Permalänk

Varför så negativa mot Jens nylander?

jag bara undrar varför alla är så negativa mot jens nylander? jag menar nämn ett svenskt företag som är med i detta forumet och skickar gratisprover på hörlurar m,m

vad tycker ni?
mvh Oskar Sandstedt

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem

OM jag nu vore negativ mot Jens skulle det kanske vara på grund av hans pajas fasoner i piratkopieringsdebatten för ett tag sedan? Vad tror du?

Permalänk

OfT: Roligt att du börjt skriva i forumet Oskar! Inte sett någo post från dig på länge hehe. För er som inte vet så är Oskar min kusin (utbildar honom till datanerd...)
OnT: Jag fick ju en JoS mp500 som kompensation för min defecta mp120 som INET vägrade laga (jävla idioter på INET). Jens Nylander är en person som vill hitta lösningar och är extremt snäll och schysst. Likaså hans företag, JoS. Mycket bra support och ett supportärende går snabbt (av egen erfarenhet).
Jag tror att många klagar på Jens och JoS AB för att de hört rycktn om de, men om de provar själva (typ köpa en produkt) så kommer de inse att det är ett bra företag med bra support. Personligen tycker jag att man ska ta all (iaf mycket) negativ kritik mot JoS AB med en nypa salt. För mig har de fungerat utmärkt!

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

Well, jag respekterar Jens da han ar en sann entreprenor. Men hans metoder och satt att driva sitt foretag representerar mycket av vad som ar fel med Svenskt foretagande.

Att sjalv satta dit foretag for piratkopiering for att sedan leka superhjalte nar det passar hans komersiella intresse ar dubbelmoral. "Superjens"... kom igen for fan... Ett mediahorande utan dess like.

Att han sedan "skuldsanerar" genom att "ga i konkurs" ar val iofs inte helt ovanligt bland svenska foretagare untan heder och pa alla satt och vis effektivt men iaf det gor honom till "extremt snall och schysst" eller en "bra person" kan ju diskuteras. Sarskilt nar han glassar i Dolce Vita veckan efter trots hans foretags "svara situation". Hur snall och schysst var han mot foretagen som blev blasta pa pengar?

Och hur ar det med tillgangarna i JoS AG i Schweiz?

Jens har dessutom andrat garanti och service villkor som overnatt for manga av sina aterforsaljare. Han ar inte popular nagonstans och det finns anledningar till att Electra mfl kastat ut honom.

Att han sedan aterigen mediahorar och gullar med anvandare i forum for att fa bra publicitet vager val knappast upp mot all skit han orsakat andra kunder. Varfor tror ni att han inte har nagra aterforsaljare langre? For att dom ar sa dumma mot stackarn? De saljer fortfarande spelare fran de flesta andra marken.

Han ar inte sarskilt popular i Korea heller. Pa i-Bead Co LTD har man inte mycket till overs for Jens, inte IOPS for den delen heller.

Darfor tycker man inte om Jens Nylander. Aven iaf han har battrat sig pa sista tiden, men det handlar knappast om nagon annan anger an att hans forsaljning borjade ga karvt.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

Mediahora som lyckats skapa ett exklusivt märke där man kränger billigt koreanskt skit för fina pengar, efter att man byt märke alltså. Men det är väll knappast något som är unikt.

Permalänk
Medlem

Min syn på jen grundar sig hans jäkla mediahora fasoner, särskilt med tanke på "SuperJens" och att han i själva verket själv har anmält sin före detta arbetsplats...
Att han sedan håller på och gör smygreklam för sina produkter i det här forumet är inte heller positivt.
När han nu ska börja skicka ut några gratislurar till folk, som sedan ska sprida vidare hur bra dessa lurar är bygger på min syn av honom..

Permalänk

Kul att du är på min sida ollie

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem

Jag har inte svårt för Jens Nylander som person och det tror jag att väldigt få kunder har; däremot har jag svårt för sättet Jens Nylander arbetar på och hur han agerat gentemot återförsäljare och en hel del kunder. Supporten från Jens of Sweden var under all kritik, där till och med återförsäljare hade problem att nå honom. Att han samtidigt inte verkar ha haft något emot att framställas som någon slags super-leverantör som sköter allt och precis allt själv och helt perfekt gör att det rimmar illa i längden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Varför valde Siba o Co. att inte sälja JOS produkter? Nån som har koll?

Permalänk

Den som läst på lite i debatten får snart en uppfattning om Jens och hans förehavanden.

Edit : http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%...

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem

Hehe, ringa polisen för att man inte kommer överens under mötets gång. Det kallar jag för oprofessionellt.

Förresten, nån som vet var man kan hämta äldre firmware till mp-110?.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dell 4 ever
Kul att du är på min sida ollie

Men snälla det är ingen jävla barn-sajt, eller gästbok detta. Håll era privata konversationer på MSN eller på din hemsida.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Att skicka med lurar som kostar en slant och låta recensenten behålla dem är väl lite småfult då det ofta höjer betyget på produkten.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Att skicka med lurar som kostar en slant och låta recensenten behålla dem är väl lite småfult då det ofta höjer betyget på produkten.

Det är mycket vanligt att recensenter får behålla produkten
om den inte är väldigt dyr, recensionsexemplar.

Detta gäller sannolikt även sweclockers recensenter.

Permalänk
Medlem

Tycker deras sätt att komma in på forumet och "be om hjälp" för att utforma deras nya hörlurar är lite småfult. Jag menar, de får hjälp av slutanvändaren till att utforma en bättre produkt men de personer som nu kommer bidra med denna hjälp som troligtvis JAYS själva inte skulle kommit på, ja de kommer nog inte ens få ett uns utav rabatt eller gratisex av hörlurarna som de hjälpt till med. Utan i slutändan är det JAYS själva som kommer dra in fetingpengar på skiten.

Sen att de köper in billigt koreanskt skit och sätter sin gulliga logo på skiten och tar ut överpris, ja det är ju ett vinnande koncept och lyckas Apple så klarar väl JOS det också.

Klarar mig bra utan deras skitprodukter som man finner till halva priset på eBay istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Varför valde Siba o Co. att inte sälja JOS produkter? Nån som har koll?

För att Jens kontakter med dessa återförsäljare var rent ut sagt värdelösa. (Jens kommer att säga något annat, men så ligger det i grunden till.)

Många butiker gav upp Jens of Sweden när de fick veta att vid ett supportärende som de behövde hjälp med så måste de själva maila samma support som kunden. Jag har själv stått i butik under Jens-eran och detta kunde alltså innebära att man i ett supportärende när kunden kom in med en trasig mp3-spelare (detta händer ofta) var tvungen att säga "Tyvärr, jag vet inte hur jag ska lösa det här, för jag får inte tag i leverantören/supporten/reparatören just nu. Jag får återkomma när de har svarat."

Ett svar kunde ta alltifrån tre dagar till en månad till inte alls. Förmodligen för att Jens of Sweden hade en support-anställd, eller nåt sånt. Jag såg i alla fall bara ett enda namn i alla mail man fick. Under tiden hade säljaren en skitförbannad kund som "inte förstod hur det kunde gå till på det här viset" och "aldrig skulle handla där igen". Detta problem uppstod även för kunder som vände sig direkt till Jens of Sweden.

En återförsäljare måste alltid ha ett alternativt kontaktsystem än den vanliga support-mailen (att leta reda på VD:ns mobilnummer är inte ett bra alternativ). Det måste finnas ett nummer man kan ringa och prata med folk på. Det fungerar inte annars. Och Jens verkade inte riktigt fatta det där.

Kan nämna att supportproblemen aldrig inträffade med iRiver, Apple, Creative, Sony och de andra - även om de kanske hade andra problem. Bara med Jens of Sweden.

Och det är inte bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Han är fucked up.

Visa signatur

iBook G4 :: iMac Core Duo :: iPod G4 :: iPod G5
Apple Rules

Permalänk

Lite kommentarer:

Support
----------
Jens of Sweden hade urusel support under 2004 = JA !

Varför ? En leverantör hade levererat 13 000 defekta enheter och talade inte om det. JOS var tvungen att reparera alla dessa manuellt, detta innebar att vi rekryterade 5 stycken reparatörer. Servicetiderna blev super-långa under 1 år trots att vi kämpade dag och natt.

Kostnad ? 6 miljoner.

Återförsäljarna
-------------------

Återförsäljarna blev arga på Jens = JA !

Varför ? Servicetiderna blev olidligt långa och vi tvingades be alla kunder kontakta oss eftersom alla spelare skulle skicka direkt för oss för reparation. Om detta inte hade gjorts hade servicetiderna ökat ännu mer. Återförsäljarna gillade inte detta.

Kostnad ? Arga återförsäljare

JOS Group AG
------------------------------------------------------------------------
För att undvika skatt = NEJ !

Varför ? För att vi är ett svensk bolag och skattar på alla våra vinster i Sverige. Det enda som är positivt med att ha en moderbolag utomlands är på grund av dubbelbeskattningsavtalen med andra länder, som är viktiga vid internationell expansion.

Jens of Sweden priser
----------------------------
Jens of Sweden dubbla priserna och satte bara sitt varumärke på produkterna = NEJ !

Varför:
Jens of Sweden's lönsamhet är lägre än en lokal restaurang eller café, på 18 månader låg vår lönsamhet på 4%, detta innebär att påslaget på en mp3-spelare är maximalt kring 100 kr.

Jens of Sweden konkurs
-------------------------------
Jens of Sweden gick i konkurs för att undvika skulder = NEJ !

Varför:
Jens of Sweden gjorde under sommaren 2005 flertalet ekomiska utredningar eftersom reparationerna kostade miljontalskronor och leverantören vägrade betala några pengar. Det visade sig till slut att kassan var helt slut och för att skydda alla fodringsägare mot skulder försattes bolaget i konkurs.

Vad många glömmer är att jag drabbas lika hårt av en konkurs, först borgar alltid "småföretagare" för sina lån vilket innebär att jag direkt själv måste betala av alla krediter. För det andra är styrelsen ansvariga för förfallna skatter och skulder. Konkurser är inte ett sätt att SMITA !, det är ett sätt att ta ansvar för att "skulderna INTE ska bli ännu större" och skada andra.

Permalänk
Medlem

Er support var även mindre bra under 2005 hösten. Skickade in min mors mp3 spelare för reperation, skulle ta några veckor, som blev till månader. Vi fick inte ens en förklaring eller ursäkt till det.

Men det är glömt nu, alla ska få chans att förbättra sig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden
En leverantör hade levererat 13 000 defekta enheter och talade inte om det.

En leverantör som medvetet levererar defekta enheter?. Tog ni inga rättsliga åtgärder mot denna leverantör?

Nu när du är här o skriver, var kan jag hämta äldre firmware till min JOS mp-110?. Den senaste jag använder är inget vidare....

Permalänk
Medlem

Jumbo:

Givetvis så vidtog vi rättsliga åtgärder, Syd Korea's äldsta och välmeriterade advokatbyrå Kim & Chang, http://www.kimchang.com/Legal/eng/default.asp jobbade åt oss. Tyvärr kan man dra på "dessa typer av processer i massor av år" och det kan kosta mer ät processa än vad du någonsin får tillbaka (om motparten har några pengar). Vår bedömning efter massa brev fram och tillbaka var att motparten, leverantören, inte hade några pengar och det var därför inte lönt att lägga ut miljoner på att fortsätta processen.

EDIT:

Kom ihåg att vi verkligen reparerade alla spelare (även om det alltid finns någon kvar) och lade ut alla pengar. Det är många som inte förstår det. Det gör många anställda och mig ledsen eftersom alla har jobbat hårt med dessa spelare.

Mejla mig jens@jensofsweden.com så kan jag skicka en gammal FW.

Mvh

Jens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAYS
Jumbo:

Givetvis så vidtog vi rättsliga åtgärder, Syd Korea's äldsta och välmeriterade advokatbyrå Kim & Chang, http://www.kimchang.com/Legal/eng/default.asp jobbade åt oss. Tyvärr kan man dra på "dessa typer av processer i massor av år" och det kan kosta mer ät processa än vad du någonsin får tillbaka (om motparten har några pengar). Vår bedömning efter massa brev fram och tillbaka var att motparten, leverantören, inte hade några pengar och det var därför inte lönt att lägga ut miljoner på att fortsätta processen.

EDIT:

Kom ihåg att vi verkligen reparerade alla spelare (även om det alltid finns någon kvar) och lade ut alla pengar. Det är många som inte förstår det. Det gör många anställda och mig ledsen eftersom alla har jobbat hårt med dessa spelare.

Mejla mig jens@jensofsweden.com så kan jag skicka en gammal FW.

Mvh

Jens

Du får gärna förklara eran syn på piratkopieringen. Jag har sett dig i någon intervju på tv4 (?), och där verkade du ju helt klart för. Det som Hauk pratar om (att ni satt dit ett annat företag för det) har jag faktiskt aldrig hört talas om.
Är JoS (inte du som person alltså) för eller emot piratkopiering?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

Jag har aldrig tagit stöd på någons sida, jag är varken för piratkopieringen eller hutlösa priser på laglig musik på nätet. Vad jag försökt förmedla under debatten vilket man upptäcker om man tittar lite nogrannare(jag har aldrig sagt att jag är för på TV, Radio eller i tidningar) är att "skivbolagen" ska tillgängliggöra sin musik enklare och billigare, jag är tom. begärt att momsen ska sänkas på musik på nätet för att underlätta. När skivbolagen och privata poliser som Antipiratbyrån istället koncentrerar sig på att jaga ungdomar tycker jag det får helt fel fokus och det är inte rätt!, man bör istället lägga pengar och energi på att få till en förändring och prissänkning. Jag har många gånger begärt att man lyssnar mer på de unga och deras krav.

Alla skivbolag, inklusive exempelvis Marianne Grammofon och Sony BMG skyller på er! Hur är det möjligt när antalet anställda fortfarande är exakt samma och lönsamheten fortfarande är bland de bästa jämfört med många andra branscher. Per Sundin, VD, Sony BMG har bara det senaste året ökat sin lön med 1,4 miljoner till smått astronomiska 4 miljoner per år! Bert Karlsson påstår att han säljer sitt skivbolag Marianne Grammofon på grund piratkopieringen och han inte längre vill ansvara för de ekonomiska konsekvenserna. Jag förstår inte vad han ärligt pratar om, bara senaste året gjorde han en brakvinst på 10 MSEK, bättre än på väldigt länge ! Nu har han bara 54 miljoner i svenska kassan.

Dessutom försatte Bert sitt bolag Skivgrossisten i Skara AB i konkurs trots sin enorma kassa konkurs den 11 april i år, för er som väljer att klaga på mig.

Näh, min poäng är:

Skivbolag tror de kommer undan med att skylla på piratkopieringen när själva problemet ligger i att priserna är för höga och att de inte anpassar sig till nya tider. Marknaden har förändrats och då måste man hitta alternativa metoder, precis som i andra branscher, genom att skära sina kostnader och sälja genom en ny kanal, bara Per Sundin's lön utgör 3 % av Sony BMG omsättning.

Mer laglig musik till lägre priser och smartare skivbolag ! , och en del(observera del) av piratkoperingen löser sig självt.

Mvh

Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden
Jag har aldrig tagit stöd på någons sida, jag är varken för piratkopieringen eller hutlösa priser på laglig musik på nätet. Vad jag försökt förmedla under debatten vilket man upptäcker om man tittar lite nogrannare(jag har aldrig sagt att jag är för på TV, Radio eller i tidningar) är att "skivbolagen" ska tillgängliggöra sin musik enklare och billigare, jag är tom. begärt att momsen ska sänkas på musik på nätet för att underlätta. När skivbolagen och privata poliser som Antipiratbyrån istället koncentrerar sig på att jaga ungdomar tycker jag det får helt fel fokus och det är inte rätt!, man bör istället lägga pengar och energi på att få till en förändring och prissänkning. Jag har många gånger begärt att man lyssnar mer på de unga och deras krav.

Alla skivbolag, inklusive exempelvis Marianne Grammofon och Sony BMG skyller på er! Hur är det möjligt när antalet anställda fortfarande är exakt samma och lönsamheten fortfarande är bland de bästa jämfört med många andra branscher. Per Sundin, VD, Sony BMG har bara det senaste året ökat sin lön med 1,4 miljoner till smått astronomiska 4 miljoner per år! Bert Karlsson påstår att han säljer sitt skivbolag Marianne Grammofon på grund piratkopieringen och han inte längre vill ansvara för de ekonomiska konsekvenserna. Jag förstår inte vad han ärligt pratar om, bara senaste året gjorde han en brakvinst på 10 MSEK, bättre än på väldigt länge ! Nu har han bara 54 miljoner i svenska kassan.

Dessutom försatte Bert sitt bolag Skivgrossisten i Skara AB i konkurs trots sin enorma kassa konkurs den 11 april i år, för er som väljer att klaga på mig.

Näh, min poäng är:

Skivbolag tror de kommer undan med att skylla på piratkopieringen när själva problemet ligger i att priserna är för höga och att de inte anpassar sig till nya tider. Marknaden har förändrats och då måste man hitta alternativa metoder, precis som i andra branscher, genom att skära sina kostnader och sälja genom en ny kanal, bara Per Sundin's lön utgör 3 % av Sony BMG omsättning.

Mer laglig musik till lägre priser och smartare skivbolag ! , och en del(observera del) av piratkoperingen löser sig självt.

Mvh

Jens

Du har helt klart mer än en poäng. Och en sund inställning till piratkopiering.
Sist jag gjorde en lätt överslagsräkning så skulle det kosta 120 000 kr att fylla den största mp3-spelaren (ipod photo 60gb) med laglig musik (itunes, 10 kr/låt, 5 MB/låt). Det känns inte helt rätt.
Du & co. kanske skulle öppna en musikbutik på nätet? Det behövs nog någon person som är relativt neutral i frågan för att lyckas.

JoS, Lycka till med spelarna.
JAYCE, lycka till med lurarna. De verkar jävligt intressanta.
Jens, lycka till i största allmänhet.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric

JoS, Lycka till med spelarna.
JAYCE, lycka till med lurarna. De verkar jävligt intressanta.
Jens, lycka till i största allmänhet.

Lycka till med supporten alla kunder och återförsäljare.
Lycka till med att få pengar för levererade mp3-spelare alla asiater.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av botani
Han är fucked up.

Vore det inte mycket trevligare om du förklarade varför du tycker så?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Men snälla det är ingen jävla barn-sajt, eller gästbok detta. Håll era privata konversationer på MSN eller på din hemsida.

//fog

någon har visst vaknat på fel sida :s

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dell 4 ever
någon har visst vaknat på fel sida :s

Någon har visst inte förstått vad som menas med offtopic...

OnTopic (:p) så tycker jag din hållning till piratkopiering väldigt bra Jens.
Du skriver även att VD:n för Sony BMG lön står för 3% av deras omsättning. Jag har aldrig riktigt orkat sätta mig in i marknadsföring, skatter, inkomster, utkomster, främst för att jag är lat men även för att jag bara går i årskurs 9.
Men det som jag reagerade på när du skrev det var att, ja det är ju helt absurt mycket pengar, men även att dom andra 97 procenten måste ju gå någonstans. 133 miljoner. Var hamnar dom? Inser att det här var lite offtopic, men jag är förbryllad (fint ord).

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

de hamnar förmodligen i miljonkontrakt till artister, de hamnar i aktieägarnas fickor, och de stanar också kvar i bolaget.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är skitbra att Jens finns här på sweclockers och svarar på frågor om sina produkter etc. De påståenden som vissa medlemmar har skrivit i denna tråd har redan besvarats i flera andra trådar, det där med de defekta Mp3-spelarna exempelvis. Hoppas att du inte tar allt på allvar som folk säger här, det skulle vara tråkigt om du försvann från forumet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5