Blizzard visar intresse för StarCraft II?

Permalänk

Blizzard visar intresse för StarCraft II?

Vad tror ni händer? jag tror att dom har börjat jobba på det vi alla har väntat på... StarCraft II
En snubbe som heter JosephH som jobbar på blizzars har skrivit saker som:

Battle.net

One of the reoccurring themes of this forum is that if StarCraft were to spawn an RTS sequel, many fans don't want Warcraft III-style 'autocast' spells in the game. Please offer a well-thought out argument explaining why you are opposed.

Och mkt mer... ;P
Källa: http://www.sclegacy.com/showthread.php?t=119

Permalänk
Medlem

vill ha diablo 3 inte star craft 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
vill ha diablo 3 inte star craft 2

NÄEE...vem vill döda en tredje demon? ;P men Jag har hört att blizzard north jobbar på ett hemligt projekt.. kan vara Diablo 3 ;P

Permalänk
Medlem

Jag vill ha båda

Permalänk
Medlem

piggynized: en tredje demon? du borde spela diablo!

downup: man kan inte få allt

Permalänk
Medlem

jag håller med downup jag vill me ha båda

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Diablo 3 är på G. Nämns i senaste Pc-Gamer 2 gånger

Permalänk
Medlem

Verkar ju som Diablo 3 är på g iom alla rykten. Fast är det Blizzard som gör det eller? Inte lönt att hoppas på något innan typ 2007 isf... =/ Fast längtar gör man ju...

StarCraft 2 hade inte suttit fel det heller.

Permalänk
Medlem

SC2

Värsta grymma heros m.m.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Ge mig!!!

Starcraft2, hoppas, hoppas!

Permalänk
Medlem

Ge mig Diablo 3! Fan va det skulle vara underbart isf.

Permalänk
Avstängd

d3 är hemligt samma med sc2.
Det går rykten om båda spelen, ingen vet och vi får helt enkelt vänta tills det blir något uttalande om det.

Dock kommer vilket som dröja ett par år.

Dock vill jag se CC3 också, även om det inte hade med blizz o göra

Permalänk
Avstängd

Diablo 3 .... mums

Visa signatur

oOo

Permalänk
Medlem

Hellre WC4

Permalänk
Medlem

Starcraft 2!!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

StarCraft 2! Oboyoboyoboy Kommer bli en höjdare med autocast trollformler och WarCraft 3:s Battle.net laddersystem.

Undrar bara hur de kan göra det bättre än vanliga StarCraft ifråga om balans och variation. StarCraft var ju perfekt i båda. Verkar omöjligt att göra det bättre....fast man får ju hoppas

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

StarCraft är ett fett spel..har däremot aldrig förstått det roliga med Diablo. Klicka på monster på skärmen och se hur man långsamt levlar och blir grymmare och grymmar. Whaao jag kan döda allt på ett tryck nu! *funfunfun*

Permalänk
Medlem

Behöves ingen sc2, sc:bw är perfekt som det är.

D3 får dom gärna göra

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
StarCraft är ett fett spel..har däremot aldrig förstått det roliga med Diablo. Klicka på monster på skärmen och se hur man långsamt levlar och blir grymmare och grymmar. Whaao jag kan döda allt på ett tryck nu! *funfunfun*

och fotboll går bara ut på att sparka på en boll

Permalänk
Medlem

Jag hade inte haft något emot både Diablo 3 och Starcraft 2 men man kan väl inte annat än hoppas verkar det ju som. Med tanke på att Blizzard ska släppa både Ghost och WoW så kommer det antagligen ta sin tid innan något av spelen dyker upp men vem vet, Blizzard får gärna överaska oss genom att tillkännage att båda spelen är under utveckling

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
och fotboll går bara ut på att sparka på en boll

Dålig liknelse, fotboll är oändligt mycket mer komplicerat. Strategier, uppställningar, byten, nickar, fintar, passar m.m.
Det roliga med D3 är att levla. Inget snack om saken, när man väl lärt sig att acceptera det så kan man lugnt gå över till progressquest.

Permalänk

Locke är en herre med mycket visdom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Dålig liknelse, fotboll är oändligt mycket mer komplicerat. Strategier, uppställningar, byten, nickar, fintar, passar m.m.
Det roliga med D3 är att levla. Inget snack om saken, när man väl lärt sig att acceptera det så kan man lugnt gå över till progressquest.

Ja du låter väldigt insatt i ämnet...
Levla är INTE roligt! Att få en bra gubbe däremot...
Konstigt att spelet kommer tvåa i alla omröstningar om världens bästa spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Levla är INTE roligt! Att få en bra gubbe däremot...

.... Vi släpper detta va?
Jag tror inte heller att starcraft kan bli bättre. En av dess många kvalitéer är ju t.ex att det går att köra på vilken skräpdator som helst. Men vem vet, kanske kan blizzard överaska igen. Ghost tror jag inte så mycket på, verkar faktiskt bli riktigt dåligt. Eller är det släppt? Har bara sett en video från det.

Permalänk
Medlem

Fyfan va tråkigt =(. Då kommer dom satsa ännu mer på andra spel och till slut blir brood war ospelbart. Enda jag möjligtvis skulle tycka var kul var om dom gjorde en 4:e ras till broodwar, kanske öka antalet färger. Men absolut inge jävla 3D, inga heros och definitivt inge autocastspells, fyfan.. Då blire ju som att titta på en film fastän man själv spelar. Nej, spells ska man kasta själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Fyfan va tråkigt =(. Då kommer dom satsa ännu mer på andra spel och till slut blir brood war ospelbart. Enda jag möjligtvis skulle tycka var kul var om dom gjorde en 4:e ras till broodwar, kanske öka antalet färger. Men absolut inge jävla 3D, inga heros och definitivt inge autocastspells, fyfan.. Då blire ju som att titta på en film fastän man själv spelar. Nej, spells ska man kasta själv.

Precis inga heroes där man måste springa runt med på kartan och slakta datormotståndare.
Visst kan det finnas gubbbar med spells så som High templar med psionic storm.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajvan
Precis inga heroes där man måste springa runt med på kartan och slakta datormotståndare.
Visst kan det finnas gubbbar med spells så som High templar med psionic storm.

Klart gubbarna ska ha spells, det är ju i stor utsträckning beroende på hur man använder och ifall man använder spells som skiljer dom som är bra till skillnad mot dom som är dåliga.

Nej nu blev jag sugen på starcraft.
oboy3d @ bnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajvan
Precis inga heroes där man måste springa runt med på kartan och slakta datormotståndare.
Visst kan det finnas gubbbar med spells så som High templar med psionic storm.

Ja, men dom ska inte kasta sina spells automatiskt. Det är ju det som gör starcraft, i starcraft kan 2 spelare vara exakt lika bra, men den ena kan hantera sina spells bättre och det vinner han på.

Permalänk

Diablo III hoppas inte det gud. Däremot SC2 låter fint fast bara de inte använder wc3 motorn. De har ju liksom lagt in SC gubbar i wc3.
Lets see!

Visa signatur

AMD Athlon 2000+ | 512 DDR PC2700 | 80GB HD Maxtor IDE | Club3d Ati Radeon 9800PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodworn
Diablo III hoppas inte det gud. Däremot SC2 låter fint fast bara de inte använder wc3 motorn. De har ju liksom lagt in SC gubbar i wc3.
Lets see!

Som sagt skulle det suga häst med ett starcraft i 3d