Äger jag mina Tele2 Hub mini?

Permalänk
Medlem

Äger jag mina Tele2 Hub mini?

Har haft Boxer's marksända TV med tre extrakort i många år.
Nu byter dom till IPTV, och jag har fått 4st Tele2 Hub mini.
Känns onödigt att betala för extrakorten, så vill säga upp dom.
Tror ni jag behöver skicka tillbaka mina Hub'ar eller äger jag dom?

Ser ingenstans att dom är på lån.
I mailet står:
Du har 4 programkort som kommer att bytas ut. Du får en Tv Hub Mini för varje programkort du har idag.

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska kontakta dem för att säga upp kan du väl samtidigt fråga om de ska skickas tillbaka?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Om du ändå ska kontakta dem för att säga upp kan du väl samtidigt fråga om de ska skickas tillbaka?

Ibland kan det vara bra att inte fråga ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av c_m_b:

Ibland kan det vara bra att inte fråga ...

Varför frågar du här då? Uppenbart är att du vill behålla dem, gör isåfall det, och vill Tele2 ha hubbarna tillbaka så kommer de höra av sig.

Edit: Har du dock planer på att avyttra dem så är väl det inte en bra idé om inte Tele2 har sagt att du kan behålla dem, vilket du som sagt enkelt kan ta reda på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av c_m_b:

Ibland kan det vara bra att inte fråga ...

Kanske inte svar på din fråga, men när jag sa upp Telia.
Så blev killen sur som jag pratade med, han sa att jag skulle skicka tillbaka routern.
Det var 7 månader sedan, väntade på en returfraktsedel som aldrig kom.

Nu använder polaren den routern : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av c_m_b:

Ibland kan det vara bra att inte fråga ...

Men du frågar ju här.
Eller?....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är egentligen ganska enkelt, antingen har du avbetalning på hårdvaran och då är den till att behålla eller så lånar du den och då gäller nedanstående. Sen om de kommer kräva tillbaka en sån där hub eller inte är nog från gång till gång utifrån ålder på tekniken, osv.

Vid beställning av låneutrustning
Låneutrustningen tillhör Tele2 och ska återlämnas om ditt abonnemang avslutas. Använd den fraktsedel som du får av Tele2 vid eventuell retur – returadressen är angiven på fraktsedeln. Det åligger dig som kund att säkerställa att utrustningen används på ett korrekt och säkert sätt och vi ber dig att omgående kontakta Kundservice vid eventuell förlust eller skada på utrustningen. I händelse av förlust eller skada eller vid utebliven retur när abonnemanget avslutas debiteras du fullt pris för utrustningen enligt vid var tids gällande prislista. Byte eller reparation av felaktig utrustning inklusive dess tillbehör sker utan kostnad för dig förutsatt att felet inte är förorsakat av dig eller någon du svarar för.