The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Hehehe .. jag har nog 1000 timmar på detta spelet.
Första svängen tog nog typ 200 timmar om jag minns rätt.

Nu använder jag det lite som avkoppling, det är också trevligt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Vem har lagt ner flest timmar på sin karaktär? Jag håller på med min fjärde karaktär just nu och har lagt ner 85 timmar på den.

Permalänk
Medlem

kan någon säga om det finns en guide till var varje shrine finns ?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
kan någon säga om det finns en guide till var varje shrine finns ?

Köp spelguiden, den är verkligen värd pengarna!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
kan någon säga om det finns en guide till var varje shrine finns ?

www.gamefaqs.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Köp spelguiden, den är verkligen värd pengarna!

Nej du! nej!

PS. Tack för gamefaqs

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion har hjälpt mig ganska mycket igenom spelet

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Avstängd

Oblivion känns litet, för litet för att kunna göra något vettigt med en karaktär. Efter att jag klarat mainquesten låg min Assassin på respektabla level 42, men då var han en gud bland dödliga. Tråkigt.

Sen finns det för få sidequests som INTE handlar om att "gå från punkt A till punk B där du dödar fienderna C och D" eller "följ efter NPC X till punkt A - utan att dö av irritation över att han är så långsam - döda finede A och B och gå sedan till punkt C för att få 100 guld". Suck, 100 guld, det är en tiondel av vad jag får på 10 minuter av tjuverier i the Imperial City.

Så vad ska man göra efter att ha klarat mainquesten? köpa Shivering Isles? kanske till lovet, den som lever får se. Oblivion var iaf inte det spel Bethesda utlovade.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Nej du! nej!

Jag köpte den på tradera för 150kr lätt värt. ALLT står i den, eller iaf nästan allt.

Permalänk
Medlem

Har spelat lite till .. riktigt kul!

En sak jag undrar är om vad man gör får effekter.

Blir du jagad etc om du tex skulle börjar mörda folk?

Får du fördelar då du sköter dig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Har spelat lite till .. riktigt kul!

En sak jag undrar är om vad man gör får effekter.

Blir du jagad etc om du tex skulle börjar mörda folk?

Får du fördelar då du sköter dig?

Du får väl helt enkelt testa dig fram som alla andra.
Och är det så att du gjort nåt du ångrar finns alltid knappen F9, eller Load i options. Simple as that.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Du får väl helt enkelt testa dig fram som alla andra.
Och är det så att du gjort nåt du ångrar finns alltid knappen F9, eller Load i options. Simple as that.

.. Och då helst med en quicksave (F5) precis innan du gör det där som du kanske ångrar ..
Mord - är bra imo - om det sker i smyg ..
Mvh

Permalänk

Oblivion har ingen som helst AI så tyvärr är det skitsamma vad du visar för andra att du gör. Snor du en häst utan att ngn ser di kan du rida lungt men om du rider in med den i en folkmassa och kliver av den får du inte kliva på den igen =/ Om du dödar någon ute i skogen så vet polisen det i hela välden sedan.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Oblivion känns litet, för litet för att kunna göra något vettigt med en karaktär. Efter att jag klarat mainquesten låg min Assassin på respektabla level 42, men då var han en gud bland dödliga. Tråkigt.

Sen finns det för få sidequests som INTE handlar om att "gå från punkt A till punk B där du dödar fienderna C och D" eller "följ efter NPC X till punkt A - utan att dö av irritation över att han är så långsam - döda finede A och B och gå sedan till punkt C för att få 100 guld". Suck, 100 guld, det är en tiondel av vad jag får på 10 minuter av tjuverier i the Imperial City.

Så vad ska man göra efter att ha klarat mainquesten? köpa Shivering Isles? kanske till lovet, den som lever får se. Oblivion var iaf inte det spel Bethesda utlovade.

Köpa Shivering Isles är det bästa du kan göra! Du kommer garanterat inte och bli besviken.

Permalänk
Medlem

I Elder Scrolls, är det Multi eller Single player som gäller?

Visa signatur

Intel i7 2600K 4,2ghz, GTX 460 1GB SLI, 120GB SSD Intel 320, Asus P8P67-M PRO, 8GB ram, ANTEC TP 750W, Fractal Design R3, Noctua NH-U12P, 226BW Samsung 22' ,Win 7 64bit.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putte80
I Elder Scrolls, är det Multi eller Single player som gäller?

Singleplayer

Permalänk
Medlem

single-player

Bäste single-player spelet senaste året tycker jag

är man hardcore gamer bör man titta på obscuros (sic?) oblivion overhaul som är en mod och som gör det hela svårare och med ett mera traditionellt level-system. Grymt spel oavsett dock

Permalänk
Medlem

Ok, thx!

Visa signatur

Intel i7 2600K 4,2ghz, GTX 460 1GB SLI, 120GB SSD Intel 320, Asus P8P67-M PRO, 8GB ram, ANTEC TP 750W, Fractal Design R3, Noctua NH-U12P, 226BW Samsung 22' ,Win 7 64bit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Köpa Shivering Isles är det bästa du kan göra! Du kommer garanterat inte och bli besviken.

Visste inte att det fanns en expasion. :/

Jag håller på med grundspelet ochhar lirat några timmar. Ska jag köpa expansionen nu och installera direkt eller ska jag spela klart oblivion först och sedan installera expansionen?

Permalänk
Inaktiv

Du kan köpa nu och installera direkt. Du behöver inte göra expansionen förrän du själv vill.

Permalänk
Avstängd

Jo, har funderat på Shivering Isles ett tag nu, men det får vänta tills det blir billigare. Näst ut på köpa-listan är F.E.A.R - Extraction Point och Crysis (+ en fet upgradering av datorn :S)

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Har spelat vidare så mycket att det känns som att jag kan lämna ett omdöme.

Gameplay: 9/10
Underbar spelkänsla som verkligen fångar dig. Skulle uppskattat lite mer variation i uppdragen och sedan tycker jag att guard AI:n är märklig. I övrigt helt fantastiskt.
+ Mycket frihet
+ Mycket att göra
- Guard AI
- Lite för lite variation i uppdragen

Ljud: 10/10
Musiken kan vara det bästa jag stött på i ett spel. Passar perfekt till in i miljön. Ljudeffekterna håller också hög klass. Att allt som sägs i spelet också är inspelat med röster höjer spelkänslan. Kan inte komma på något att anmärka på i ljudet. Sagolikt occh ett föredöme i alla avseenden.

Grafik: 8/10
Väldigt vackra miljöer men ansiktena skulle de jobbat mer med helt klart.
+ Storslagna och vackra miljöer
+ Variationsrikt
+ Vattnet är det vackraste jag sett i ett spel.
- Var finns fåglarna och fiskarna?
- Ansiktena borde de ha jobbat mer på

Totalt 9/10

Ett av de bättre spel jag spelat i mitt liv. Ska bli riktigt kul att spela vidare. och har en expansion att se fram emot också.

Min lista totalt.

1. GTA Vice City
2. Fahrenheit
3. Sid Meiers Pirates
4. The Elder Scrolls IV: Oblivion
5. Trackmania Nations

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
- Var finns fåglarna och fiskarna?

Fiskar finns faktiskt

Fåglar däremot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Fiskar finns faktiskt

Fåglar däremot?

De har jag missat i så fall.

Jag har installerat en fisk och fågelmod men den verkar inte fungera.. :/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
De har jag missat i så fall.

Jag har installerat en fisk och fågelmod men den verkar inte fungera.. :/

Var hittade du den modden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Var hittade du den modden?

Alive Waters - ger fiskar och sjögräs. ska göra iaf.
http://www.tessource.net/files/file.php?id=6914

Natural Environments - ger bland annat fåglar och insekter
http://www.tessource.net/files/file.php?id=2536

Någon får gärna testa för jag har varken sett fåglar eller fiskar trots att jag installerat.

Permalänk
Medlem

DJ1, kul att se nån som upptäckt spelet så sent.

Till alla som verkligen gillar detta underbara spel, ett tips:
ta dig tid att leta upp och installera moddar som förlänger spelets liv. Bästa tipset där är ju OOO (Oscuros bla bla bla) som dessutom ändrar spelet radikalt. En "light-version" av förlängning är att ladda ner en mod som gör det långsammare att levla.

Själv är jag nästan fanatisk i Oblivion, och det var länge sen jag var det gällande ett spel (senast var nog 2003 och MMORPG-et Dark age of Camelot). Har lirat mer än 1000 timmar nu, fördelat på 2 gubbar, men sparar fortfarande på Shivering Isles, som jag bara smygkikat in på men sen gått tillbaka till Cyrodiil.

Open-world spel is the shit!

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Hur ser man hur mycket guld man har?

Har letet till leda i menyera.

Permalänk
Medlem

Lirade också daoc förr, och dessutom sjukt hardcore på prydwen:)

Tryck F1 DJ1, och sedan på på bilden med vapnet du använder, tror du bör hitta hur mycket guld du har där.