Microsoft rullar ut Startmenyreklam till alla

Permalänk
Medlem

Var är mina pengar för du visar reklam på köpt produkt Microsoft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Flera linuxanvändare här har ju nämnt att flera spel bla online inte fungerar i Linux. Och de är normala användare antar jag.

Så det du säger är alltså: Om du inte spelar online spel och därmed inte söker problem så kommer du inte stöta på några? Lite som att ignorera problemen.

Ja om du radar upp alla saker som inte fungerar så ser det ju illa ut men om du radar upp de saker du faktiskt spelar som inte fungerar så blir listan väldigt mycket kortare. Alla onlinespel jag spelat fungerar.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Skönt o sitta på Win 10 fortfarande.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Ja om du radar upp alla saker som inte fungerar så ser det ju illa ut men om du radar upp de saker du faktiskt spelar som inte fungerar så blir listan väldigt mycket kortare. Alla onlinespel jag spelat fungerar.

"Om vi ignorerar problemen så finns de inte"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Absolut men mitt påstående gäller fortfarande. Alla spel jag testat har fungerat.

Många spel fungerar ju också naturligtvis, blev faktiskt positivt överraskad när jag började köra Linux på huvuddatorn mer.
Men det är trist när företagen medvetet gör att spel inte fungerar och skyller på att det t.ex fuskas bland spelarna som använder Linux, vilket är ren bullshit. 99,9% av dom som fuskar använder ju Windows för att det är där användara finns och det vet företagen så varför ska de "supporta" linux och dra på sig mer arbete.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Sötast

Aww! Så omtänksamt av microsoft!

För att flika in i diskussionen i tråden så gick jag den lite dyrare vägen.

Jag har 3 maskiner.

Macbook Pro och gaming-pc och linux-server.

Macbook och gaming-pc är båda kopplade till samma ultrawide.

90% av tiden så kör jag macos, säga vad man vill så är det i nära på en linux desktop experience som faktiskt fungerar väl.

När jag vill spela så kör jag wake on lan till gaming pc'n, slår över monitorn mus å tangentbord och tada! en bra gaming experience utan nackdelarna som finns när man försöker spela via linux. När man spelat klart så stänger man av windows datorn omedelbart och kör ett os som inte behandlar dig som kund som ren smuts.

Om inte macbook pro hade varit en löjligt bra maskin hårdvarumässigt så hade jag kunnat kört linux som primär os. Det känns trots allt lite mer hemma än macos, men som en daily driver så är macos rätt oslagbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Så länge jag kan stänga av det med en enkelt inställning så är det inte världens undergång.

Jo det är det, vänta bara tills du ska supporta din gamla mamma eller nån äldre släkting eller vän. Då är alla förändringar av ondo och leder till förvirring.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Om detta inte går att stänga av så är jag övertygad om att Apple ler och tänker 'kom till pappa'. Som någon skrev. Pro versionen ska inte ha annonser.

Det är rätt sjukt faktiskt om nyheten även i inkluderar pro användare. Tur vi inte har obligatoriska chip i skallen.

Edit: ju mer jag tänker på idén ju mer ironisk blir den. Fatta säljaren. Nej nej. Windows vill du ju inte ha. Den har ju en massa annonser inbyggt som du inte kan stänga av.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Rätt säker på att den inte funnits till Windows 11 då jag varit och pillat med inställningarna över tid. Men vad vet vi utan någon googling.

Har funnits där sen jättelänge i windows 10.
Standard är "alltid, dölj etiketter", vilket jag hatar och måste alltid gå in och ändra på varenda dator jag ska jobba med

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Jag bara älskar hur MS får det att låta som någon slags samhällstjänst. "Vi gör inte det här för oss och pengarna vi tjänar, vi gör det här ideellt för er användare, barnen i utsatta länder och kattungarna!"

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Har funnits där sen jättelänge i windows 10.
Standard är "alltid, dölj etiketter", vilket jag hatar och måste alltid gå in och ändra på varenda dator jag ska jobba med

Det var ursprungsinlägget. Fanns till W10 men försvann med W11.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Det var ursprungsinlägget. Fanns till W10 men försvann med W11.

Doh...
Fick win 11 på jobbdatorn för nån vecka sen, då fanns det alternativet där direkt iaf

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Adobe Photoshop CS6 räknas inte! Hur bra rullar Photoshop CC 2024 med Neural Filters?

Ingen aning, aldrig känt behovet att uppgradera. För övrigt kör jag på samma installation av CS5 som jag gjort i 10+ år, men skulle säkert klara mig lika bra på CS2. Den gör allt jag någonsin behöver göra.

Vill generellt inte supporta Adobes övergång till prenumerationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

För övrigt kör jag på samma installation av CS5 som jag gjort i 10+ år, men skulle säkert klara mig lika bra på CS2. Den gör allt jag någonsin behöver göra.

Ditt svar fick +1 av mig med! Har för mig att just CS6 fick Dark Mode. Hade det inte varit för just Camera RAW och Media Encoder, så hade även CS2 funkat fint för mig. Körde själv CS6 väldigt länge och ser det som en av de bättre versionerna.