Permalänk
Medlem

Bitspower XP1

Grrr. Akta er för Bitspowers XP1 Fläktkontroller. Väldigt smäckig och en av fläktstyrningskanalerna gick sönder efter bara 5 min...(ger nu konstant 1,8V på den). Dessutom upptäckte jag att kanalerna inte är stabila oberonde av varann. Höjer du på en så sänks den bredvid ca. 0.5V-1.5V...

Billig (198:-), men rena skräpet!

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Kostar princip lika mycket som en Zalman 8-channel, varför inte köpa en sådan ist för ett budget märke från första början? :S

edit: zalman kanske kostade 299:- ^^ sry.

Permalänk
Medlem

Låter inte bra =( Hade tänkt köpa denna då den verkar ha fått bra kritik i de få tester jag hittat.
En liten fråga bara, är den helt ljudlös? Kanske en konstig fråga men har nån någon billig skräpkontroller (w-force) och den surrar så mycket att det är den som låter mest i min dator. Bitspower ska vad jag läst använda pwm så borde ju inte låta något.

Permalänk
Avstängd

Jag har en sån och den funkar hur bra som helst, du kanske fick ett måndagsexemplar? testa att utnyttja garantin ^^

Soviac, Zalmanen är för 5,25" oxå så den går inte riktigt att jämnföra med bitspower 3,5" för 195:-

SpankMan, Jag har inte hört något ljud från den.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

min zalman pajade också efter 5min så det finns måndags exemplar från alla leverantörer

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Jag har en sån och den funkar hur bra som helst, du kanske fick ett måndagsexemplar? testa att utnyttja garantin ^^

Soviac, Zalmanen är för 5,25" oxå så den går inte riktigt att jämnföra med bitspower 3,5" för 195:-

SpankMan, Jag har inte hört något ljud från den.

hehe, visste inte ens att det var 3,5" kontroll vi pratade om då, de var ju dock ett bra tag sedan denna tråd skrevs.