Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjörövarfabbe
kommer du at do?

Moget inlägg... om du hade orken att läsa endast några inlägg längre upp så skulle du märka att han mår bättre.
Lägg ner lite tid innan du postar nåt nästa gång..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjörövarfabbe
kommer du at do?

Alla kommer att dö någongång.

Permalänk

Kul att höra att allt verkar bra. Du förtjänar som sagt ett break nu.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

men om du fått ny benmärg från en annan person och således ärvt hanns elelr hennes dna kommer du få samma sorts hårtyp/färg ?

Visa signatur

har börjat gå ut nu när inte öä finns !

Permalänk
Vila i frid

Uppdate nu då.

Har vart hemma från uppsala ett par dagar nu
Men det blir att åka fram och tillbaka en gång i veckan nu i början.
Åka dit, ta blodprov, vänta 2-3 timmar, få svar, åka hem igen.

Men skönt att vara hemma iaf.
Senast va alla värden bra. Inga förändringar på levervärden eller njurar.
Har lite problem med att huden bara, torr.

Har lyckats (inte så konstigt ) gå upp ett par kilo.
Äter en riktig Amerikans diet nu Massa snabbmat. Och allt som lagas är med grädde och smör typ.
Det värsta är väl att allt sätter sig på magen direkt. Så jag har fått en liten kula. + att man är svullen som en gris i ansiktet pga kortisonet.
Men det sprider väl ut sig sen när jag orkar röra mig mer.

Men men, nu får jag vara hemma så länge jag är frisk iaf. Får jag feber eller en någe bivärkningar eller någe annat knas så blir jag inlaggd igen.
Dom har sagt att jag borde räkna med det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hax2k
men om du fått ny benmärg från en annan person och således ärvt hanns elelr hennes dna kommer du få samma sorts hårtyp/färg ?

Vet faktiskt inte riktigt. Änn så länge har det inte börjat växa någe hår.
Bara några få fjun.

// Pale

Permalänk
Medlem

Fina nyheter indeed. Uppskattar _verkligen_ att du tar dig tiden att skriva såna här uppdateringar... Jag berättar om dig för mina vänner (icke-swecare) och familj och de tycker alla att det är en extraordinär berättelse. Keep it up

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Höh, har hört om benmärgstransplantation, men visste inte att man byter ut sin kropps DNA. Ganska spejsat faktiskt.

Men väldigt kul att du mår bra nu. Har du funderat på att börja ut och springa regelbundet eller något liknande? Antar att man inte är i toppform efter några år med cancer men det skulle nog bara vara bra om du kunde få lite kondis, stärka hjärtat och bygga lite muskler. Min åsikt iaf.

Ha det bra!

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att det går bra för dig, som vanligt håller man tummarna för att det håller i sig.
Tänk på att skräpmat är onyttigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Höh, har hört om benmärgstransplantation, men visste inte att man byter ut sin kropps DNA. Ganska spejsat faktiskt.

Men väldigt kul att du mår bra nu. Har du funderat på att börja ut och springa regelbundet eller något liknande? Antar att man inte är i toppform efter några år med cancer men det skulle nog bara vara bra om du kunde få lite kondis, stärka hjärtat och bygga lite muskler. Min åsikt iaf.

Ha det bra!

Tror snarare han borde kunna få sjukgymnastik på sjukhuset. Tycker dom borde ha koll på att allt fungerar som det ska innan..

Men skönt att höra att det går bra för dej Pale.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Kul att du mår bättre nu och att du även kan äta lite skräpmat!

Personligen tror jag bara det är nyttigt för dej att gå upp lite i vikt just nu och att vikten kommer normalisera sej mera när du får ordentlig ork att röra dej normalt.

Jag och frugan håller forfarande tummarna för dej!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjörövarfabbe
kommer du at do?

Det kommer vi alla. Förr eller senare kommer vi alla att dö. Så svaret är väl ja på den frågan.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

kanske du blir bra nu då, men det har du kämpat för. striden är inte över men förhoppnings vis det största slaget till din favör.

får inte glömma o gejma lite sköna lir du gått miste om under sjukhus tiden

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Suttit o läst i minst 30min nu, har inget annat o säga än OTROLIGT!

PS: Ta vara på ditt liv nu killen och tummen upp! Skönt o höra att du e på bättringsvägen.

EDIT: LunaSpice snällt av dig att hjälpa till med din kunskap, inte många som har den kunskapen stort + till dig!

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

[-Pale-] Nu kan du ju stolt påstå att du blivit uppgraderad till V.2 då du fått ett helt nytt DNA. Kämpa!

Följt denna tråd ett bra tag, och det gör mig glad att du verkar ha blivit bättre!

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

Fan vad underbart att allt går åt rätt håll, har som många andra följt tråden i ett par år nu. Håll oss uppdaterade och vi fortsätter att hålla tummarna för att allt ska gå fortsatt bra.

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

Härligt att det börjar gå åt rätt håll. Håller tummarna!

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har följt denna händelse enda från början, måste säga att jag är nästan lite stolt över dig Fan vad du har gått igenom, känns helbra att du vräker i dig skitmat! Ska nog fan gå och käka ett deluxmål för dig nu!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Hur går det?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

Underbart att det går bra!
Alla swec:ares hopp har samlats ihop till en helande anda

Ge aldrig upp bara! Lätt att säga men du har bevisat att du kan kämpa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Underbart att det går bra!
Alla swec:ares hopp har samlats ihop till en helande anda

Ge aldrig upp bara! Lätt att säga men du har bevisat att du kan kämpa

I second that!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

aja lycka till, känns ju bra att den svenska sjukvården faktiskt verkar göra allt dom kan för att få dig frisk

Permalänk
Medlem

Vadå nytt dna? Hävdar ni att DNA't och alla nya celler bildas i ryggmärgen?
Det är väl snarare så att han får ny ryggmärgsvätska, givetvis med en annan persons dna i, och thats it?
Om jag pussar en tjej med munsår, inte tusan förvandlas mitt dna till hennes

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Hoppas allt går bra för dig nu, det förtjänar du:D

Visa signatur

äsch...

Permalänk
Medlem

Lycka till! Uthållighet är en styrka!

Permalänk
Medlem

Nu blir jag glad, och skräpmat = HELT RÄTT

Lycka till, hoppas det går bra vidare.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Vadå nytt dna? Hävdar ni att DNA't och alla nya celler bildas i ryggmärgen?
Det är väl snarare så att han får ny ryggmärgsvätska, givetvis med en annan persons dna i, och thats it?
Om jag pussar en tjej med munsår, inte tusan förvandlas mitt dna till hennes

Antar dock att läkarna har pratat med -Pale- om det, och att dom borde veta bättre än dina gissningar med munsår inte riktigt samma sak, inte i min mening iaf..

-Pale- UPDATE!

Permalänk
Medlem

Nä, men faktum kvarstår att hela ditt DNA i hela din kropp inte magiskt förvandlas till någons annans för att du får nåt transplanterat..
Då blir du en babian om du får babian-ryggmärgsvätska? ;P

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Nä, men faktum kvarstår att hela ditt DNA i hela din kropp inte magiskt förvandlas till någons annans för att du får nåt transplanterat..
Då blir du en babian om du får babian-ryggmärgsvätska? ;P

Kanske, men troligtvis så kommer din kropp stöta bort babian-ryggmärgsvätskan så transplantationen skulle nog inte lyckas.
Ungefär samma som om vad som skulle hända om du injicerade en babian-spermie i ett människoägg, dvs ingenting... eller?

Pale kom igen och förklara för oss nu för jag vill veta om jag kan sno ryggmärgsvätska från Magnus Samuelsson så jag ska speeda på min gain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Kanske, men troligtvis så kommer din kropp stöta bort babian-ryggmärgsvätskan så transplantationen skulle nog inte lyckas.
Ungefär samma som om vad som skulle hända om du injicerade en babian-spermie i ett människoägg, dvs ingenting... eller?

Men sluta nu, DNA innehåller information om hur du ser ut och hur du fungerar. Kommer han att förvandlas till en kopia av personen han får ryggmärgsvätskan av? Nej, naturligtvis inte.

Kroppens DNA-struktur ändras inte efter en ryggmärgstransplantation, eller någon annan transplantation för den delen.

Visa signatur