Permalänk

ipod mini ir creative zen micro?

hej ska köpa en ny mp-3 spelare och valet står mellan ipod mini och zen micro, nån som har en åsikt om nån av dessa två?

Permalänk
Medlem

Kan väll kolla på iRiver H10? Betydligt bättre än dessa.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

Fan vilket tjat om iRiver hela tiden... Det finns andra spelare också...
Jag skulle vilja rekommendera iPod Mini, har haft en Zen Micro och den var jag inte nöjd med. Pajjade ihop efter 2v så det blidde en Mini istället. Bättre känsla och mycket nöjdare med!

Har nyligen utökat familjen med en iPod Shuffle också!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk

har hört att det är svårt att lägga in låtar i mappar på ipod, är det så?

Permalänk

iPoden sorterar låtarna efter id3-taggar, inte efter mappstrukturen. Har du usla eller obefintligiga taggar finns det program som kan hjälpa till. Det är egentligen rätt smart att gå efter id3-taggar då man kan lättare hitta låten man letar efter.
Benvit: Du är ju så klart lika objektiv som vanligt

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidh
har hört att det är svårt att lägga in låtar i mappar på ipod, är det så?

Nej inte det minsta, du kopplar in den och sen är det bara att vänta tills det är klart (den för över alla låtar automatiskt), du behöver inte trycka på någonting över huvudtaget. Så funkar alla iPods.

Visa signatur

Tjoflöjt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feffe
Fan vilket tjat om iRiver hela tiden... Det finns andra spelare också...
Jag skulle vilja rekommendera iPod Mini, har haft en Zen Micro och den var jag inte nöjd med. Pajjade ihop efter 2v så det blidde en Mini istället. Bättre känsla och mycket nöjdare med!

Har nyligen utökat familjen med en iPod Shuffle också!

Men spelaren är bättre än dessa, inse fakta

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

De kanske inte vill inse fakta, man har ett val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Men spelaren är bättre än dessa, inse fakta

Inte mkt inte...

Visa signatur

Tjoflöjt

Permalänk
Medlem

Creative Zen Touch pwnar iPod Mini.
Den där H10 är nog bättre, men den verkar ju jäkligt stor och klumpig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Creative Zen Touch pwnar iPod Mini.
Den där H10 är nog bättre, men den verkar ju jäkligt stor och klumpig.

Lika liten som en mini, typ 3 mm större

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Lika liten som en mini, typ 3 mm större

Är den inte både högre, bredare och tjockare?

Edit: kolla här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4424210...

Permalänk
Medlem

jag säger creative micro eller iriver H10

Permalänk
Medlem

den e lite högre o lite bredare...men Sen är den lite tunnare o ca 10g lättare..så jag tror att den känns mins lika lätt som ipod mini.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Det beror på vad man menar med bra. Själv tycker att iPod / iPod mini är grymt mycket bättre än konkurrenterna. Den gör vad den ska, spelar musik, och det gör den ruskigt bra. iTunes och clickwheel är något du knappast hittar hos konkurrenterna

Men du måste ju se till dina krav. Måste du ha vissa funktioner som iPod saknar väljer du den givetvis inte.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RhedMan
Nej inte det minsta, du kopplar in den och sen är det bara att vänta tills det är klart (den för över alla låtar automatiskt), du behöver inte trycka på någonting över huvudtaget. Så funkar alla iPods.

Vilket är jättepraktiskt om man har mer musik än vad som ryms i spelaren. Stjärnfeature, du.
Och det finns ju ingen annan mjukvara som klarar av den funktionen, om man så skulle vilja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Vilket är jättepraktiskt om man har mer musik än vad som ryms i spelaren. Stjärnfeature, du.
Och det finns ju ingen annan mjukvara som klarar av den funktionen, om man så skulle vilja.

Stjärnfeature som självklart går att stänga av om man har mer musik än vad som får plats.

Ipod mini smiskar micron..

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Jaa.. Inte bara invändigt utan utvändigt med.. Minin känns robustare och av högre kvalitet.. Har haft Zen Micro och har nu iPod Mini... Lite tråkigt med batterierna på iPoden men det kan jag leva med..

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Hedersmedlem

iTunes är helt underbart och skäl nog för att köpa iPoden

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Kan man inte ha iTunes till någon annan mp3-spelare? har hört rykten om det. =/

Permalänk
Medlem

Äh.. Finns bättre grejjer än iTunes.. (not impressed)
MEn spelaren är underbar!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feffe
Äh.. Finns bättre grejjer än iTunes.. (not impressed)
MEn spelaren är underbar!

då har du inte prövat det ordentligt. iTunes är bättre än allt på marknaden just nu

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

ipod mini. har en sån och är nöjd. lite klent batteri, men man klarar sig några dagar iaf.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Vilket är jättepraktiskt om man har mer musik än vad som ryms i spelaren. Stjärnfeature, du.
Och det finns ju ingen annan mjukvara som klarar av den funktionen, om man så skulle vilja.

Åh vilket ljushuvud. Den för över de spellistor du skapat och vill att den ska föra över. Om du försöker föra över 10GB på en Mini får du skylla dig själv att den inte funkar.

Visa signatur

Tjoflöjt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
då har du inte prövat det ordentligt. iTunes är bättre än allt på marknaden just nu

Och vilka andra program har du testat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RhedMan
Åh vilket ljushuvud. Den för över de spellistor du skapat och vill att den ska föra över. Om du försöker föra över 10GB på en Mini får du skylla dig själv att den inte funkar.

Det var inte precis den funktionen jag uttalade mig om. Läs lite noggrannare nästa gång. Och kalla mig inte för ljushuvud.

Permalänk
Medlem

Härligt snälla ni är mot varandra i den här tråden..

Permalänk

Så blir det alltid när någon behöver råd om en ny mp3-spelare, att folk inte lär sig.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Så blir det alltid när någon behöver råd om en ny mp3-spelare, att folk inte lär sig.

Speciellt som det finns 4 sorters spelarköpare:
1/ Dom som vill spela MP3:or och gillar iPod, men aldrig får köpt någon…
2/ Dom som vill ha mest funktioner och inte gillar iPod, men aldrig får köpt någon…
3/ Dom som har köpt en grej med massa funktioner och inte använder många, men lyssnar på MP3:or då och då…
4/ Dom som köpt en iPod och lyssnar på MP3:or för jämnan men kan inte göra så mycket mer…

Menar: "Råd om [i]bra[/i]" Bra för vadå?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Den vanliga pajkastningen mellan diggare av olika tillverkare... Tröttsamt!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

Men vad är överföringshastigheten på dom då? Vilken är snabbast iPod Mini eller H10? Vilken har bäst ljud vill jag också veta.

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."