Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Ethex: Frölunda ?

Bor i Frölunda och funderar på att byta från mitt superstabila lågpingiga TDC 28/1 till Comhem 24/8. Vore ju kul att veta hurpass bra comhem sköter sig här dock.

Erfarenheter? Ping till ping.sunet.se? Tracert till www.sunet.se?

TIA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Låter som bull, beror ju lite på vilket macdomän du befinner dig under men vissa delar har jag hört skall aktiveras under nästa vecka eller liknande så har du tur... Tror de satsar på att ha fullt aktiverat nät för 24/8 i slutet av sommaren faktiskt.

ok, ja man får la hoppas på det då

Permalänk
Medlem

Phunky; Har du hört någonting ang Örebro?

Permalänk
Medlem

hur kollar/vet man när man har det där 64AQM lr vad det var?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCrue
hur kollar/vet man när man har det där 64AQM lr vad det var?

Det går att se i webgränssnittet på vissa modeller av deras modem men ännu lättare är att gå in på: http://www.comhem.se/portal/comhem/kundservice_sok_adress och söka upp din adress. Kan du välja en tjänst med högre upload än 1mbit så är det 64QAM i upstream där du bor.

Kom på att det kan bli lite trixigt nu när inte hela orter är uppgraderade och man flyttar I dessa fall kan man ju tappa upstreamen om man har oflyt, förvisso bara i nån månad men men.

Verbcal: Nej, lika dålig koll på det som Lund som också verka trögt. Inga nät som jag kan minnas att jag hört är speciellt dåliga så vet inte vad det sitter i.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

5 lampor lyser konstant på WebSTAR EPC2203 modemet (ej tel1 och tel2). Är det så för alla som har den modellen eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Ethex: Frölunda ?

Nope, Högsbohöjd. Fast det är ju inte så långt från Frölunda.

Men vi har fortfarande inte fått högre hastighet, ska ringa imorgon och höra (klaga) vad som hänt, eller mer vad som inte hänt.

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Avstängd

10 dagar kvar av juni, undra om man kommer kunna upload´a snabbare än 120kb/s innan juni är slut.....känns inte så

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk

10 dagar kvar till 8/8 via UPC.. på nytt för o se om det är bättre en innan-

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Ringde idag och klagade.. Vi har tydligen 24/8-tjänsten just nu, men är stora problem vid våra områden.
Vi kommer inte upp i mer än 18/1 just nu, får se om det ändrar sig framöver, är väl bara at hoppas.

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ethex
Vi kommer inte upp i mer än 18/1 just nu, får se om det ändrar sig framöver, är väl bara at hoppas.

Det är väl en hyfsad dl-speed iaf? Jag kommer nästan aldrig över 18-19 det med mitt 24/1.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ethex
Ringde idag och klagade.. Vi har tydligen 24/8-tjänsten just nu, men är stora problem vid våra områden.
Vi kommer inte upp i mer än 18/1 just nu, får se om det ändrar sig framöver, är väl bara at hoppas.

18 är en godkänd nedhastighet enligt comhem (16,4 är minimum), att du bara får 1 upp av 8 beror på något annat än belastning om det håller sig exakt där. Som jag skrev i denna tråd eller nån annan så har comhem problem med utrustningen som styr vilken tjänst man skall få. Vettetusan när de tänkt lösa det men inget kundtjänsten löser åt dig iaf. Kommer fungera automatiskt iom att de löst felet. Sett den typen av fel förut nämligen och det synkar när utrustningen är fungerande utan åtgärd från din eller comhems sida.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Phunky vet du något om Rönninge har belastnings problem ang Uppload? eller ping ?

ska flytta om cirka 3 månader.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
18 är en godkänd nedhastighet enligt comhem (16,4 är minimum), att du bara får 1 upp av 8 beror på något annat än belastning om det håller sig exakt där. Som jag skrev i denna tråd eller nån annan så har comhem problem med utrustningen som styr vilken tjänst man skall få. Vettetusan när de tänkt lösa det men inget kundtjänsten löser åt dig iaf. Kommer fungera automatiskt iom att de löst felet. Sett den typen av fel förut nämligen och det synkar när utrustningen är fungerande utan åtgärd från din eller comhems sida.

Ah, ok. Problemen jag snackade om var dock att alla ledningar vart dragna så dåligt här i området att vi tappar synk titt som tätt (några gånger per dag, grymt störande). Tydligen på grund av ett fuskbygge, enligt en tekniker som var här.
Förra månaden när han var här sa han dock att han skulle fixa problemet.. men.. var ju som sagt en månad sedan, och vi har haft problemet i över ett år nu.

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk

Ethex : Då kommer det nog ta lång tid om ComHem ska in med hink och spade i nätet och försöka fixa upp det

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Haha, det har tagit lång tid. Över ett år som sagt. Har nästan förlorat hoppet

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk

Ethex förstår dig :/ skulle nog tagit adsl innan nätet var fixat.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Ja ombyggnationer av näten tar oftast bra lång tid dessvärre. Måste förhandlas med fastighetsägaren och sedan skall ju en entrepenör ha tid att utföra jobbet. comhems egna tekniker sköter aldrig denna typ av arbete.

Rönninge vet jag inget om, hört att det är endel problem kvar i F.D. UPC-nätet som kommer fixas under sommaren.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

nu verkar vi i Gävle kunna få 8 upp man kan iaf välja det på sidan nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCrue
nu verkar vi i Gävle kunna få 8 upp man kan iaf välja det på sidan nu

Du får visa tptest screenshot när du får igång det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCrue
nu verkar vi i Gävle kunna få 8 upp man kan iaf välja det på sidan nu

Inget på Sätra än.

Permalänk
Medlem

har beställt det nu, skulle aktivieras imorn sa hon, är det direkt efter 12 slaget man ska starta om modemet lr nå?

Permalänk
Medlem

Brukar vara runt 00.00 modemet får sin nya information så japp

Permalänk
Medlem

laddar upp i ca 1mb/s o ner i 2.9 mb/s

Permalänk

jag är lite nyfiken på alla som fått mera uppload med Comhem. Kan ingen visa tp test ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Jag bor i Gävle och beställde 24/8 igår kväll. Fungerade nu på morgonen. Jag är nöjd

Permalänk
Medlem

får värsta dåligt när jag gör tptest men det kan inte stämma, kmr ju upp i dom där siffrorna jag nämnde ovan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoce
Jag bor i Gävle och beställde 24/8 igår kväll. Fungerade nu på morgonen. Jag är nöjd

http://www.jlstudios.se/tptest070622.jpg

Bor i s.bomhus och inte ett jota utom vanliga 24/1. skitkorvars

Visa signatur

If you plant shitseeds, you´ll get shitweeds / TrailerPark Supervisor Jim Lahey.

Permalänk
Medlem

Glad midsommar alla hungriga */8

Permalänk
Medlem

Ny vecka \o/, har på känn att Comhem är snälla denna vecka som gränsar till juli

Visa signatur

A little reading goes a long way...