Valve uppdaterar Team Fortress 2 med 64‑bitarsstöd

Permalänk
Melding Plague

Valve uppdaterar Team Fortress 2 med 64‑bitarsstöd

Det snart 17-år gamla spelet har fått ett nytt uppsving det senaste året, med fler spelare än någonsin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med en uppdatering till ett trevligt spel.
Härligt med spel som lever utanför hype-cyklerna

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk

Börjar bli lite orolig vad händer om MS tar bort 32-bitars stödet? Finns ju hur många klassiska spel som helst som körs i 32-bit? Också en hel del som körs i 16-bit i Windows men mycket mer ovanligt.

Permalänk
Medlem

Har spelet fortfarande väldigt mycket problem med bottar eller fuskare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Börjar bli lite orolig vad händer om MS tar bort 32-bitars stödet? Finns ju hur många klassiska spel som helst som körs i 32-bit? Också en hel del som körs i 16-bit i Windows men mycket mer ovanligt.

Går att emulera?

Permalänk
Medlem

Fan vad gött, jag brukar ju ha problem med att få över 4,294,967,296 kills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Börjar bli lite orolig vad händer om MS tar bort 32-bitars stödet? Finns ju hur många klassiska spel som helst som körs i 32-bit? Också en hel del som körs i 16-bit i Windows men mycket mer ovanligt.

De kommer inte ta bort det. Det emuleras redan via wow64 och fungerar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Har spelet fortfarande väldigt mycket problem med bottar eller fuskare?

Bottar, ja.
Och fortfarande mycket playercount fusk i serverbrowsern med spökspelare, säg att man hittar en server med den banan man vill lira på, står 30/32 spelare eller så, man joinar det är 0 spelare.

Permalänk
Medlem

Neat, kom aldrig in i TF2 med blev en hel del TFC förr. Hosta en Dustbowl only server ett bra tag med, var helt klart favorit banan då.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

... och bottarna då?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Testade lite idag, bottar som står helt still och bara skriker efter heals. Jättekul!

Permalänk

Det bästa spelet < 3

Permalänk

Team Fortress 3 confirmed 😁

Permalänk
Medlem

Började själv köra TF2 år 2008. Spelar det fortfarande aktivt 16 år senare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Radeon RX 7900 XTX | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Få spel skulle göra mig gladare än ett Team Fortress 3 på Source 2, eller vågar man drömma om Source 3?

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk

Jag minns hur mycket jag spelade TF2 när det kom, riktigt roligt spel även om jag saknade TFC lite då det var snabbare.

Kul att folk fortfarande spelar det då jag inte har gjort det på typ tio år nu.

Permalänk
Medlem

Jag spelade väldigt mycket TF2 men sen kom det en uppdatering som förstörde hur servrarna fungerade så mina stamisställen liksom dog ut.

Hur ser det ut idag? Finns det några trevliga servrar att köra på eller är det mer centraliserat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qw3rty:

Började själv köra TF2 år 2008. Spelar det fortfarande aktivt 16 år senare.

Samma här... har aldrig någonsin spelat annat än community servrar efter 15 år👀

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag spelade väldigt mycket TF2 men sen kom det en uppdatering som förstörde hur servrarna fungerade så mina stamisställen liksom dog ut.

Hur ser det ut idag? Finns det några trevliga servrar att köra på eller är det mer centraliserat?

Jag tappade också fokuset då, "meet your match" hette den väl. Ämnade att få till lite mer match-making istället för ha ändlösa slogs där alla bara köttade. Men den var en vattendelare, inget jag ville ha.

Mann v Machine var också lite konstigt med biljetter av nå slag.

Av någon anledning blev jag dock aldrig arg på lootboxarna i TF2. Men de var väl så optional.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet dog när de började införa nya vapen och annat krafs. Spelets styrka var ju att det var otroligt balanserat med originalvapnen men sen blev det grova balanseringar i princip veckovis.

Jag och några kompisar drev en maskin med 4 servrar som var bland de största i Sverige. Den var insmugglad in i ett bergrum på IP-only och kopplad direkt på storswitchen. Den dog dock efter ett gäng år då en Gentoouppdatering hamnade i vinkelvolten. Den kan dock stå där än idag och lysa med sina leddar om ingen upptäckt den.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Få spel skulle göra mig gladare än ett Team Fortress 3 på Source 2, eller vågar man drömma om Source 3?

TF2:Ep2 menar du, förbjudet att räkna till 3 på Valve

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

TF2:Ep2 menar du, förbjudet att räkna till 3 på Valve

*T3am Fortress 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Har spelet fortfarande väldigt mycket problem med bottar eller fuskare?

inget alls, kört varje dag senaste veckan, inte träffat på några fuskare.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A