Fråga om auktion i WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag syftade på att du köper dig till att bli bättre än alla andra, inte det faktum att man bara bara gör det för att man vill känna sig överlägsen.

På vilket sätt köper man sig till att bli bättre än alla andra? Bästa gearet är ju ändå BOP. :X Och hur mycket guld du än köper så finns det folk som är bättre än dig. Jag vet att du menade att man kan köpa sig ett övertag via guldfarmare men du formulerade dig dåligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerman
Pengar, och i gengäld fick jag något som existerar.

Du får göra vad du vill med dina pengar, men personligen vill jag inte lägga mina på några siffor i ett spel.

Jag menade vad köpte du din dator för, jo för ettor och nollor ^^

Detta är så typiskt på Sweclockers, folk som inte kan argumentera ska alltid ta någon som argumenterar emot dom som att dom vill det själva. Jag tänker inte köpa guld, men jag kan ändå hålla med om vissa principer om det. Förstår du? Bara för att jag älskar Volvo betyder det inte att jag måste hata Saab, bara för att jag inte vill köpa guld betyder det inte att jag automatiskt måste ogilla att folk köper guld, bara för att jag håller med vissa som tycker det är ok att köpa guld betyder det inte att jag vill köpa guld, osv.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Inaktiv

Tror snittiden att farma pengar är 20g/h för standardspelaren, kanske lite mer eller mindre. Vilket innebär att 1000g grindar du ihop på 50 timmar. Jobbar du 50 timmar får du 5000 spänn med en lön på 100kr/timme. Staten tar ju sin tilltagna del men du jobbar en lördag och har ob så du tjänar 100 efter skatt.

Så det är bara att välja. Epic mount eller riktiga pengar som du kan köpa en Dolby Digital receiver för, eller gå ut med polarna en massa o ha skoj. Göra vad fan du vill.

Dessutom tror jag du får fan mycket mer än 1000g för 5000 spänn så du kan skaffa ditt guld också.

Vilket är då sjukast?

Mannen som offrar sitt riktiga liv för en jävla hest, eller han som tar en rövare?

Tänkte på det såhär och insåg att det är bättre o köpa skiten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Så det är bara att välja. Epic mount eller riktiga pengar som du kan köpa en Dolby Digital receiver för, eller gå ut med polarna en massa o ha skoj. Göra vad fan du vill.

Dessutom tror jag du får fan mycket mer än 1000g för 5000 spänn så du kan skaffa ditt guld också.

Vilket är då sjukast?

Mannen som offrar sitt riktiga liv för en jävla hest, eller han som tar en rövare?

Tänkte på det såhär och insåg att det är bättre o köpa skiten

Sen tror jag inte man behöver "offra sitt riktiga liv" för att köpa guld. Arbetar man så kan man nog prioritera, så att man har pengar över till andra nöjen, mat, räkningar osv. Och för 5000 spänn kan man nog få ~10000 g btw.

Det där med rövare förstod jag ej

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Inaktiv

Du missförstår mig goda man, jag bytte nyss sida(finns väl inte sidor egentligen men iaf) . Det jag menade är att tiden man spenderar på att grinda guld gynnar en mer om man tar en rövare och jobbar ihop pengarna, köper skiten och har stålar över. :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Du missförstår mig goda man, jag bytte nyss sida(finns väl inte sidor egentligen men iaf) . Det jag menade är att tiden man spenderar på att grinda guld gynnar en mer om man tar en rövare och jobbar ihop pengarna, köper skiten och har stålar över. :>

Japp, det gör det nog. Sen så är nog jobb något dom flesta måsta göra, att grinda är sjukt tråkigt och inget måste. Men men, hoppas iaf jag kan bli rank 11 så jag kan få köpa epic mount för 90 g, känner verkligen inte för att grinda ihop ~640 g för stormpike mount, redan grindat massa för Lionheart Helm, TuF, Dun Julio's Band, enchants (inte klar än, +100 hp på head gear och +100 hp på leg gear måste inskaffas), boosta engineering, köpa gear från AB och PvP-ranker, osv.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Inaktiv

Bättre o jobba extra en helg o köpa guldet. Det jag menar, wow valutan gör ju att du behöver lägga mycket mindre pengar på att arbeta IRL än i spelet för att få samma mängd "G" :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Bättre o jobba extra en helg o köpa guldet. Det jag menar, wow valutan gör ju att du behöver lägga mycket mindre pengar på att arbeta IRL än i spelet för att få samma mängd "G" :>

Mjo, precis. Sen så kostar spelet i månaden också

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag syftade på att du köper dig till att bli bättre än alla andra, inte det faktum att man bara bara gör det för att man vill känna sig överlägsen.

Sen uttryckte jag mig lite dåligt, jag menar att man inte kan säga att det inte är fusk.

Fusk visst, men det betyder inte att det inte kan vara moraliskt försvarbart

W|ckerMan har förstått poängen

Visa signatur

hmm

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Fusk visst, men det betyder inte att det inte kan vara moraliskt försvarbart

W|ckerMan har förstått poängen

Fast det tog sin tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Tror snittiden att farma pengar är 20g/h för standardspelaren, kanske lite mer eller mindre. Vilket innebär att 1000g grindar du ihop på 50 timmar. Jobbar du 50 timmar får du 5000 spänn med en lön på 100kr/timme. Staten tar ju sin tilltagna del men du jobbar en lördag och har ob så du tjänar 100 efter skatt.

Så det är bara att välja. Epic mount eller riktiga pengar som du kan köpa en Dolby Digital receiver för, eller gå ut med polarna en massa o ha skoj. Göra vad fan du vill.

Dessutom tror jag du får fan mycket mer än 1000g för 5000 spänn så du kan skaffa ditt guld också.

Vilket är då sjukast?

Mannen som offrar sitt riktiga liv för en jävla hest, eller han som tar en rövare?

Det där resonemanget går ju att applicera på nästan allt i WoW. Det är säkert billigare att köpa en lvl 60-gubbe än att spela upp den själv, men vad är det roliga med det? När man inte längre spelar spelet för att det är kul utan ser det som ett jobb, så är det väl dags att lägga ner det i vilket fall som helst? Varför ha en 60-gubbe med feta gear "bara för att" när man inte verkar bry sig så jättemycket egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Det där resonemanget går ju att applicera på nästan allt i WoW. Det är säkert billigare att köpa en lvl 60-gubbe än att spela upp den själv, men vad är det roliga med det? När man inte längre spelar spelet för att det är kul utan ser det som ett jobb, så är det väl dags att lägga ner det i vilket fall som helst? Varför ha en 60-gubbe med feta gear "bara för att" när man inte verkar bry sig så jättemycket egentligen?

Nja fast han skrev bara om att köpa guld, inte köpa ett account med en färdig lvl 60. Och köper man guld gör man ju det just för det roliga i spelet, att slippa farma och kunna ägna sig mer åt PvP/PvE, eller vad vet jag

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grunfar
1. Det är hur du ser på det, det kanske är "fusk" rent regeltekniskt men ofta bryter folk mot olika lagar och regler i vardagslivet för att spara tid och eller det är bekvämt att göra så bara för att den kalkylerade risken att ingen kommer till skada är näst intill obefintlig, några exempel är att gå mot röd gubbe och att köra för fort med bilen.

2. Om du ändå ska vara en paragrafryttare kan du väl rota fram den som rör KÖP av saker, den där tog upp försäljning och då är det väl säljaren som gör fel ?

2: Ok. Jag ändra min quote så den blir tydligare:

Citat:

8. Selling of Items.

Remember, at the outset of these Terms of Use, where we discussed how you were "licensed" the right to use World of Warcraft, and that your license was "limited"? Well, here is one of the more important areas where these license limitations come into effect. Note that Blizzard Entertainment either owns, or has exclusively licensed, all of the content which appears in World of Warcraft. Therefore, no one has the right to "sell" Blizzard Entertainments content, except Blizzard Entertainment! So Blizzard Entertainment does not recognize any property claims outside of World of Warcraft or the purported sale, gift or trade in the "real world" of anything related to World of Warcraft. Accordingly, you may not sell items for "real" money or exchange items outside of World of Warcraft.

All typ av byte/handel utanför wow är förbjuden (denna del i Terms of Use är ett exempel om du kollar närmare). Regelryttare? Du förstör ju spelet för oss som spelar ärligt.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

"Regelryttare? Du förstör ju spelet för oss som spelar ärligt."

Jahapp hurdå om jag får fråga, om jag inte har helt fel så har jag aldrig påstått att jag har köpt ingame valuta utan bara gett olika sätt att se på det hela och argumenterat varför folk gör det.
Lär dig att läsa och förstå först sen kan du börja med personangrepp.

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grunfar
"Regelryttare? Du förstör ju spelet för oss som spelar ärligt."

Jahapp hurdå om jag får fråga, om jag inte har helt fel så har jag aldrig påstått att jag har köpt ingame valuta utan bara gett olika sätt att se på det hela och argumenterat varför folk gör det.
Lär dig att läsa och förstå först sen kan du börja med personangrepp.

"Du" syftar på guldköparen.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Varför inte skriva så då:
"Guldköpare förstör ju spelet för oss som spelar ärligt."

Och så är cirkeln sluten, vissa anser att köpa ingame valuta förstör och andra inte och forsätter diskussionen med argument från båda sidor.
Jag ger mig nu iaf, jag har sagt det jag ville ha sagt och sett flera bra och hållande argument från båda sidor och det är iaf i slutändan upp till en själv huruvida man köper guld eller inte, dom här diskussionerna kan bara hjälpa folk att fatta ett för dom rätt beslut regel och moralmässigt.

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll om en handfull köper guld?
För en vanlig snål grindare så får man ju ändå sina epics förr eller senare.
Luktar svenssons-avundsjuka lång väg, precis som vanligt.
Om de här gossarna har råd att köpa sin epic-luva 10 timmar före de andra; fine.
Men det lär ju inte påverka priset för de andra "hederliga", då de förmodligen inte köper utrustningen, utan får den av nån hygglig boss ute på slagfältet.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Du missförstår mig goda man, jag bytte nyss sida(finns väl inte sidor egentligen men iaf) . Det jag menade är att tiden man spenderar på att grinda guld gynnar en mer om man tar en rövare och jobbar ihop pengarna, köper skiten och har stålar över. :>

Du böt alltså sida till sidan som fuskar, grattis, du är nu lika smart som alla wallhackers, aimbottare och övriga fuskare.

Permalänk
Medlem

Att köpa guld av ett företag/whatever som själv är i spelet och samlar fram det är ju ingenting som aimbot,wallhack osv?

Har själv funderar på köpa 100 guld om jag inte har råd med en mount när jag blir lvl 40.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Att köpa guld av ett företag/whatever som själv är i spelet och samlar fram det är ju ingenting som aimbot,wallhack osv?

Har själv funderar på köpa 100 guld om jag inte har råd med en mount när jag blir lvl 40.

Jaja, alla tycker olika. Jag anser det vara fusk iochmed att du inte behöver slita ett skit för att få tag i dina guld, det har inget med avundsjuka att göra som alla kommer påstå, jag har tillräckligt med IRLpengar för att köpa ett epic mount ingame, men jag vill inte. Varför skulle jag vilja? Det är ju inte jag som jobbat ihop mountet då...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jaja, alla tycker olika. Jag anser det vara fusk iochmed att du inte behöver slita ett skit för att få tag i dina guld, det har inget med avundsjuka att göra som alla kommer påstå, jag har tillräckligt med IRLpengar för att köpa ett epic mount ingame, men jag vill inte. Varför skulle jag vilja? Det är ju inte jag som jobbat ihop mountet då...

Varför köpa en bil för lånade pengar när du inte har råd, de är fusk...du ska jobba i massa år för att spara ihop till 300000 kr....

De är enbart en fråga vad du sätter värde på i livet...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
Varför köpa en bil för lånade pengar när du inte har råd, de är fusk...du ska jobba i massa år för att spara ihop till 300000 kr....

De är enbart en fråga vad du sätter värde på i livet...

word.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
Varför köpa en bil för lånade pengar när du inte har råd, de är fusk...du ska jobba i massa år för att spara ihop till 300000 kr....

De är enbart en fråga vad du sätter värde på i livet...

Sk8spike for president !

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
Varför köpa en bil för lånade pengar när du inte har råd, de är fusk...du ska jobba i massa år för att spara ihop till 300000 kr....

De är enbart en fråga vad du sätter värde på i livet...

Lånade pengar? Det är helvetes skillnad. Det är knappast som att du lånar pengar från dom där fuskaffärerna.

Permalänk
Medlem

Köpa guld bidrar bland annat till att pippa sönder serverns ekonomi. Om många köper pengar blir det blir inflation och vi ärliga spelare har inte en jävla chans att köpa material på ah.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Köpa guld bidrar bland annat till att pippa sönder serverns ekonomi. Om många köper pengar blir det blir inflation och vi ärliga spelare har inte en jävla chans att köpa material på ah.

Precis, va härligt det kommer bli när allt är 10 gånger dyrare och folk säger att det bara är att jobba på för att tjäna ihop pengarna

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag är emot köp av items för riktiga pengar. Ser dock inte hur det skulle kunna bidra till en inflation, men sen är jag ingen ekonom heller. Det är en sluten spelvärld. Dom wow-guld man köper är något någon annan har slitit ihop. Det är inte direkt så att det är dupade pengar, eller?

Hur som helst.. Denna typ av betaltjänst som existerar på vissa sidor ger tillgång till sådant jag vill hålla mig ifrån, dvs fusk. Folk får kalla det vad dom vill.. Att det sen strider mot Blizzards regler säger väl sitt. Den som påstår något annat ljuger egentligen bara för sig själv. Jag tycker inte direkt man ska gynna de som ligger bakom betaltjänsterna heller, vilket man automatiskt gör när man brukar deras tjänster.

Om folk skriver "jag har varit på semester utomlands i 3 månader så jag har inte haft möjlighet att tjäna ihop så mycket guld på sista tiden." eller "jag har haft internetstrul i 5 veckor..."
Buuhuu, so what? Det gör det inte rättvisare för det. Var glad istället att du haft ett uppehåll från beroendet.

Citat:

De är enbart en fråga vad du sätter värde på i livet...

Man bör omvärdera vad som är värdefullt i så fall. Åtminstone för ens egen skull.

Och sist det här med avundsjuka.. Finns det något att bli avundsjuk över? Haha, tänk efter!

Det många verkar glömma är att spela för att ha kul, inte för att bli bäst. Köp era prylar för riktiga pengar om ni vill, jag tänker inte hindra någon. Tänkte bara banka in lite sunt förnuft i huvudet på folk.

Tack för ordet.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Pengarna kommer ifrån spelet men det är inga vanliga spelare som spelar ihop det utan det är folk som är anställda som gör endast en sak och det är att plocka fram mer guld.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ja, inte finns det många frivilliga som gör det gratis i alla fall...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag är inte emot att folk köper guld. Det enda sättet det påverkar mig är att jag tjänar pengar (i WoW) på det. Hur? Jo, om du plötsligt får en massa pengar slösar du mer, och vem är det som säljer grejerna på AH? Jo, jag. Alltså får jag mer för mina grejer...

Att köpa själv skulle jag aldrig kunna tänka mig. Just på grund av att det är moraliskt fel mot andra spelare.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag är inte emot att folk köper guld. Det enda sättet det påverkar mig är att jag tjänar pengar (i WoW) på det. Hur? Jo, om du plötsligt får en massa pengar slösar du mer, och vem är det som säljer grejerna på AH? Jo, jag. Alltså får jag mer för mina grejer...

Att köpa själv skulle jag aldrig kunna tänka mig. Just på grund av att det är moraliskt fel mot andra spelare.

Fast när alla har gott om pengar så blir allting dyrare...
Kortsiktigt tjänar du på det, långsiktigt förlorar du på det.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if