Just skaffat Thunderbird och har lite bekymmer med att hitta.

Permalänk
Medlem

Just skaffat Thunderbird och har lite bekymmer med att hitta.

Hejsan
Jag har just skaffat Thunderbird då Microsoft inte längre låter mig använda E-post på ett enkelt sätt. Jag har använt Thunderbird för i tiden men det är inte riktigt sig likt.

Det är två saker jag behöver hjälp med:'

1. Går det att få se det man har skickat i inkorgen okså när man har en mail konversation fram och tillbaka. Jag kan inte riktig få det att fungera som jag vill. Alla tidigare mail innan Thunderbird kommer inte som koversation i inkorgen till vänster. De har blivit en konversation när man läser de men de visas inte med att mailen är skickade och mottagna, det syns bara som ett mail.

2. när jag försökte se om jag kunde ändra nr1 så råkade jag baka ihop alla meddelanden och också tagit bort den ikonen som jag använder för att "sortera" och få isär de igen Hur gör jag för att få tillbaka den nu och få bort att den sammlar ihop under vekodagar?
Bild:

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Okej
Jag lyckades lösa punkt 2 skälv just
Visade sig att jag behövde högerklicka högst upp och välja visa menyfält. sedan under visa så var det värktygsfält, snabbfilter.

Jag har dock inte löst problem 1 än.
Jag kan inte se vad jag har svarat i konevrationen i inkorgen förs än jag får tillbaka ett svar värkar det som.
Vill jag kolla vad jag har svarat så måste jag gå till skickat.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Hedersmedlem

Under Kontoinställningarna för ditt konto kan du ställa in att när meddelanden skickas så ska den lägga en kopia av svaret i samma mapp som det besvarade meddelandet. Det borde väl lösa ditt spörsmål känner jag?

Permalänk
Medlem

Man kan högerklicka på relevant meddelande och välja Open Message in Conversation så får man en lista med alla meddelanden Thunderbird hör till samma diskussion, inkl skickade.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren
Jag får kolla på när jag får tid över. Mycket annat just nu

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.