Skulle du köpa fler spel om de kostade 300?

Permalänk

Skulle du köpa fler spel om de kostade 300?

Hej,

Jag har länge funderat på detta ämne.
Skulle ni köpa fler spel om de kostade 300?

Bolagen klagar på piratkopiering och tycker att de inte ska göra att dyft för att få igång försäljningen utan att nerladdare självmant ska inse att det är "fel" samt även på sista tiden skickat ut piratjägare (APB). De har även förpestat oss med Starforce som tvingar oss som köpt SC3 att vänta i två minuter för att den ska verifiera skivan som man satt i. Lyckat.

Permalänk
Medlem

Ja, jag hade köpt fler då.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa spel mer än vad jag gör nu, om dom kostade 300kr

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Jepp... Men ännu mer om de kostade 200 kr

Permalänk
Medlem

JAG skulle ha köppt massor om dom kostade 100 kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja, de två senaste spelen jag köpt (HL2 och WoW) kostade 329 och 399 kronor, så 300 skulle inte direkt vara en enorm skillnad.

Visa signatur

hmm

Permalänk

Jag skulle ha köpt ännu mer om dem kostat lika mycket som tre begagnade tuggummin.

Okej, det var inte kul.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

200:- är pris lappen för mig....
nej spel skall kosta 300 om de är bra och 100 om de inte är bra..

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Det skulle jag verkligen göra. 300kr känns inte alls som lika mycket pengar för mig.

Permalänk
Medlem

Klart jag skulle köpt fler spel om de kostade mindre. Men nu är det också mycket skitspel på marknaden. De bästa har man ju i stort sett redan. Aah.. det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

250 kr.. då skulle jag nog köpa de flesta spelen..

Permalänk
Medlem

bitrax

håller med dig totalt, ifall h-l 2 skulle kostat 250kr skulle jag köpt det direkt...

Permalänk
Medlem

Ingen ändring!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd

köper alla spel jag vill ha redan så nej jag hade inte köpt fler.

Permalänk
Medlem

299:- skulle vara ett utmärkt utgångspris för spel.
det är ungefär 1/3 av studiebidraget så att man även kan få pengar över till annat. visserligen kan man köpa ett av dagens spel för sitt studiebidrag men det känns lite dumt att slänga bort halva bidraget på ett spel.

som det är nu så köper jag nog förresten inte spel för över 300 i vilket fall som helst. man kan ju trots allt lägga på sig en del bra äldre titlar

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
bitrax

håller med dig totalt, ifall h-l 2 skulle kostat 250kr skulle jag köpt det direkt...

Jo.. tycker det är tråkigt att allt ska vara så sjukt dyrt..

Permalänk
Medlem

Nej, jag skulle inte köpt fler än vad jag gör idag.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Kom ihåg när ett N64: a spel kostade 600 - 700kr, fyfan va löjligt högt pris.

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem

Har inte tid med vanliga spel. Räcker med Everquest 2 för mig.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slyswat
Kom ihåg när ett N64: a spel kostade 600 - 700kr, fyfan va löjligt högt pris.

Dagens XBOX spel kommer ju nästan upp i de priserna... varför liksom?

Permalänk
Medlem

vet ej, idioter e dem. Hur fan kan man ha så högt pris?? :S:S:S:S, asså de e nästan inte konstigt varför massor me människor idag laddar hem spel, för på en del ställen kostar de som ett nytt Gamecube, o d e skit, spel skall kosta från 200 - 400 MAX, de e löjligt dyrt annars..

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem

Nej, jag skulle köpa lika många som idag. Spelen ligger ofta kring 399 spänn och de tycker jag är ett helt rimligt pris. Utvecklingtiden för dagens spel är ofta flera år så jag förstår att de inte kan ge bort spelen gratis. Speciellt gäller det den genre som jag är mest intresserad av, simulatorer, vilka ofta inte säljer lika bra som action fps t ex. Där hade jag lätt kunnat betala mer t o m.

Permalänk
Avstängd

ja lite mer..

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

Köper endast spel i best buy korgen.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

hahah, eller de korgarna me 3 för 99

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem

om pc-spelan låg på 200:- så skulle jag köpa alla spel jag ville ha.

Om gamecube-spelen låg på 2-300:- så skulle jag köpa fler där med.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Några fler skulle det bli, men 300kr per spel är fortfarande lite för dyrt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Om PS2 spelen gick för 300 så ja. Nu köper jag endast begagnade.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Japp, de kanske skulle börja sälja mera och tjäna mer än vad de gör idag.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Avstängd

Ja, absolut.
Jag bojkottar datorspelen för att det är för dyrt. Vill inte betala 500 kr för ett spel som jag ändå tröttnar på några dagar.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler