Datorn startade om vid installation av drivrutin

Permalänk
Medlem

Datorn startade om vid installation av drivrutin

Hej.

Jag har en fråga. När Jag gjorde en "ren" installation av senaste Drivrutinen via geforce appen (beta-version av "nya geforce experince"). Så startade datorn helt plöstligt om sig, och när jag kom in till windows igen hade upplösningen ändras och tog typ 5min innan jag såg att jag hade någon drivrutin och då var det den gamla som jag hade och upplösning var tillbaka till normalt.

testade då att ladda ner drivrutinen från hemsidan och installerade, Då fungerade allting som det skulle.

Undrar om det är någon som har varit med om något liknande? Datorn är rätt ny och har ett Geforce 4070 inköpt i sep/okt förra året, är rädd för att det kortet det är fel på.

Nu fungerar dock datorn som den ska igen, kan spela spel osv utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

Betan är kanske fortfarande instabil? Uppdatera som vanligt utan experience tills det släpps utan beta märkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Betan är kanske fortfarande instabil? Uppdatera som vanligt utan experience tills det släpps utan beta märkning.

Tanken är att jag ska gör det framöver och se om det händer igen eller inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |