Svinbilligt Windows10/ Win11/Officepaket

Permalänk
Medlem

Svinbilligt Windows10/ Win11/Officepaket

Kollat lite på Operativ.
Skall bygga en ny burk och vill ha en nyinstallation Win11 på den.
Plus att jag surnade till en sista gång på MacOs på min "Macbook Pro 16 Intel" och ville ha in Windows 10 på den.
Sagt och gjort. Kollade priser på Prisjakt.
Prisförhållande: 1 till 10 om man jämför tex Inet(och alla andra välkända butiker) med obskyra prodramvarubutiker.
Jag testade ändå och köpte en Win10-licens för 150 spänn, tänkte att det är pengar jag kan förlora ändå
Till min stora förvåning fungerar allt.
Kommer Win11 och Office-Studentpaketet också funka lika bra? Trots nästan samma prisförhållande.
Eller vad är det jag har missat?

Permalänk
Rekordmedlem

Det handlar om hur säljaren har kommit över licensen typ att den är stulen eller betald med stulna pengar (penningtvätt)
MS stänger ibland också av licenser som vidaresålts från nått ställe som haft volymlicenser som inte får vidaresäljas.

Det enda du kan vara säker på är att du inte köpt en helt "vit" licens oavsett om den funkar eller inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det handlar om hur säljaren har kommit över licensen typ att den är stulen eller betald med stulna pengar (penningtvätt)
MS stänger ibland också av licenser som vidaresålts från nått ställe som haft volymlicenser som inte får vidaresäljas.

Det enda du kan vara säker på är att du inte köpt en helt "vit" licens oavsett om den funkar eller inte.

Tack för svar! Låter rimligt!