BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Avstängd

"vingarna" är det högsta ranken man kan få i BF2?
såg en jeppe igår med dom,ser ju lite halv coolt ut
Respect!
hur mycket måste man lira för att få dom?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
"vingarna" är det högsta ranken man kan få i BF2?
såg en jeppe igår med dom,ser ju lite halv coolt ut
Respect!
hur mycket måste man lira för att få dom?

http://ubar.bf2s.com/ranks.php

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
http://ubar.bf2s.com/ranks.php

å fn
dom var ju en bra bit ner
jaja Respekt ändå!

tackar för sidan.
har ni sett nån general än eller?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Det går ej att instalera mitt BF2... Är inte ett giltligt Win32-program. vad ska jag göra?

Visa signatur

Degen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degen6
Det går ej att instalera mitt BF2... Är inte ett giltligt Win32-program. vad ska jag göra?

Taskigt läge

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
å fn
dom var ju en bra bit ner
jaja Respekt ändå!

tackar för sidan.
har ni sett nån general än eller?

Jag hade General på ett debug-konto ;P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Du skriver så här i konsolen: renderer.drawfps 1

Alltså ett mellanslag efter: "renderer.drawfps" och efter mellanslaget skriver du en 1:a. Förstod du nu?

ja men i mätaren så är det ettt tal och sen ett / och sen ett nytt tal vilket av dem är FPS:en??

Visa signatur

Intel Pentium 4 3,0 GHz, MSI mått mobo, 512mb CL3, 9800Pro 128mb 64bit, Fujitsu Siemens Scaleo C772 Skärm, headset från ClasOhlson, laser mus också från ClasOhlson, Modell:A4Tech RP-1519

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför jag autojoinar en server när jag loggar in på mitt konto? köpte bf2 för ett par dagar sedan bara så är inte så high på allt ännu

Permalänk

det är för att du trycker på Play BF2 NOW! ikonen på ditt skrivbord tryck på Battlefild 2 istället så slipper du att den väljer en server och loggarin.

//WorteX2K

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Avstängd

Patch 1.22 ikväll kl 18.00.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Patch 1.22 ikväll kl 18.00.

men vad värdelöst... föresten, måste alla moddar göras om för att vara kompatibel med de nya versionerna som hela tiden släpps?? Tillverkade jag en mod när v1.01 var ute, kan folk med version v1.22 ladda ner den och använda min mod ändå?

Permalänk
Medlem

jaha pojkar, då är patchen släppt bara till att tanka

Fungerar fint inga installationsproblem. Såg även att det fanns servrar med den nya patchen installerad.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Battlefield 2 - Patch 1.22
En ny uppdatering till Battlefield 2, den kommer att finnas tillgänglig via EA Download idag. Den kommer även att finnas via vår site här inom kort.

Följande korrigeringar ingår:
- Förbättrad serverstabilitet
- Justering av styrningen av Tiger-attackhelikoptern
- Lade till fördröjning för hårkorset vid ändring till liggande för alla understödsvapen
- Justerade spridning för MG36 och PKM så att de överensstämmer med andra understödsvapen
- Ökade skott per minut från 600 till 900 för P90
- Korrigerade låsningsfel på vissa oljetorn
- Korrigerade ett fel som kunde utnyttjas på Great Wall
- Korrigerade fel som kunde utnyttjas på Dragon Valley och Karkand

Taget från http://www.eagames.se/news.read.asp?id=7212

Fortfarande inte fixat med red-tag buggen som är jävligt iriterande och vad är det för grejer man kunde utytja på karkand och dragon valley??

Och har dom gjort så PKM sprider åt helvete nu??

gillar inte sånna här mysko fel som jag aldrig märkt av men finns massa större fel som varit upp flera ggr men aldrig görs nå åt.
Grrr

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Ny patch borde släppas snarast bla bla bla

Skrevs den 25:e mars

Ibland lyssnar dem på en

EDIT: Håller med dig norrland2k

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

kan hålla med om att den där red tag buggen är irriterande, jag har dock bara sprungit på den ett fåtal gånger men att dom inte fattar att det är prio på den är konstigt.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Medic.God
ja men i mätaren så är det ettt tal och sen ett / och sen ett nytt tal vilket av dem är FPS:en??

Det första är FPS, det andra är tid mellan frames i millisekunder.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

kan någon ge mig en länk till patchen? Hittar inte 1.22 bara 1.21

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
kan hålla med om att den där red tag buggen är irriterande, jag har dock bara sprungit på den ett fåtal gånger men att dom inte fattar att det är prio på den är konstigt.

'

Instämmer !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
kan någon ge mig en länk till patchen? Hittar inte 1.22 bara 1.21

Finns på www.fragzone.se

Permalänk

Såg att jag inte fick någon respons på detta, är det bara jag som har det eller är det bara jag som finner det extremt irriterande??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?

Föresten, på tal om buggar, den jobbigaste buggen jag har är att jag oftast spelar med minikartan helt inzoomad. Så fort jag säger något med den inbyggda "radion" så zoomas min minikarta ut helt.

Helt värdelöst när man är i närstrid, man ser inte vart sina gruppmedlemmar tar vägen och då måste jag använda targentbordet och zooma in igen, händer att jag blir skjuten medans jag gör det...
Har ni också detta problem? Är det meningen att det ska vara så här??

Permalänk
Medlem

det är något jag inte har tänkt på.. däremot så fort man sätter sig i ett fordon så ändras minikartan och det är störande.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Ny patch - nya buggar, nån som hade väntat sig något annat?

Från totalbf2.com forums:

  • Ghosting AT-missiles - way more often

  • People survive direct hits from Tank/APC

  • Insta-prone in midair - dolphin diving back?

  • Getting "You have been killed" message twice when you die by different people, one more death added to score

  • Redname-tag bug even worse

  • Looping repairing sound if repair started before the round starts

  • Players disappear/appear out of thin air.

Gissar att "Förbättrad serverstabilitet" har något med buggarna att göra.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Ny patch - nya buggar, nån som hade väntat sig något annat?

Från totalbf2.com forums:

  • Ghosting AT-missiles - way more often

  • People survive direct hits from Tank/APC

  • Insta-prone in midair - dolphin diving back?

  • Getting "You have been killed" message twice when you die by different people, one more death added to score

  • Redname-tag bug even worse

  • Looping repairing sound if repair started before the round starts

  • Players disappear/appear out of thin air.

Gissar att "Förbättrad serverstabilitet" har något med buggarna att göra.

hahaha... detta börjar bli pinsamt, nu måste jag in och provspela lite.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

SÅ jävla knäppt. Om det nu stämmer, med buggarna...
Jag har inte lirat BF2 på flera veckor nu... Lirar bara RO. Ostfront.

Permalänk
Medlem

Möjligtvis ingen som har en clan som jag kan få pröva för, känner mig väll hyffsat medel. PM'a gärna.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

Men vafan, sklal man idas instalera patchen iaf, eller skall man ta och vänta om det kommer nån nå patch??

Det där med att personer bara försvinner eller kommer fram från ingen stans har jag uppmärksammat i 1.21 senaste innan patchen iaf. Snacka paff man blir när det plötsligt kommer en gubbe springanes och skjutandes mot mig rakt framifrån på en öppen väg.

//WorteX2K

Ni som gillar Masthuur "Stavning" Leta upp Insomnias 24/7 karta, inte värdesns bästa ping men jag tycker det går å spela.

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
Men vafan, sklal man idas instalera patchen iaf, eller skall man ta och vänta om det kommer nån nå patch??

Det där med att personer bara försvinner eller kommer fram från ingen stans har jag uppmärksammat i 1.21 senaste innan patchen iaf. Snacka paff man blir när det plötsligt kommer en gubbe springanes och skjutandes mot mig rakt framifrån på en öppen väg.

//WorteX2K

Ni som gillar Masthuur "Stavning" Leta upp Insomnias 24/7 karta, inte värdesns bästa ping men jag tycker det går å spela.

hej trodde jag var själv att uppleva att personer försvann som dom hade en cloak pryl tex. på ett ställe tyckte jag att det stod en snubbe vid ett staket som jag såg i ögon vrån men när jag titta mot staketet så var det som man såg konturen av en gubbe mot staketet men blurrad och nästan ihop smält med staketet och nästa sekund var jag skjuten! trodde först att jag klockat mitt grafik kort för hårt men när jag läste här på forumet så hade jag tydligen inte fel!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Frå jag någon upplåsning om jag skulle köpa EF och kan jag andvända den upplåsningen i så fall i BF2? Är sugen på Nya snipern

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
Frå jag någon upplåsning om jag skulle köpa EF och kan jag andvända den upplåsningen i så fall i BF2? Är sugen på Nya snipern

Nej, du får ingen upplåsning.

Permalänk
Medlem

Ja herregud... Som jag sa sist, inga större buggar löses, ist följer det med 10 nya i varje patch

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |