Permalänk
Skrivet av Haziza:

Hej, har en fråga angående era Mediabänkar ifrån MULTIBRACKETS, har bestämt mig för en sådan "ENVY I WHITE" dock så är erat pris högt på prisjakt.nu

http://www.dustinhome.se/multibrackets-tv-table-envy-i-white/...

Webhallen har ett pris på 4300kr. Är det något ni kan matcha? Hade gärna velat handla oss er

Tyvärr kan vi inte matcha det priset.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Fick hem min beställning idag men tyvärr stämmer det inte överrens med beskrivningen på eran sida.

Detta är produkten:
http://www.dustinhome.se/revoltec-lysror-2x30cm-vit/product/5...

Jag fick inte med någon "1st strömbrytare för montering i PCI-plats" som det klart och tydligt står ska medfölja i innehållet.
Är detta ett fel i just mitt exemplar eller är det någon ny revision på produkten som gjort att jag inte har fått med någon?

Vad gör man åt saken nu?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Fick hem min beställning idag men tyvärr stämmer det inte överrens med beskrivningen på eran sida.

Detta är produkten:
http://www.dustinhome.se/revoltec-lysror-2x30cm-vit/product/5...

Jag fick inte med någon "1st strömbrytare för montering i PCI-plats" som det klart och tydligt står ska medfölja i innehållet.
Är detta ett fel i just mitt exemplar eller är det någon ny revision på produkten som gjort att jag inte har fått med någon?

Vad gör man åt saken nu?

Tack på förhand

Bästa är att ringa Dustin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Den ska absolut ligga på företagssidan med det priset och inte på privatsidan. Jag hittar den dock inte på privatsidan, så jag skulle uppskatta om du kunde berätta vart på privatsidan den har hamnat så ser jag till att den korrigeras snabbare än snabbast!

Kul att höra att vår närvaro uppskattas
För närvarande kan jag tyvärr inte se något datum på den artikeln, men jag ber våra inköpare kolla upp ett datum så återkommer jag med det per PM sen.

När det gäller support ärenden av den här sorten skulle jag dock uppskatta om ni kunde skicka det via PM framöver

http://www.dustinhome.se/barbara-datorer/page/3964 där finns den

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Fick hem min beställning idag men tyvärr stämmer det inte överrens med beskrivningen på eran sida.

Detta är produkten:
http://www.dustinhome.se/revoltec-lysror-2x30cm-vit/product/5...

Jag fick inte med någon "1st strömbrytare för montering i PCI-plats" som det klart och tydligt står ska medfölja i innehållet.
Är detta ett fel i just mitt exemplar eller är det någon ny revision på produkten som gjort att jag inte har fått med någon?

Vad gör man åt saken nu?

Tack på förhand

Precis som sumitomo skrev så gör du bäst i att ringa oss (08 553 44 800) och reklamera din vara.
Jag ser dock till att vår produktansvarige kikar på det här omgående så att det inte är fel på samtliga artiklarna vi har på lagerhyllorna.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Precis som sumitomo skrev så gör du bäst i att ringa oss (08 553 44 800) och reklamera din vara.
Jag ser dock till att vår produktansvarige kikar på det här omgående så att det inte är fel på samtliga artiklarna vi har på lagerhyllorna.

Jag ringde kundservice och valde att uppge mitt telefonnummer så ni ringer upp mig istället.

Det ringde, 1-2 signaler och jag hann inte svara och sedan lades det på
Konstruktiv kritik: Låt det ringa iallfall 3-4 gånger innan supporten ger upp. Han precis ta upp telefonen i handen sen lades det på.

Jag bryr mig inte så mycket om innehållet som saknades, utan tänkte att ni kanske kunde uppdatera produktinformationen på hemsidan ifall fallet är att det nya revisionen på produkten inte innehåller det innehållet.

Just så att folk vet
Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Precis som sumitomo skrev så gör du bäst i att ringa oss (08 553 44 800) och reklamera din vara.
Jag ser dock till att vår produktansvarige kikar på det här omgående så att det inte är fel på samtliga artiklarna vi har på lagerhyllorna.

Nu har ni uppdaterat produkten och tagit bort "1st strömbrytare för montering i PCI-plats" i innehållet.

Då antar jag det betyder att det är tillverkaren själva som har tagit bort innehållet vid en ny revision?

Då är det iallfall uppdaterat och ser bra ut nu!

Det skötte ni snabbt å fint

Permalänk

Hej Dustin och Andrew P!

Jag undrar varför studentrabatten togs bort på följande produkt och om den kommer att komma tillbaks in på lager?
Art-nr: 5010462441
PS. Hur ser lagerstatusen ut för varan? Något som ni kommer att handla in igen?

Tack på förhand!

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Den ska absolut ligga på företagssidan med det priset och inte på privatsidan. Jag hittar den dock inte på privatsidan, så jag skulle uppskatta om du kunde berätta vart på privatsidan den har hamnat så ser jag till att den korrigeras snabbare än snabbast!

http://www.dustinhome.se/barbara-datorer/page/3964

Längst ner på sidan ligger den felplacerade annonsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AshyStyle:

Hej,
Jag undrar varför studentrabatten togs bort på följande produkt och om den kommer att komma tillbaks?
Art-nr: 5010462441

Tack på förhand!

Studentrabatten har inte tagits bort på den varan, kanske sänkts eller nått, men inte tagits bort.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hej

Måste bara skriva om min senaste upplevelse:

16:45: Väljer att köpa ett stycke Dell 2412M, lägger den i kundvagnen, och färdigställer köpet.
16:46 Orderbekräftelsen dimper ner i mailen och allt stämmer
17:18 Ditt paket är nu skickat
-----Nästa dag-----
14:18 Posten: Du kan nu hämta ditt paket från närmaste utlämningsställe.

Snabbt, smärtfritt, och gratis, fick ingen faktura med försändelsen

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Nu när jag läser denna tråd så undrar jag ifall supporten har huvudet påskruvat riktigt? Jag Ringde in och rapporterade samma problem som Nikkop med lysrören som saknar strömbrytare för 2 månader sedan. Supporten sa att de skulle återkomma med ev. lösning till mig samt att de skulle se ifall problemet var universiellt. Tydligen så var detta en lögn.

Måste säga dock att supporten i övrigt är jättetrevlig och responsiv. Samma vara som jag pratar om verkar ha en stor kvot av defekta produkter. Jag ringde in när mina lysrör gav upp efter 4h (4h!!!) och de skickade ett par nya no questions asked. Behövde inte ens retunnera de gammla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Hej

Måste bara skriva om min senaste upplevelse:

16:45: Väljer att köpa ett stycke Dell 2412M, lägger den i kundvagnen, och färdigställer köpet.
16:46 Orderbekräftelsen dimper ner i mailen och allt stämmer
17:18 Ditt paket är nu skickat
-----Nästa dag-----
14:18 Posten: Du kan nu hämta ditt paket från närmaste utlämningsställe.

Snabbt, smärtfritt, och gratis, fick ingen faktura med försändelsen

Fakturan kommer på posten någon dag senare! Har alltid gjort det för mig när jag beställt från Dustin.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Fakturan kommer på posten någon dag senare! Har alltid gjort det för mig när jag beställt från Dustin.

Snablar också

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Hej Dustin!

Skulle lägga en beställning idag på lite grejor samt följande produkt: http://www.dustinhome.se/nuforce-ne-700x-silver-headphone/pro...

Hörlurarna kostade ungefär 288 kr med studentrabatt men helt plötsligt var priset ändrat till 472 kr med studentrabatt? Finns det någon anledning till att ni ändrade priset? Kändes lite dystert när man tvekat länge om man verkligen ska slå till och när man väl bestämde sig så höjde ni priset.

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!

Vill bara ge er beröm för eran leveranstid och service! Lite mer än 24h tog det att köpa en ny bildskärm, sjukt imponerad.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

Netgear WNR3500L

Tydligen så har Netgear WNR3500L gått i graven och blivit en WNR3500L v2 (med samma artikelnummer 5010332471)
Rekommenderade en WNR3500L för en bekant då jag själv är en mycket nöjd ägare till en sådan, tack vare möjligheten till att flasha till DD-WRT.

En bekant beställde en WNR3500L här från Dustinhome och fick en WNR3500L v2 (inte att förväxla med WNR3500 v2), den går för närvarande inte att flasha med DD-WRT, finns inget stöd ännu. Synd att inte denna information framgick/framgår på hemsidan utan att en produkt byts utan att det går att se innan beställning. Nu var det inte så illa i detta fall med den bekante, de behöver inte DD-WRT men om det var jag som skulle ha haft den så hade den returnerats omgående.

Går det att få tag i WNR3500L v1 fortfarande?

mvh
Tommy Forslund

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Alltid tillmötesgående...

Handlat av och till av Dustin i +10 år, har ALDRIG haft något problem som inte kunnat lösas med max 2 mail Fått nya varor utan att behöva skicka in dom trasiga, allmänt smidiga och svarar alltid snabbt på undrande mail alltid med trevligt bemötande. Det är sånt som räknas, några hundringar hit och dit på priset spelar ingen roll för mig.

Visa signatur

HP PAVILION DV6-6141 i7-2630QM @ 2.0Ghz 8 Gb Ram 120 Gb CORSAIR FORCE SERIES 3 AMD HD6770M 2 Gb | Server: Emachines E528 Intel Celeron 900 2.20 Ghz Intel GMA 4500 4 Gb Ram | OS: Mint 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av hest:

Hej Dustin!

Vill bara ge er beröm för eran leveranstid och service! Lite mer än 24h tog det att köpa en ny bildskärm, sjukt imponerad.

Tacka Posten för det.

Permalänk
Medlem

Lite feedback angående lagersystemet, det skulle vara kanon om man kunde se hur många det faktiskt finns p lager om man nu vill beställa fler än en av någon vara och inte vill behöva vänta på att saker kommer in i lager igen.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Efter att skärmen jag beställt från CDON i måndags tog slut i leverantörens lager, (trots att det stod att den fanns i lager när jag beställde) så valde jag att avbryta mitt köp. Fick inte ens någon information om statusen fören jag frågade vart skärmen höll hus...
Då fick det bli beställning på likadan skärm hos Dustinhome igår eftermiddag/kväll. Trots röd dag så blev skärmen både packad och skickad idag. Tack Dustin, mycket uppskattat!

Permalänk
Medlem

Har någon av era distributörer tagit in PicoPSU ännu?

Varför kan det vara billigare att handla från Dustin Home än från vanliga Dustin som företagskund med rabatt?

Visa signatur

mb = millibit!

Permalänk
Medlem

Dustin home: Är det inte dax att erbjuda billigare frakt än 59kr när era konkurrenters frakt ligger på från 29kr ?

Lite surt att betala mer i frakt än 1st chassi fläkt när posten tar max 29kr för frakt.

Permalänk

Hej Dustin!

Kommer ni att få in denna produkt igen i ert sortiment?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=769358

Permalänk

Hej dustin!
Tänkte köpa ett chassi och jag jämförde 2 ace chassin som jag trodde var likadana, men inte enligt bilderna. (förutom själva nätdelen)

http://www.dustinhome.se/ace-miditower-stac4-atx-black-(no-ps...

http://www.dustinhome.se/ace-miditower-stac4-atx-460w-black/p...

Samma spec, samma namn, men olika bilder. Vad gäller egentligen?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk

Hallå alla!,
först och främst ber jag om ursäkt för det extremt sena svaret. Jag har dessvärre legat hemma med flunsan och kontoret har varit lite väl lågt bemannat under tiden :/

Sedan skulle jag vilja tacka för de positiva kommentarerna, det är skönt att höra att våra kunder är nöjda, det måste juh innebära att vi gör lite rätt iaf

Nu till svaren, och har jag missat någon är det bara att hojta till.

Tackar! Jag ser till att denna tas bort och ersätts med en med det korrekta priset.
Men eftersom vi tabbat oss lite här så sänker vi priset på uppgraderingen till 1490 ink. moms ett litet tag framöver, se det lite som en bonus för att ni upptäckte felet

Skrivet av Nikkop:

Nu har ni uppdaterat produkten och tagit bort "1st strömbrytare för montering i PCI-plats" i innehållet.

Då antar jag det betyder att det är tillverkaren själva som har tagit bort innehållet vid en ny revision?

Då är det iallfall uppdaterat och ser bra ut nu!

Det skötte ni snabbt å fint

Halloj,
mycket riktigt verkade det som att tillverkaren har tagit bort den lilla strömbrytaren, dessvärre utan att informationen nått oss i förväg. Men det är åtgärdat nu iaf

Skrivet av AshyStyle:

Hej Dustin och Andrew P!

Jag undrar varför studentrabatten togs bort på följande produkt och om den kommer att komma tillbaks in på lager?
Art-nr: 5010462441
PS. Hur ser lagerstatusen ut för varan? Något som ni kommer att handla in igen?

Tack på förhand!

Hej,
studentrabatten ligger inne på samtliga artiklar, den är dock beräknad på vårat inköpspris. Blir varan dyrare för oss så åker priset upp helt enkelt.
I skrivande stund har vi dessvärre inga på lagerhyllorna, men vi förväntas få in några under morgondagen.

Halloj,
vad jag kan se ligger den där den ska ligga, något som åtgärdats under tiden möjligtvis?

Skrivet av Chmat76:

Nu när jag läser denna tråd så undrar jag ifall supporten har huvudet påskruvat riktigt? Jag Ringde in och rapporterade samma problem som Nikkop med lysrören som saknar strömbrytare för 2 månader sedan. Supporten sa att de skulle återkomma med ev. lösning till mig samt att de skulle se ifall problemet var universiellt. Tydligen så var detta en lögn.

Måste säga dock att supporten i övrigt är jättetrevlig och responsiv. Samma vara som jag pratar om verkar ha en stor kvot av defekta produkter. Jag ringde in när mina lysrör gav upp efter 4h (4h!!!) och de skickade ett par nya no questions asked. Behövde inte ens retunnera de gammla!

Det låter lite märkligt, det låter som att det trillat mellan stolarna. Inte så vanligt att det händer när det gäller en felspec från vår sida faktiskt. Om du skickar mig ditt RMA nr via PM så ska jag se till att vi löser det på smidigaste sätt. Dock så tror jag att det med strömbrytaren blir svårt då jag inte kan se att vi kan få tag på den löst.

Skrivet av pasta med ingon:

Hej Dustin!

Skulle lägga en beställning idag på lite grejor samt följande produkt: http://www.dustinhome.se/nuforce-ne-700x-silver-headphone/pro...

Hörlurarna kostade ungefär 288 kr med studentrabatt men helt plötsligt var priset ändrat till 472 kr med studentrabatt? Finns det någon anledning till att ni ändrade priset? Kändes lite dystert när man tvekat länge om man verkligen ska slå till och när man väl bestämde sig så höjde ni priset.

Hej,
studentpriset sätts efter våra inköpspriser, det som hänt är helt enkelt att varan kostar oss betydligt mer i inköp nu än innan prisändringen.

Skrivet av foppson:

Tydligen så har Netgear WNR3500L gått i graven och blivit en WNR3500L v2 (med samma artikelnummer 5010332471)
Rekommenderade en WNR3500L för en bekant då jag själv är en mycket nöjd ägare till en sådan, tack vare möjligheten till att flasha till DD-WRT.

En bekant beställde en WNR3500L här från Dustinhome och fick en WNR3500L v2 (inte att förväxla med WNR3500 v2), den går för närvarande inte att flasha med DD-WRT, finns inget stöd ännu. Synd att inte denna information framgick/framgår på hemsidan utan att en produkt byts utan att det går att se innan beställning. Nu var det inte så illa i detta fall med den bekante, de behöver inte DD-WRT men om det var jag som skulle ha haft den så hade den returnerats omgående.

Går det att få tag i WNR3500L v1 fortfarande?

mvh
Tommy Forslund

Hej Tommy,
DD-WRT (hur underbart det än må vara) är tyvärr inget Netgear officiellt stödjer, således är det ingenting de tar hänsyn till när de släpper nya revisioner. Vi har dessvärre inte möjlighet att garantera om det blir en v1 eller v2 av routern i fråga då Netgear valt att behålla samma artikelnr på enheten, alla vi får in till oss skjuts in som en WNR3500L helt enkelt, vare sig det är en v1 eller v2.

Skrivet av FireFox:

Lite feedback angående lagersystemet, det skulle vara kanon om man kunde se hur många det faktiskt finns p lager om man nu vill beställa fler än en av någon vara och inte vill behöva vänta på att saker kommer in i lager igen.

Hej,
tack för din input. Jag ska ta upp det med ansvariga hos oss, jag tror dock att detta diskuterats tidigare och vågar således inte lova att det är något vi kan implementera inom en snar framtid.

Skrivet av Skrotis:

Har någon av era distributörer tagit in PicoPSU ännu?

Varför kan det vara billigare att handla från Dustin Home än från vanliga Dustin som företagskund med rabatt?

Hej,
tyvärr har ingen av våra distributörer PicoPSU ännu vad jag kan se.
Beträffande prisskillnaderna mellan home och ab är det en rad olika saker som spelar in. Ibland får vi olika "inköpspriser"(det är lite mer invecklat än så, men för enkelhetens skull kan vi kalla det för inköpspris) beroende på om slutkunden är privatkund eller företagskund, sedan har du betydligt fler betalningsalternativ på AB än vad du har på home (direkt banköverföring om det krisar och liknande) som är en administrativ kostnad. Även en sådan sak som att faktura är kostnadsfritt medan du som privatkund får betala för faktura alternativet.
Kort och gott är det två separata företag som inte har helt enhetliga omkostnader. Med det sagt så finns det också kampanjer och liknande som är exklusiva för AB där det blir billigare ibland, och en hel del av utbudet på AB säljs inte till privatkunder.

Skrivet av Kiddy:

Dustin home: Är det inte dax att erbjuda billigare frakt än 59kr när era konkurrenters frakt ligger på från 29kr ?

Lite surt att betala mer i frakt än 1st chassi fläkt när posten tar max 29kr för frakt.

Hej,
tack för din input jag ser till att vidarebefordra din åsikt till berörda, jag skulle dock inte räkna med att fraktkostnaden ändras inom en närmre framtid då vårat mål dessvärre inte är att vara billigast på allt.

Skrivet av TRiSSiESS:

Hej Dustin!

Kommer ni att få in denna produkt igen i ert sortiment?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=769358

Hej,
det ser lite dystert ut för tillfället. Marknaden har inte riktigt återhämtat sig ännu från översvämningarna i Thailand och tillgång samt priser på hårddiskar varierar fortfarande ganska kraftigt. Men jag ber vår produkt ansvarige ha ett öga på den hårddisken så slänger vi upp den så fort vi kan få tag på den igen.

Skrivet av superdupernemo:

Hej dustin!
Tänkte köpa ett chassi och jag jämförde 2 ace chassin som jag trodde var likadana, men inte enligt bilderna. (förutom själva nätdelen)

http://www.dustinhome.se/ace-miditower-stac4-atx-black-(no-ps...

http://www.dustinhome.se/ace-miditower-stac4-atx-460w-black/p...

Samma spec, samma namn, men olika bilder. Vad gäller egentligen?

Halloj,
jag ser att det smugit sig in en bild på stac2 på 5010617807. Det ska nu vara korrigerat. Tack för att du uppmärksammade detta.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej,
tack för din input jag ser till att vidarebefordra din åsikt till berörda, jag skulle dock inte räkna med att fraktkostnaden ändras inom en närmre framtid då vårat mål dessvärre inte är att vara billigast på allt.

Hej,

Tack för ditt svar. Man kan inte vara billigast på allt, är riktig nöjd med er service och snabba leveranser. Det jag menar är att det finns billigare frakt lösningar från posten. Nu vet jag inte om ni tar påslag för emballage och packningen men ni kan nog pressa dessa priser om ni kontaktar posten.

Mvh
Fredrik

Permalänk
Medlem

Hej,

Angående RMA av ram minnen, ni hade grym policy för bara något halvår sedan, fick nya skickade direkt till mig. Fick slänga mina trasiga på sopphögen direkt, behövde ej skicka in.

Sen nu i höstas när en av mina två stickor gick sönder, så blev jag tvungen att inte bara skicka in den ena trasiga utan dess "partner" (2x2gb), till er. Så jag satt helt utan ram minnen, sen tog det inte bara ett par dagar utan ni skickade dessa vidare till corsair som tog ytterliggare 2v, satt i princip 3v utan ram minnen pga att jag först bara sände in den trasiga & sen hände inget, fick en returlapp några dagar senare & ringde & frågade - då fick jag svaret att även den andra skulle in.

Ganska brutal skillnad på att få ett par ram minnen 1dag efter man ringt in & sagt att sina minnen är paj till att behöva vänta 2-3v, hade varit 2v om ni varit tydligare med att båda stickorna skulle in även den som inte var trasig.

Eran första policy var för bra för att vara sann, förstår om ni i allafall vill ha in stickorna för att testa så att ni inte blir lurade...
Men eran nya policy gör att jag inte kommer köpa minnen & troligen inget annat heller av er tills jag hört att ni fått bättre RMA policy igen, då webhallen har så mycket bättre policy, där går man in och får antingen en ny vara på direkten eller vänta i en stund medan de testar din vara.

Så min kritik & fråga är följande: snälla ni måste ändra policy på RMA, ruggigt viktigt! Frågan: Kommer ni ändra policy eller kommer man alltid få behöva vänta tills ni sänt in saker till er leverantör/repair center?

Mvh
Kim

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Skrivet av Quim:

Hej,

Angående RMA av ram minnen, ni hade grym policy för bara något halvår sedan, fick nya skickade direkt till mig. Fick slänga mina trasiga på sopphögen direkt, behövde ej skicka in.

Sen nu i höstas när en av mina två stickor gick sönder, så blev jag tvungen att inte bara skicka in den ena trasiga utan dess "partner" (2x2gb), till er. Så jag satt helt utan ram minnen, sen tog det inte bara ett par dagar utan ni skickade dessa vidare till corsair som tog ytterliggare 2v, satt i princip 3v utan ram minnen pga att jag först bara sände in den trasiga & sen hände inget, fick en returlapp några dagar senare & ringde & frågade - då fick jag svaret att även den andra skulle in.

Ganska brutal skillnad på att få ett par ram minnen 1dag efter man ringt in & sagt att sina minnen är paj till att behöva vänta 2-3v, hade varit 2v om ni varit tydligare med att båda stickorna skulle in även den som inte var trasig.

Eran första policy var för bra för att vara sann, förstår om ni i allafall vill ha in stickorna för att testa så att ni inte blir lurade...
Men eran nya policy gör att jag inte kommer köpa minnen & troligen inget annat heller av er tills jag hört att ni fått bättre RMA policy igen, då webhallen har så mycket bättre policy, där går man in och får antingen en ny vara på direkten eller vänta i en stund medan de testar din vara.

Så min kritik & fråga är följande: snälla ni måste ändra policy på RMA, ruggigt viktigt! Frågan: Kommer ni ändra policy eller kommer man alltid få behöva vänta tills ni sänt in saker till er leverantör/repair center?

Mvh
Kim

Hej Kim,
Det där lät inte helt roligt. Har du lust att skicka ett PM med ditt RMA nr hos oss så ska jag se över ditt specifika ärende och se om vi behöver ändra i rutinerna för reklamation av minnen.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin