Permalänk
Medlem

Hänt något nytt? Hoppas du mår bra...

Permalänk
Medlem

Dum fråga, men hur har folk kunnat prata i denna tråd?
Ser att det är daterat 2007-02-xx o.s.v.. Övriga ämnen var ju inte öppet då??

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Dum fråga, men hur har folk kunnat prata i denna tråd?
Ser att det är daterat 2007-02-xx o.s.v.. Övriga ämnen var ju inte öppet då??

Den har legat i en annan del, kommer dock inte ihåg vilken.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Musikälskare

Precis

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redbull
Den har legat i en annan del, kommer dock inte ihåg vilken.

Speldelen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

vad har tråden med spel att göra?

spel om snubbens liv?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Hedersmedlem

Den låg där för att vi ansåg att tråden var viktig nog att inte få ryka med när ÖÄ försvann.

Slut med OT nu, va...?

En ny post från [-Pale-] vore trevligt. Hoppas du mår bra som sagt!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
vad har tråden med spel att göra?

spel om snubbens liv?

Nej, om du läser lite så lär du förstå varför den fick vara kvar.

edit: ahh. Thomas kom före mig ^^

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Vila i frid

Inga större förändringar att medela om.
Vet inte om jag skrev det tidigare, men jag har fått 1L större lungvolym.
Så jag orkar gå bra mycket längre.
I helgen paddlade jag även 2 mil. Så orken börjar bli bätre. Även fast jag var helt slut efter den dagen.
Men helt klart börjar musklerna byggas igen. Innan har mediciner hindrat mina muskler från att byggas. Men nu så

Promenerade även hela GMM med bara en snabb paus.
Från Kulturhuset till medborgarplatsen. Trodde fan jag skulle spy i uppförsbacken vid slussen, men det gick ganska bra.

Ny tid för skiktröntgen i Juni någon gång.

Allt från mig. Hoppas alla har haft en fin start på sommaren. Börjar ju bli härligt att vara ute nu. Så slit er från datorerna och gå och njut när solen tittar fram!

//Pale

Permalänk
Medlem

Vi spyr nästan alla i götgatsbacken, det hör till

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Kul att höra att du mår så mycket bättre Pale.
Hur är det med dej nu då njuter du av vädret fortfarande?
Har du varit på skiktröntgen ännu eller är den senare?

Ha det så bra och fortsätt vara frisk!
Frugan hälsar så mycket här också!

/Cybbe

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Vila i frid

Tjohej!

Var på skiktröntgen för ett tag sedan, fick svaret i fredags.
Hade förbättrats väldigt mycket i lungorna. Så det ser väldigt ljust ut just nu.
Nästa koll bli i augusti någon gång, då det gått ett år från transplantantion.

Tyvär kände jag inte änns en gnutta glädje, utan har legat som ett kolli ett tag nu. Min (inte nu längre) sambo orkade äntligen samla mod till sig när jag blivit friskare och gav sig av.
Hon har tagit hand om mig sen jag blev sjuk och skitit i allt som hon igentligen borde ha gjort med sitt eget liv.
Och nu när jag kan börja klara mig själv så har hon gjort slut och skall "finna sig själv".
Vi är fortfarande kompisar och träffas ibland.
Men det kändes förjävligt att inte kunna dela glädjen av ett så gott besked med någon. Kändes lite som att det kvittade att jag är påväg att bli frisk.

Men igentligen är jag nog glad, bara att det tar lite tid att smälta detta.
Ska inte gnälla mer nu, kunde ju ha vart som alla andra gånger. Att jag ska in på sjukan igen. Men nu värkar det ju faktiskt som att jag kommer att få leva.

//Pale

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att du blir friskare nu! Tråkigt att din sambo lämnade dig bara... Jag hoppas verkligen att det fortsätter på denna linjen rent hälsomässigt, det är starkt jobbat av dig att orka kämpa mot skiten såhär länge!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Man får ta det goda med det onda som man brukar säga, allt kan hända i framtiden snubbe så bara att jobba på så löser det sig alltid på ett eller annat vänster

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Sötast

Mina visdomsord biter helt enkelt inte här känns det som.

Jag gjorde en Hjärnröntgen i onsdagsnatt, jag var överygad om att jag hade en hjärnblödning. min läkare vågade inget annat än att väcka röntgarna för att dom skulle kunna kolla om jag var ok eller inte.

Jag har aldrig någonsin i mitt liv varit så rädd, även om jag just då knappt kunde tala eller röra mig normalt.

Vad som faktiskt hände vet jag inte och inte heller min läkare, men efter 16timmars observation så släpptes jag.

Jag tror jag vet hur rädd du var när du skrev tråden och tänkte på allt man hört av dig här under tiden jag var där.

Allt samtidigt som jag planerar att flytta utomlands...börja på nytt och allt.

Vet inte vad jag vill ha sagt med allt, men fan.

Permalänk
Medlem

Skönt att höra Pale. Grattis!

Man har bara ett liv.
Tjejer finns det mer än en av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Tjohej!

Var på skiktröntgen för ett tag sedan, fick svaret i fredags.
Hade förbättrats väldigt mycket i lungorna. Så det ser väldigt ljust ut just nu.
Nästa koll bli i augusti någon gång, då det gått ett år från transplantantion.

Tyvär kände jag inte änns en gnutta glädje, utan har legat som ett kolli ett tag nu. Min (inte nu längre) sambo orkade äntligen samla mod till sig när jag blivit friskare och gav sig av.
Hon har tagit hand om mig sen jag blev sjuk och skitit i allt som hon igentligen borde ha gjort med sitt eget liv.
Och nu när jag kan börja klara mig själv så har hon gjort slut och skall "finna sig själv".
Vi är fortfarande kompisar och träffas ibland.
Men det kändes förjävligt att inte kunna dela glädjen av ett så gott besked med någon. Kändes lite som att det kvittade att jag är påväg att bli frisk.

Men igentligen är jag nog glad, bara att det tar lite tid att smälta detta.
Ska inte gnälla mer nu, kunde ju ha vart som alla andra gånger. Att jag ska in på sjukan igen. Men nu värkar det ju faktiskt som att jag kommer att få leva.

//Pale

låter mkt bra pale!

vad säger man om tjejer? tjejer kommer och går men vänner består?

klassisk göra slut replik: måste finna mig själv. fast det säger nog mest unga tjejer antar jag.
andra man hört är ju: det är inte dej utan mig det är fel på...jävla sly... ne nu ska jag inte bli sån.

se det på den ljusa sidan, du har ingen jobbig tjatig och irriterande tjej som stör dig nu när du skall ut göra roliga saker, nu när du mer eller mindre är frisk eller ivarje fall mkt god väg på att bli det!

JAG skulle iallafall varit glad om jag fått behålla livhanken! fast det är du nog innerst inne som du säger, alltid jobbigt med jobbiga brudar som är...jobbiga!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Vila i frid

Tackar o så för alla som stöttar o är justa.

Kom hem idag, efter att ha legat på sjukan i en vecka. Infektioner i båda lungorna :S
Fick antibiotika och lite annan medicin en vecka och ska vara hemma o käka antibiotika en vecka till nu.
Men det känns redag bätre iaf.
Vid det skedet att jag tog mig till sjukhuset hade jag knappt sovit på 3 dagar.
4e dagen fick jag hallisar Så att inte sova kan man ju konstatera är onyttigt.

Gått ner 5 kilo på en vecka.
Men nu ska jag vara hos morsan ett tag så hon får göda mig

//Pale

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Tackar o så för alla som stöttar o är justa.

Kom hem idag, efter att ha legat på sjukan i en vecka. Infektioner i båda lungorna :S
Fick antibiotika och lite annan medicin en vecka och ska vara hemma o käka antibiotika en vecka till nu.
Men det känns redag bätre iaf.
Vid det skedet att jag tog mig till sjukhuset hade jag knappt sovit på 3 dagar.
4e dagen fick jag hallisar Så att inte sova kan man ju konstatera är onyttigt.

Gått ner 5 kilo på en vecka.
Men nu ska jag vara hos morsan ett tag så hon får göda mig

//Pale

Lite god mat med andra ord

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Fan vilket liv du haft på senare tid

Det går inte att igentligen bli redigt lessen men man kan alltid tycka synd om något och veta att det alltid finns någon som har det värre. Dock så lite dumt och säga så kanske . men se det från den ljusa sidan du har haft några nya chanser och du har klarat dig igenom de så nu ska du banne mig klara dig igenom minst lika många till

Hoppas du mår bra under omständigheterna isf.

Edit: har under många år haft adninsvsvårigheter vid hårtarbet, har ibland slockanat för ögonen och sånt.. kännt en smärta i bröstet och magen. flera gånger i månaden.
och som jag jag tror att jag haft hjärtklappning 3-4 gånger ...
har spottat mindre mängder blod vid några tillfällen..
Chippat efterandan nåpgragånger.

klart att man blir skrajsen av sig..
man borde uppsökaläkare men det är ju inte gära där man vill vara. har haft tillråkliga problem med sjukhus i mina dagar.

Sen till lunaspice. jag vet hur svårt det kan vara att konstatera vad som är fel, men samtidigt fattar jag inte hur 1 läkare och anttalaet sköteskor inte upptäckte att min arm var bruten. Då togs även röntgen. 3 dagar senare åkte vi in igen och mycket riktigt den var av.. smärta i 4 dagarn helt i onödan.

Sen har jag haft lite andra mer känsliga sjukdommar som jag inte gärna går in på men aif.
och sen så lider man av "motoriska fel/ Sign" så jag vet inte om något jag beskriver kan ha det med att göra?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Du får krya på dej Pale och äta god mat så ska du se att du mår bättre snart.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

hur går det för dej [-Pale-] ?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Vila i frid

jodå det knallar o går.
Hade rätt okej värden sist jag var o kollade.
Får snart sluta med kortison. Dock har jag iaf slutat få bivärkningar av den medicinen, så det är inget som spelar nå roll kanske.

Levern hade väl lite risiga värden, men det kan ha berott på antibiotika + en annan medicin som krockade lite med varandra. + Festival + dåligt psyke = massa öl ett tag = dåliga värden...

Men nu är jag på väg upp igen tror jag. Går lite i omgångar.
Snart dags för 1års kontroll. Den 5e september blir den av.

Och så väntar jag på lite bilder dom tog på lungorna förra veckan.
Har lite vätska i ena lungan. Eller hade, kanske är borta nu om jag har tur.
Försöker göra så mycket som möjligt med vänner o så när vädret passar och det finns möjlighet.
Vet ju aldrig om det kommer ett till bakslag. Brukar ju komma sådär lagom efter sommaren om trenden inte är bruten nu.

//Pale

Permalänk
Medlem

får hoppas du blir helt återställd, det ser ju onekligen bra ut. piller + alcohol är ingen bra kombination, fast det viste du säkert redan!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Vila i frid

Vart på årskontroll nu. För en vecka sen.
Dom har inte ringt om något ännu.
Och gör dom inte det så slipper jag uppsala på 1år!

Kommer gå på rutinkontroller, typ bara blodprov o lyssna på lungor o så någon gång då och då, men det blir iaf hemma i staden.
Men fri i minst 3 månader nu

Firade med att köpa en Kawsaki Ninja
För nu äntligen får jag börja köra.
Synd bara att det börjar bli lite kallt nu
Me så happy!

Permalänk
Medlem

Grattis!

Läst i din tråd ibland. och trodde väl det värsta ett tag men du har ju kämpat:) En svåger dog nyligen i cancer som hade spridit sig i nästan hela kroppen. 3 månader efter att han fick reda på att han hade cancer så dog han.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Keeper of the Bamse

Skönt att höra Pale, verkligen! Njut av din nya raket nu

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

helt otroligt att du klarat dig igenom hela denna långa processen! vad ska man säga? grattis eller nåt

Permalänk
Medlem

Grattis! Jag kmr ihåg hur det var ibörjan när du hade hittat ngn knöl på bröstet :S Kör inte i hjäl dig nu bara.

Permalänk
Medlem

låter väldigt bra, ta det bara lungt. hört att dom där hojjarna går ganska bra :)!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.