Permalänk
Medlem

Nokia 5100 högtalaren knastrar

har precis köpt en Nokia 5100, högtalaren på ovansidan som används till ringsignaler sprakar lite vi höga ljusa toner när det är högt ljud, tror ni högtalaren är sönder eller klarar den inte av hög volym? någon mer som har samma problem? sen så kan skärmen flimra ljust till mörkt ibland när jag spelar, det händer bara i spel.
har köpt den på www.techshop.nu

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag haft min i ett halvår och har precis samma problem fast jag märker inte av dem lika mycket nu mer.
Kanske att telefonen fungerar bättre nu eller att jag inte uppmärksammar det bara.

/Joye

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok, lyssnade på en kompis mobil, han har också en 5100 och den sprakade litegrann också vid hög volym, jag tycker det är väldigt störande, vet inte riktigt om jag ska lämna in den på garantin, det verkar ju som det är flera som har det problemet med 5100, kanske är dålig kvalitet på högtalaren
och jag får samma problem med en ny.

Permalänk
Medlem

Sänk volymen? Är vanligt att höga toner med stark volym låter dåligt...

Permalänk
Medlem

men jag vill ju kunna ha högsta volymen, ifall det är mycket ljud runtomkring, så man hör signalen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimBow
men jag vill ju kunna ha högsta volymen, ifall det är mycket ljud runtomkring, så man hör signalen.

Men om det är mycket ljud runtomkring, hör du då sprakandet?

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?