Ploppljud i explorer

Permalänk
Medlem

Ploppljud i explorer

Installerade ett par säkerhetsuppdateringar från windows update, och valde efteråt att starta om burken. När jag startade om så dök massa ploppande ljud upp. Dessutom så hoppade en vit ruta upp från Norton Personal Firewall, som inte gick att klicka bort.

Startade om datorn igen i hopp om att det skulle ordna sig. Nu var rutan borta, men det förbannade ploppljudet förföljer mig då jag använder Internet explorer. Varje gång man startar upp, samt efter ett par sekunder dyker ljudet upp. Försökt hitta fler samband, men har inte gjort det. Verkar alltså ha något med explorer att göra.

Har stängt av standardljuden och testat diverse saker med ljudet, men utan framgång. Har fixat med ljuden i Internet explorer, utan framgång. Vad kan ploppandet bero på? Har aldrig hört denna typ av ljud tidigare, och det låter inte som något av de typiska windowsljuden...

edit: Jag kör w2k, sp4. Och ljudet dyker upp mest hela tiden nu när jag meckar med datorn. Ljudet uppkommer inte när datorn bara står stilla...

Permalänk
Medlem

hade liknande "problem" ifall man ska kalla det så. det måste inte vara samma problem men har du programmet pest patrol installerat? för hos mig så var det det programmet som gjorde plopp ljud när den upptäckte någon cookie på någon hemsida eller så. ifall du har d programmet så kan du kolla i programmets inställningar ifall det finns någonstans att stänga av det.

Permalänk
Medlem

Tack som fan mannen! Gissa vilket program jag installerade igår?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

U got it! Hittade inget sätt att få bort just det ljudet, så jag plockade bort cookiecheck ur registret...