Permalänk

mjoo det borde gå men jag läste klagomål någonstans över att det inte gick så jag undrar om det finns någon med lite first-hand experience från de senaste firmwaresen? den skulle duga utmärkt till att läsa scanlations på isf. Kan man lyssna på musik samtidigt som man tittar igenom bilder?

Permalänk
Medlem

det stödjs inte i orginal fw. dock så finns det homebrew som kan fixa det.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

oops jag rörde till det lite, menar du den första, andra eller båda frågorna?

Permalänk
Medlem

e d nån större skillnad mellan avitopmp och xvid4psp?

Permalänk
Medlem

får inte playstation spel att funka.. lägger dom i ../psp/game mappen.. eboot filen och key men bara resident evil har funkat hitills.. och knappt det

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
får inte playstation spel att funka.. lägger dom i ../psp/game mappen.. eboot filen och key men bara resident evil har funkat hitills.. och knappt det

dålig PSX fil perhaps?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
får inte playstation spel att funka.. lägger dom i ../psp/game mappen.. eboot filen och key men bara resident evil har funkat hitills.. och knappt det

Riktigt skumt alla spel jag testat har fungerat full speed, har du ntsc? Du kanske inte vet hur man konverterar?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

på tal om speed....kan man på nått sätt sänka speeden i spelen?
dom flesta spelen har normal fart,men det finns vissa spel där farten nästan är störande.
broken sword tex,gubben zoomar fram och tillbaks som om han hade intagit allt för mycket koffein,men det är inte det som är störande,när man är i scenarion där det tex är bilar eller annat som rör sej i bakgrunden,så hackar spelet och när då det är sån fart på spelet så rör sej dessa saker ännu fortare vilket gör att spelet hackar ännu mer.kan tex i vissa scenarion ta typ 1-2 min att föra markören från ett ställe till ett annat på bilden=/.

jaja,hur som helst,kan man sänka speeden i emulatorn?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Ladda hem CWCheat för POPS på någon sida, därefter kan du sänka "CPU Speed"

Permalänk

tackar:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Finns nåt smidigt program som man konvertera PSX isos från PAL till NTCS?
Har en sablans massa spel men inga visas i rätt upplösning...

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

hmm,bra fråga,undrar detsamma.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

tippsar er alla Simple Popstation GUI v2.21 Beta den har även pal to ntsc

EDIT: länk http://www.psp-hacks.com/file/994

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
tippsar er alla Simple Popstation GUI v2.21 Beta den har även pal to ntsc

du skulle inte kunna bjuda på en direktlänk till det programmet:)?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

ty...här ska konverteras för fulla muggar^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

hur komprimerar man ISOs och andra PSX format?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Om du har 3.03 så går det också med programet jag länka.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Om du har 3.03 så går det också med programet jag länka.

åhå,tackar,såg ej länken du la dit senare:p
611mb ner till 380 nått tackar man ej nej till samt ny logga istället för den där hotshots golf:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

kanon

Fungerar allt bra efter kompressen?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
kanon

Fungerar allt bra efter kompressen?

enda spelen jag testat är broken sword och worms armagedon.broken sword verkade funka bra,dock så förlorade jag sparningarna:(.
worms laddade till introt och en laddade det ej nå mer.

ska testa lite mer senare.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag har ännu inte råkat ut för ett enda PSX spel som inte funkar...har väl testat ett 15tal bara iofs.
Men alla har funkat skitbra.
Fan, PSPn känns levande igen.
Synd bara att det inte kommer några bra PSP spel, men så länge man har sin PSX emu så "who cares"?:D

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

har du testat worms spelen?
testade worms 1 nu och samma där,funkade inte.
verkar bara vara worms som inte funkar,broken sword,twisted metal osv funkar fin fint.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
enda spelen jag testat är broken sword och worms armagedon.broken sword verkade funka bra,dock så förlorade jag sparningarna:(.
worms laddade till introt och en laddade det ej nå mer.

ska testa lite mer senare.

Du måste själv välja save titeln altså döper du den till samma dom den förra så har du sparningen kvar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

hur gör man detta?
ska man gå in på PSPn och söka reda på sparfilerna och sen döpa om dom?isf är det rätt så omöjligt,jag menar,alla sparfilerna har exakt samma ikon och är då omöjligt att veta vilken som är vilken.
eller har det nått med det där "change save and ID" i popstation att göra?

btw,die hard trilogy...yiippee kaii ye(eller vad han nu säger)..underhållande att spela på PSPn:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

någon som vet något fungerande fjärrkontroll prog? så jag kan styra min tv dvd spelare osv? har letat men inte hittat något som funkar

Permalänk

iRShell har väl en sån funktion, dra hem och prova!

Permalänk
Medlem

Jupp, en kompis kunde styra xboxen med iRShell

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

saken med irshell är att du måste ha en fil som motsvarar kontrollen för din dvd/tv. detta kan vara riktigt drygt att hitta och är det gamla modeller blir det nästintill omöjligt

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

jag har fixat IRshell men jag kan bara stänga av o sätta på min tv :/
letar efter nya irkoder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hur gör man detta?
ska man gå in på PSPn och söka reda på sparfilerna och sen döpa om dom?isf är det rätt så omöjligt,jag menar,alla sparfilerna har exakt samma ikon och är då omöjligt att veta vilken som är vilken.
eller har det nått med det där "change save and ID" i popstation att göra?

btw,die hard trilogy...yiippee kaii ye(eller vad han nu säger)..underhållande att spela på PSPn:p

Du kan kan även det göra i programet jag länka till
Ja save id samt spelets titel..

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|