Permalänk
Medlem

Chiftec-chassi

Chieftec Dragon Aluminium Tower Silver
Kabinett m/360W AX-01SL-D-U P4 / AMD

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&CatID=13&...

Undrar om det medföljer monteringsram för hdd & agp-kort?
Någon som vet?

Visa signatur

:: joohn-pc ::Abit IC7-max3 / P4 3.0 (800) / Zalman 7000A-CU / Twinmos TwiSTER 2x512 DDR pc3200 cl2/ Hercules 3D Prophet 9800 pro 128 mb / 2x Barracuda 7200.7 120GB S-ATA + 1x Barracuda 7200.7 200 GB = 440 GB - S-ATA - Plextor PX-708A DVD+-RW - Syncmaster 193T

:: joohn-mac :: Powerbook 15'- 1,67 GHz PowerPC G4-processor - 1x1024 MB DDR333-minne - 100 GB Ultra ATA/100 -ATI Mobility Radeon 9700 (128 MB DDR)

Permalänk
Avstängd

Monteringsram?

Du får ju med den där korgen som ingår i alla chieftec-torn för hårddisken och sedan om du har ett fullängdskort så har du ett extra stöd för det, annars kommer inget med vad jag vet, gjorde inte det i mitt fulltorn iaf.

Permalänk
Medlem

OT Hur ser ett fullängdskort ut? Har nog aldrig sett ett.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
OT Hur ser ett fullängdskort ut? Har nog aldrig sett ett.

Som ett vanligt PCI/ISA-kort fast längre....
Finns väl knappast några nya kort i dagens läge, men var inte ovanligt förut, bla SCSI-kort var ofta i gigastorlekar.. Har även haft com-ports kort, ljudkort mm som varit av "full storlek", vet faktiskt inte vad man säger för att vara tekniskt korrekt men vi får anta att "fulllängdskort" går igenom med svenska akademin

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Avstängd

Jo vad jag förstått så kan även Nvidias modeller vara så stora att de tar i mot hårddisken om de sitter i korgen närmast golvet, vet inte om man kan kalla de korten för fullängdskort men långa är dem. Har dock aldrig sett ett då det är Power to ATI för mig

Permalänk
Medlem

Nvidias skitkort har en förmåga att ta i hårddiskarna ja, tycker chieftec är dåliga på den biten faktiskt...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Avstängd

Sant, deras lådor skulle behöva vara kanske en decimeter djupare.