Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Ytterligare en från Frölunda som har fått 8 i upload.Eller närmare bestämt 7.35Mbit.Stannar den där uppe så är iallafall jag nöjd.

Permalänk
Medlem

matte56: du har iaf fina värden ner på tcp, ja kommer aldrig över 20 på TCP, skava glad om ja ligger runt 17, men får alltid 24mbit+ på UDP

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Avstängd

Najs, då borde väl Hisingen vara på gång snart oxå tycker man

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Matte...ditt lyllo

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Najs, då borde väl Hisingen vara på gång snart oxå tycker man

Jag vill också att det ska komma till hisingen island. Jag vill vill vill vill.... och som jag tidigare nämnt så vill jag!

Sommaren 2008 blir det nog fiber för mig, men nu vill jag ha 8 upp hos comhem. GE MIG!

Gött åt er frölundingar nu, hoppas det är stabilt så de blåser på med fler ställen istället för att behöva dona med er flera veckor.

/j

Permalänk
Medlem

Tjena på er igen.
Ser mörkt ut för mig på Hisings Backa iaf, fortfarande samma bekymmer som förra inlägget jag skrev.
Upload har ökat till mellan 0.6-0.9Mbit
Download har ökat till mellan 10.0-22.0 Mbit.
Så lite bättre har det allt blivit.
Sen upstream ser forfarande ut som följande Modulation:16QAM
Så kanske, kanske till hösten det kommer till mig med..
Beundrar er alla som fortfarande pallar lägga åtskilliga timmar med deras support , utan att det händer något

Permalänk
Medlem

Bor i Frölunda området men ännu bara 1mbit ul, kanske skulle ringa supporten o tjôta jag med

Ringde nu o tjejen jag snackade med sa väldigt irriterat att de inte vet när tjänsten blir tillgänglig men att de jobbar på det nu under sommaren. Snacka att nötterna börjar bli irriterade på att folk ringer o undrar om höjt ul speed. Aja får väl lungt vänta tills de får tummen ur...

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
Bor i Frölunda området men ännu bara 1mbit ul, kanske skulle ringa supporten o tjôta jag med

Ringde nu o tjejen jag snackade med sa väldigt irriterat att de inte vet när tjänsten blir tillgänglig men att de jobbar på det nu under sommaren. Snacka att nötterna börjar bli irriterade på att folk ringer o undrar om höjt ul speed. Aja får väl lungt vänta tills de får tummen ur...

Hehe det är bra det! Då kommunicerar de uppåt i företaget om att det finns stor efterfrågan på mer upload!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
Bor i Frölunda området men ännu bara 1mbit ul, kanske skulle ringa supporten o tjôta jag med

Ringde nu o tjejen jag snackade med sa väldigt irriterat att de inte vet när tjänsten blir tillgänglig men att de jobbar på det nu under sommaren. Snacka att nötterna börjar bli irriterade på att folk ringer o undrar om höjt ul speed. Aja får väl lungt vänta tills de får tummen ur...

Hade samma problem när jag ringde första gången då en okunnig kvinna svarade och talade om för mig att jag inte kan få tjänsten. Ringde upp kundservicen 2-4 timmar senare och talade med en annan som sade att jag får tjänsten nästa dag, och här sitter jag med 24/8mbit just nu.

testa att ringa några gånger och tjöta på så kanske det fungerar till slut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astra88
Hade samma problem när jag ringde första gången då en okunnig kvinna svarade och talade om för mig att jag inte kan få tjänsten. Ringde upp kundservicen 2-4 timmar senare och talade med en annan som sade att jag får tjänsten nästa dag, och här sitter jag med 24/8mbit just nu.

testa att ringa några gånger och tjöta på så kanske det fungerar till slut

Det beror helt på om det ens är klart på den delen av stan man bor i. Det du upplevde var ju ett miffo på kundtjänsten och inte att tjänsten inte var aktiverad. Där det inte går att få tjänsten går det inte ens att beställa varken för kundtjänsten eller er på hemsidan om allt fungerar som det skall. Tror dock de märker ganska så snabbt om nån lyckats aktivera på en "icke klar" ort och nedgraderar igen. Tror de som tar hand om felanmälningarna efter kundtjänsten/supporten felsökt, ?"2nd line"? kan se om det i huvud taget skall fungera där modemet kopplar upp. Det ser inte supporten mer än om det går att boka eller ej och sådant kan ju alltid gå fel systemmässigt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hmm, intressant detta. Beställde 24/8 hit till Visby i förrgår, men inget än. Skall bli lite av en grej att se om detta kommer funka här (skall tydligen vara klart), och dessutom på mitt gamla SB5100E.

Permalänk
Medlem

Phunky: du har inte hört nåt om vi som hade värst problem i gbg får vänta jäääääätte länge innan dom slår på hit ( me tanke på alla tidigare problem) ?

//snabbis

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Om det nu stämmer det om att dom testar 100mbit i Uppsala. Varför kan dom då inte släppa på 8mbit upload för oss som bor här? Kan ju inte vara så besvärligt ändå kan man tycka?

Permalänk
Medlem

Får väl meddela att ja denna lördag kväll har ca 10mbit ... e nog sämsta farten ja haft sen 6 juni.. får test failed mot comhems tptest server och mot port80, nere? mot bostream 10.1mbit
Jedrans alla dessa 8mbit uploaders som ligger och uppar bort min bw=)

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Någon som beställt 8/8?

Permalänk
Medlem

Fortfarande 1mbit ul här, ringer de imorn och tjafsar igen.

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
Någon som beställt 8/8?

Nej inte 8/8 men 24/8.

Hämtade ett modem i fredags och tro det eller ej det fungerar över förväntan.

På mitt 24/8 har jag 23.52 / 7.97 mot TPtest standardserver och pingen mot kth.se är i medel 5ms.

Full duplex upp till c.a 8 mbit är det också.....

Bor i ett f.d UPC hus som tur är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Phunky: du har inte hört nåt om vi som hade värst problem i gbg får vänta jäääääätte länge innan dom slår på hit ( me tanke på alla tidigare problem) ?

//snabbis

Nä, det har inte med tidigare problem att göra utan hur mycket de kan ta bort olika störningar.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd

Comhem har börjat med "sommar rekalm" i Göteborg nu, får hoppas att det är ett steg i rätt riktning Men om Frölunda lyckades få 8upload så kan det omöjligt vara långtid kvar till hisingen får det ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDOS59

Full duplex upp till c.a 8 mbit är det också.....

Ja det är grymt!

EDIT:

http://pici.se/pictures/gSMDUujUx.png

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Seriöst?! Kan man få 8 mbit uploiad är i Västra Frölunda så vore det grymt! Kommer man in på Ancient-hubben på DC med detta abonnemang?

Permalänk
Medlem

Ancient har 10mbit upload tror jag som krav. Finns andra bra nätverkt istället om man vill hålla på med sådant!

Permalänk
Avstängd

matte56: såg du på comhems hemsida att du helt plötsligt kunde få 8mbit upload eller fick du reda på det då du ringde dem ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Kanske är dags att säga upp sitt BBB 8/1 ADSl abonnemang eller vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Kanske är dags att säga upp sitt BBB 8/1 ADSl abonnemang eller vad säger ni?

att du inet gjort det tidigare är ett under!

säg upp telefonin ocså och kör med comhems telefoni istället!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Kanske är dags att säga upp sitt BBB 8/1 ADSl abonnemang eller vad säger ni?

Jo borde du gjort för länge sen me tanke på att du har 3 månaders uppsägningstid=)

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Är 24/8 stabilt med bra ping också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
matte56: såg du på comhems hemsida att du helt plötsligt kunde få 8mbit upload eller fick du reda på det då du ringde dem ?

Om man försöker beställa bredband till sin adress så kommer det fram vilka tjänster man kan teckna. Om du kan få 8/8 eller 24/8 kommer dessa stå som alternativ.

Observera att det ej kommer fram som alternativ till uppgradering under mina sidor om man redan är kund.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Avstängd

LeonHart: Aha det viste jag inte har hela tiden loggat in och tryckt på "beställa" iaf ser ut så här när jag söker på min address:

Vet inte varför det står som dubbla nummer ? men jag antar att det skall stå: 8/8 24/8 etc om man kan få 8mbit upload ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •