Permalänk
Medlem

Re: Re: prisbedömning av hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
HALLÅÅÅ!!!!!!!!

Vad har ni för problem?

Åker ni med er bil på service så ställer sej inte bilmecken och klagar på att ni har fula fälgar.....!!

Svara på frågan eller håll tyst för fan!!!

För er som glömt vad frågan var:

Det är mins 3 personer som har sagt ett vettigt pris.

Permalänk
Medlem

Re: Re: prisbedömning av hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
HALLÅÅÅ!!!!!!!!

Vad har ni för problem?

Åker ni med er bil på service så ställer sej inte bilmecken och klagar på att ni har fula fälgar.....!!

Svara på frågan eller håll tyst för fan!!!

För er som glömt vad frågan var:

Nej, men om du åker till samma mekaniker och frågar vad du skulle få för bilen på blocket.se så skulle han klaga på de fula fälgarna, den trasiga motorn och de sönderrivna sätena.

Det svar han vill ha ut är relativt till hur produkten, i det här fallet webbsidan, ser ut. De svar han har fått indikerar vilket pris han kan ta för den. De har även gett honom tips på hur han kan få ut mer för den.

EDIT: Av din ton att döma så misstänker jag att du är en av de "2 polarna" som varit med och gjort sidan. Det skulle iaf inte förvåna mig. Det har inget med saken att göra, bara något jag observerade.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: prisbedömning av hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Nej, men om du åker till samma mekaniker och frågar vad du skulle få för bilen på blocket.se så skulle han klaga på de fula fälgarna, den trasiga motorn och de sönderrivna sätena.

Det svar han vill ha ut är relativt till hur produkten, i det här fallet webbsidan, ser ut. De svar han har fått indikerar vilket pris han kan ta för den. De har även gett honom tips på hur han kan få ut mer för den.

EDIT: Av din ton att döma så misstänker jag att du är en av de "2 polarna" som varit med och gjort sidan. Det skulle iaf inte förvåna mig. Det har inget med saken att göra, bara något jag observerade.

Haha gillar när folk antar saker..... för det stämmer ju alltid in så bra...(om du inte fattade så var det ironi)
nej jag har inget med sidan att göra, blir bara så trött på att folk har svårt att förstå och svara på en fråga. Istället börjar jönssa runt om andra saker. Alla har alltid så mycket åsikter om hur en hemsida "ska" vara och hur den inte "får" vara... men det är ingen som har någon att visa upp... för de har aldrig gjort en hel sida utan bara läst hur man "bör" göra

Ja självklart så är priset relaterat till sidan men du får gärna visa mej ditt inlägg där du har gett ett prisförslag på sida...eller ett inlägg där NÅGON har gett ett konkret besked på priset.

Skulle jag åka till mekaniker och fråga vad jag skulle få för en bil och han börja klaga på färgen skulle jag aldrig mer åka tillbaka till honom/henne igen. Oavsätt hur ful, hur dålig eller hur fel någonting är så ger man svar på tal istället för att klanka ner på bilen eller vad det nu är.
Det kallas att vara lite professionell.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: prisbedömning av hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Oavsätt hur ful, hur dålig eller hur fel någonting är så ger man svar på tal istället för att klanka ner på bilen eller vad det nu är.
Det kallas att vara lite professionell.

I agree.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: prisbedömning av hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Haha gillar när folk antar saker..... för det stämmer ju alltid in så bra...(om du inte fattade så var det ironi)

Jodå, jag förstod.

Citat:

nej jag har inget med sidan att göra, blir bara så trött på att folk har svårt att förstå och svara på en fråga. Istället börjar jönssa runt om andra saker. Alla har alltid så mycket åsikter om hur en hemsida "ska" vara och hur den inte "får" vara... men det är ingen som har någon att visa upp... för de har aldrig gjort en hel sida utan bara läst hur man "bör" göra

Förståeligt, men man måste räkna med att folk har synpunkter, när man frågar "vad är detta värt?" så kommer folk säga "X:-, FÖR ATT....

Citat:

Ja självklart så är priset relaterat till sidan men du får gärna visa mej ditt inlägg där du har gett ett prisförslag på sida...eller ett inlägg där NÅGON har gett ett konkret besked på priset.

Will do.
#1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Inte direkt modern eller "korrekt". Mellan 300 och 700:- är väl rimligt.

#2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crrpt^pr0n
Jag skulle inte ens ge en krona för den, sry grabbar. ni har potential men är inne på fel årtionde!

#3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exittor

Men nu var det en fråga om prisättning, vilket jag inte är så bra på men runt 500 - 700kr max. Men om du gör den som jag sa så kan du minst få 1500kr.
// Erik

#4

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons

Till frågan, jag håller med de andra 500-700kr borde väl vara ok om de nu vill ha den.

Citat:

Skulle jag åka till mekaniker och fråga vad jag skulle få för en bil och han börja klaga på färgen skulle jag aldrig mer åka tillbaka till honom/henne igen. Oavsätt hur ful, hur dålig eller hur fel någonting är så ger man svar på tal istället för att klanka ner på bilen eller vad det nu är.
Det kallas att vara lite professionell.

isf skulle jag säga att du var oförmögen att hantera kritik och att du har en inställningen att sålänge du är i närheten av den zon du kan kallas "kund" i så är allt du säger och tänker rätt, och den person du ber om en tjänst ska acceptera det.

För tekniskt sett är det du så? Du frågar mekanikern: "Vad kan jag få för den här bilen?" och han svarar "jadu, 400-500 kanske, färgen är flagnad och lite matt, men om du fixar till den och byter blinkers kanske du kan få 900-1000:-" så har du fått svar på din fråga, och ett alternativ dessutom, du har fått ett uppskattning på priset, vad som drar ner priset och hur du ska få upp priset.

De inlägg folk skrivit här som "klankat" ner på sidan kanske inte är fullt konstruktiva, det håller jag med dig om, men de pekat på att han kan få mycket mer för sidan om han "tar sig i kragen" och gör "rätt".

Slutligen, det är en skillnad mellan att vara professionell och att inge falska förhoppningar och illusioner av kompetens.

Ursäkta att jag dragit tråden offtopic, men jag skulle uppskatta verket i fråga till någonstans mellan 500 och 800:-

Om ni bygger om sidan med div och css så kommer ni kunna lägga på 500:- till med anledningen att om de ska bygga om eller på sidan senare så är det väldigt enkelt och smidigt. Sånt uppskattar köparen.

Lycka till.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Re: Re: Re: Re: prisbedömning av hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy

Skulle jag åka till mekaniker och fråga vad jag skulle få för en bil och han börja klaga på färgen skulle jag aldrig mer åka tillbaka till honom/henne igen. Oavsätt hur ful, hur dålig eller hur fel någonting är så ger man svar på tal istället för att klanka ner på bilen eller vad det nu är.
Det kallas att vara lite professionell.

Men om du känner några mekaniker. Du ska sälja din bil och frågar dem ungefär vad du kunde ta för den. Då påpekar de att rosten kommer att dra ner priset ganska ordentligt. Är det helt fel gjort av dem? (Edit: hydran förklarade det här redan )

Oavsett vad du svarar på den frågan; detta är ett forum, inte någon gratis-support. I forum förekommer diskussioner. Frågar man vad man kunde ta betalt för en hemsida så kan diskussioner om hemsidan uppkomma, eftersom detta är ett forum.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Re: Re: prisbedömning av hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
[...] Massa versaler och radbrytningar. [...]

Kritiken mot sidan är befogad, då man har väldigt svårt att sätta pris på en dåligt gjord hemsida.
Noll kronor och ingen ytterligare kommentar hade nog retat upp trådskaparen mer.
Nu kan kanske trådskaparen även ta till sig av kritiken, läsa på lite mer och sälja en betydligt bättre hemsida i slutänden.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom tråden har spårat ur ett antal gånger så tror jag inte längre det går att diskutera ämnet vidare.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015