vilket spel väntar ni mest på?

Permalänk

NEVERWINTER NIGHTS 2 Solklart Förfan !!!

Permalänk
Medlem

Pc spel som kanske kommer ut:
Retur to castle wolfenstien2 & Mafia2

Pc spel som kommer:
1.F.E.A.R
2.Quakewars
3. HL2-Aftermarch
4. Quake4

Pc spel som ser lite lockande ut:
S.T.A.L.K.E.R & Alan wake

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk

Heroes of might and magic 4

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén

Antar att du spelat klart BG-serien, har du inte gjort det så sluta läsa HÄR.
Har du spelat det så bör du veta att det knappast kan bli nån uppföljare...
Jag hoppas dock på ett lika välgjort rpg i samma stil.

Ja, jag har klarat BG-serien... Jag fattar att det skulle vara rätt svårt att göra en uppföljare som börjar där ToB slutar, men man kanske skulle kunna spela någon annan karaktär som har kopplingar till 1:an och 2:an eller nått, inte fan vet jag, har ingen fantasi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Heroes of might and magic 4

Finns väl redan? Och det suger väl rätt hårt om man jämför med föregångarna...

Varför finns inget Gothic 3 med på listan, sandal!

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Varför finns inget Gothic 3 med på listan, sandal!

Haha, sandal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Varför finns inget Gothic 3 med på listan, sandal! [/B]

de fick inte plats

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 väntar jag fortfarande på fast jag sitter med ett ex. Spelet är kass utan en patch. Annars Operation Flashpoint 2.

Permalänk
Medlem

det är mest Stalker och Elder Scrolls 4 jag väntar på

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Så många bra spel att välja på. Längtar mest efter PREY.
Röstade på quake4.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på The Movies det kommer nog bli så jävla bra = )

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

Freelancer 2!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén
Antar att du spelat klart BG-serien, har du inte gjort det så sluta läsa HÄR.
Har du spelat det så bör du veta att det knappast kan bli nån uppföljare...
Jag hoppas dock på ett lika välgjort rpg i samma stil.

Jo...slutet lämnar inte mycket till uppföljare.

Men det större problemet ligger nog i något mycket mer ledsamt, kanste inte hört det men Interplay har lagt ner Black Isle (dom som gjort, Baldurs Gate, Icewind Dale, Fallout, Lionheart osv)
Black Isle var för övrigt min stora favorit innom spelutvecklare så det va inte kul att läsa det pressmeddelandet.

Hade för övrigt varit riktigt kul att få ett Baldurs gate eller Icewind i 3D.

Permalänk
Medlem

väntar la tien på nått speciellt men tycker ghost recon 3 verkar ganska coolt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det enda spelet i listan som intresserar är Age of Empires 3, men hade hellre sett Age of Mythology 2. Annars hade en ny version av Birthright: The Gorgon's Alliance eller Rage of Mages varit trevlig ^^

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk

jag väntar på:

Stalker
Fear
HL2: aftermath
Bloodrayne 2
Prey
Gothic 3

men spec. mycket längtar ja efter Alan Wake och Oblivion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Jo...slutet lämnar inte mycket till uppföljare.

Men det större problemet ligger nog i något mycket mer ledsamt, kanste inte hört det men Interplay har lagt ner Black Isle (dom som gjort, Baldurs Gate, Icewind Dale, Fallout, Lionheart osv)
Black Isle var för övrigt min stora favorit innom spelutvecklare så det va inte kul att läsa det pressmeddelandet.

Hade för övrigt varit riktigt kul att få ett Baldurs gate eller Icewind i 3D.

Klart de kan göra en BG3. För det första hade man ett val o för det andra så var faktiskt Ioemen (rätt? länge sen) kvar så rent tekniskt sätt kunde det inte ha slutat där. Sen om man gör det uppenbara valet så kan typ något hända så att man blir utslängd eller nåt. Världen är ändå uppbyggd på magi o gudar.

Men jag tror inte vi kommer bli missnöjda med Dragon age bara för att det inte är en BG3.

Permalänk
Medlem

Fallout 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Haha, sandal

Min tekniklärare på högstadiet uttryckte sig alltid så, ett komiskt geni för övrigt, i kategorin dålig humor.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

SPORE!!!

Permalänk
Medlem

Fallout 3, Alan Wake, Stalker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
SPORE!!!

Mmmm, fan vad jag vill ha det. Och så är det ett helt år kvar.

Permalänk

Legend of Zelda - Twilight Princess

Permalänk
Medlem

Aftermath
Quake 4
Fear
Alan Wake
Stalker

Legend of Zelda - Twilight Princess

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Flashpoint 2, Armed Assault. GT Legends och Stalker är väl dom spel jag ser fram emot

Permalänk

Vill gärna se Baldur's Gate III, Fallout 3 tror jag kommer floppa om det blir något tyvärr, det skulle kommit 4 år sedan. Men för att vara realistisk röstade jag UT 2007!

Permalänk
Medlem

Need for speed ..... kommer inte ihåg vad det heter..

Permalänk
Medlem

Battleground Europe™- The Virtual Battlefield Series™ - Volume One

Släpps i augusti. MMORPG FPS i WW2-miljö. Zonlös karta över nordvästra Europa i skala 1:2. Mumma!

Visa signatur

Workstation: 4670K@4GHz, GA-Z87X-UD5H, GTX970 4GB, 32GB DDR3, Kingston 480GB.
Spel1: Haswell 4670K@3,8GHz, GA-Z87X-UD5H, ROG STRIX-RX460-O4G-GAMING, 16GB DDR3, Toshiba A100 120GB, CM 500W, FD Node 304
Spel2: Haswell 4690K@3,6GHz, GA-H97N-WIFI, MSI GTX960, 16GB DDR3, 840 Pro 120GB, Corsair CX550M, Antec Sonata SOLO
Server1: Ryzen 3900X, ASRock Pro4, 32GB DDR4 ECC, 58TB RAID1, Debian, IPC 4129N
Server2: HPDL380G5 (32GB ECC, 6x512GB RAID5) Proxmox/Debian. Switch: HP 5130-48G-4SFP

Permalänk

Faktum är att Black Isle Studios höll på med Baldurs gate 3 innan de blev nerlagda.
de kallade det "Project Jeffersson".
Inte mycket info fanns om det spelet, men detta är bakgrunden:

"You’re a wandering, non-chosen-one sap caught in a rainstorm.
You seek shelter under a nearby tree adjacent to a dilapidated windmill. As you shiver next to a campfire, a crazy lady and here rogue minions crash your party chasing a large, black hound.
An arrow kills the hound and it flops on your lap. The crazy lady, who looks like a cleric by the way she’s dressed, accuses you of being in cahoots with the hound and threatens to kill you as well. Luckily, Rides of Archendale(sp) come to your rescue and scare off the mad woman cleric.

However, your troubles have just started because you’re hauled away for questioning. After a brief inquisition, the local magistrates tell you not to wonder far because they may have more questions.

And so begins your adventures to find out who the mad cleric was, what this has to do with you, why a black spirit hound now follows you around, and why can’t people just leave you alone and do things for themselves."

Det skulle tydligen hetat "Baldur's Gate: The Black Hound".

Permalänk

Skulle säga diablo 3

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none