO som gäller?

Ja, Pro är väl den mina kunder kör. Men "Go" på en iPad är inte helt fel heller. Borde räcka för det du gör. Du kan ju också komma igång med en gratis webbaserad version och testa lite.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bifflorr:

Tack för svar🙏 Ja vi har många kunder som frågar efter just de så jag ska ta tag i detta nu. Är ganska envis så de ska nog bli bra😊 tips på en lite mer än duglig dator?

Jag har ingen vidare koll på vilka datorer som är prisvärda tyvärr, men här finns det gott om folk som har koll på det!