Avsluta ett Facebook konto med bortglömt inlogg?

Permalänk
Medlem

Avsluta ett Facebook konto med bortglömt inlogg?

Jag är inte så insatt i Facebook världen. Och så fick jag en fråga av en vän. Hon vill avsluta sitt Facebook konto som hon inte använt på många år. Men hon har glömt sina inloggningsuppgifter och finns tydligen ingen möjlighet att återställa dom heller.
Hur går man vidare då? 🤔

Permalänk
Medlem

Har hon även glömt bort vilken mailadress kontot skapades med?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Har hon även glömt bort vilken mailadress kontot skapades med?

Så måste det väl vara. Annars är det väl bara att begära nytt inlogg till den adressen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Så måste det väl vara. Annars är det väl bara att begära nytt inlogg till den adressen?

Ja så är det. Om hon inte alls minns vilka uppgifter som finns kopplade till henne så lär hon inte kunna avsluta kontot.

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr att det är så gott som omöjligt utan att ha en återställningsmejl.

Man kan dock prova den här vägen:
https://www.facebook.com/help/contact/228813257197480
Den gäller däremot om någon blivit sjuk eller avliden men det finns alternativet "Jag har en särskild begäran" så det kan vara värt att prova det som en nödlösning.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Skulle tippa att det är mer eller mindre omöjligt utan tillgång till något kopplat till kontot.

Telefonnummer, mail, annat.

Kan se om det var möjligt utan något av dessa hur internettrollen skulle ta bort random folks facebook till höger och vänster.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows