The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Hur ser man hur mycket guld man har?

Har letet till leda i menyera.

Här:

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Här:

http://pici.se/thumbs/t_MIPFAUNKf.gif

Mvh

Vad använder du för mod för att få det sådär?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Vad använder du för mod för att få det sådär?

Vilket då .. det mörka? Det heter "Dark UI" och hittas här:
http://www.tessource.net/files/file.php?id=1962

Gör en sökning på sidan efter "dark ui"(på tessource.net), så får du fler träffar som kompletterar
loadscreens och ifall du kör shivering isles & så.

Har tidigare beskrivit ungefär vad jag kör för moddar,
jag varierar visserligen lite, men många rätt har jag postat här:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=34254...

Mvh

Permalänk
Medlem

ekkk!, har du moddat din rustning eller vapen? vad är det för rustning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av old
ekkk!, har du moddat din rustning eller vapen? vad är det för rustning?

Någon som tewstat Natural Environments eller Alive Waters?

Undrar om ni sett fåglar och fiskar och i så fall var.

P.S. Tack för hjälpen Getskägg. D.S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Någon som tewstat Natural Environments eller Alive Waters?

Undrar om ni sett fåglar och fiskar och i så fall var.

P.S. Tack för hjälpen Getskägg. D.S.

Såliteså.

Fiskar ja, fåglar nej.
(Använder inte Alive waters, men alltid Natural Environments)

Oftast små vänliga fjuttfiskar i glada färger, lite varstans faktiskt.
Elaka fiskar finns det ingame vanilla, ännu elakare mha Oscuros Overhaul.

Hör med fiskargubben utanför Wavnet Inn (väster om IC) så får du fiska ..

@old:
Läs HELA sid 285 i den här tråden (som jag länkade till juh)

Mvh

Permalänk

*SPOILERS*

denna lost boys grottan är i den delen som heter lost boys canyon men hur fan kommer jag upp jag hitar ingen väg upp till övre plan ser en övergång men vet ej hur ajg ska nå den

kan nån hjälpa mig och komma upp så ja kan utforska hela grott komplexet?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Finns det några vettiga utseende mods? För jag har lite svårt för utseende generator i spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

en ny fråga också varning för SPOILERS

har kommit till ett ställe som heter fort blueblood till slut finns 2 dörrar där jag behöver nyckel men hittar ingen nyckel har sökt igenom fortet och skurkarna

nån som vet var nyckeln kan finnas?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
en ny fråga också varning för SPOILERS

har kommit till ett ställe som heter fort blueblood till slut finns 2 dörrar där jag behöver nyckel men hittar ingen nyckel har sökt igenom fortet och skurkarna

nån som vet var nyckeln kan finnas?

Leta en gång till. Det är orchen som har nyckeln.

Mvh

Permalänk
Medlem

lirade det ett tag, men slutade ... fast tog upp det igår, fast jag gjorde en ny gubbe

Permalänk

i uppdraget att leta efter en stulen tavla i ngt slott vem är det som har stulit tavlan har änn så länge bara hittat mål saker i ena tornet och hoss hon bruden som sa att hon tittade på stjärnor

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
i uppdraget att leta efter en stulen tavla i ngt slott vem är det som har stulit tavlan har änn så länge bara hittat mål saker i ena tornet och hoss hon bruden som sa att hon tittade på stjärnor

Kolla mattan i matsalen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats döda slutbossen i main quest helt självmant? Jag tror faktiskt det är teoretiskt möjligt eftersom det går och döda honom med consolen. Själv satt jag på ett hustak och kastade frost spells men han verkade otroligt seg By the way, kan man få tag i Martin's pimprock på något sätt? Den är ju riktigt snygg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Är det någon som har lyckats döda slutbossen i main quest helt självmant? Jag tror faktiskt det är teoretiskt möjligt eftersom det går och döda honom med consolen. Själv satt jag på ett hustak och kastade frost spells men han verkade otroligt seg By the way, kan man få tag i Martin's pimprock på något sätt? Den är ju riktigt snygg.

Du får ju skriva SPOILER på sånt. För oss som fortfarande inte gjort main quest!!
Jag gör allt annat först, sen MQ.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Du får ju skriva SPOILER på sånt. För oss som fortfarande inte gjort main quest!!
Jag gör allt annat först, sen MQ.

Jag tyckte inte att det var nån spoiler på nåt sätt?

Permalänk

varje gång när jag klickar på load game så avslutas spelet och kastas tillbaka till windows. någon mer som upplevt detta?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hittat "Sheogorath Shaped Amber" på SI? Jag stötte på det i förrgår, någon mer som har gjort det?

En fråga till, om jag vill byta plats på en major- och en minor skill, hur gör jag då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
By the way, kan man få tag i Martin's pimprock på något sätt? Den är ju riktigt snygg.

Modda med denna & gå & köp den:
http://www.tessource.net/files/file.php?id=3955

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Modda med denna & gå & köp den:
http://www.tessource.net/files/file.php?id=3955

Mvh

Kanon, tack så mycket!

Permalänk

vart är bilden ser inte den:=0

Visa signatur

No reason to kill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pallefjant
vart är bilden ser inte den:=0

Vilken bild?!?

Mvh

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat shivering isles och undrar bara, finns det något sätt att undgå att ens hund dör så fort man går in i en dungeon? Kan man inte lämna den i staden på något sätt?

Permalänk
Medlem

Jag måste bara säga att jag dragit igång Oblivion igen med en sjukligt massa sköna moddar, jag lägger upp förslag på modsamlingen senare här till er som vill börja lira igen och lite bilder hur det ser ut.

Saken är den att Oblivion spinner bättre ovanpå Vista än på XP med den hårdvara som står i min sign, jag har en ökning på ungefär 15-20 FPS och knappt några hack trots de moddar jag kör med (inklusive tweaks i oblivion.ini) för att få ut så mycket som möjligt rent grafikmässigt.

Så mitt tips, otroligt nog, är att skaffa Vista till Oblivion för en trevligare upplevelse. Så länge du känner att du har hårdvara för det.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Jag har varit sugen länge på att ta mig igenom Oblivion igen också. Särskillt expansionen då som jag inte har testat än. Så det skulle vara guld med lite nya mod-tips! Har kvar alla gammla jag brukade använda, men det måste ju ha släppts hur mycket nytt som helst som dessutom är bättre gjorda

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag har ett litet problem. Det är nämligen så att jag vill sänka "Max frames to render ahead", men jag kan inte hitta var man gör det (Använder nVidias senaste drivrutiner, det ser inte ut som i alla andra guider jag hittade.)

Jag är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Egendor
Hejsan

Jag har ett litet problem. Det är nämligen så att jag vill sänka "Max frames to render ahead", men jag kan inte hitta var man gör det (Använder nVidias senaste drivrutiner, det ser inte ut som i alla andra guider jag hittade.)

Jag är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig.

Är det inte samma som "iBackgroundLoadExtraMaxFPS" i Oblivion.ini-filen?

Mvh

Permalänk

Finns det någon mod man kan lägga in så att inte motståndarna blir automatiskt bättre när min karaktär blir bättre?

Visa signatur

E2140@ 3,44ghz: 120- ultra extreme: Corsair 520w: Gigabyte ds4: corsair xms2 800mhz cl4 2 gig: 6800nu :/ Antec nine hundred

Permalänk
Inaktiv

hur kul är det? :S

Permalänk
Medlem

Roligare än att känna sig svagare för varje lvl man får istället för starkare som man brukar göra.
T ex om du har maxat dina skadegörar-attributes och skills vid lvl 30 (int, agility, str, destruction, marksman, blade, etc) då kommer det bara ta längre tid att döda monster för varje ny lvl du får eftersom monstrens hp går upp, men din skada har ju nått maxtaket.