Antec Chassi P180 Speciall edition

Permalänk
Medlem

Antec Chassi P180 Speciall edition

Tja..

Tänkte jag skulle köpa mig ett nytt chassi..
Funderar lite på detta http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANP180BLSE

Så kommer vi till frågan.. Hur långa kablar behöver man från nätagget för att det ska funka med detta chassi?

Själv har jag ett Deltaco PSU-217 450w

Någon som kan hjälpa mig?

//Fredrik

Visa signatur

MVH SkyNard

Permalänk

inte överdrivet långa, om du inte bryr dig om kabeldragningen så mycket.. jag har ett P180 (dock det silvriga men same shit) och ett Aspire 520w nätagg.. och jag har gömt kablarna så mycket som möjligt, och ATX kabeln har jag dragit bakom o massa grejer och den räcker precis, kan tippa på att den är runt 30 cm (uppskattat) så mycket kortare är ju inte att rekommendera.. sen beror det ju lite på vart du har ATX kontakten på moderkortet med, om den sitter långt upp eller närmare mitten på moderkortet, men har du 25-30 cm atx kabel e det nog inga problem med det ska du se (själv har jag min atx kontakt rätt långt upp på kortet (DFI Lanparty) :):)

Permalänk
Medlem

ok tack för svaret Funkar Chassit bra för övrigt då?

Visa signatur

MVH SkyNard

Permalänk

Jodå funkar prima fint enda nackdelen med det vad jag tycker är att det är såpass tungt utan innehåll (16 kg), när jag va på DH nu i sommras så hade jag ingen vagn eller liknande så fick bära in den och då råkade jag repa den lite längst ner i kanten på ena sidan då den gick emot spännet på skärpet :/ Men annars e de de bästa chassit jag har haft hittils (har haft totalt 5-6 st) Go for it

Permalänk
Medlem

Någon annan som har tips på något bra nätagg som passar till ett p180 ? Den ska dessutom klara av att driva ett x1900xt .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barrf
Någon annan som har tips på något bra nätagg som passar till ett p180 ? Den ska dessutom klara av att driva ett x1900xt .

Mitt Tagan Easycon 580W platsar bra och sladdarna räcker lagom (än så länge)

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem

Jag har ett Tagan 480W utan löstagbara sladdar och då blir det duktigt trångt där nere. Fick byta fläkten i tunneln mot en tunnare för att få plats.

Ett nätagg där du kan ta bort överflödiga sladdar är nästan ett måste, sen finns det ju förlängningssladdar till det mesta andra.

Permalänk
Medlem

Har du då något tips på något bra nätagg som ligger under 1000 kr?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Jag har ett Tagan 480W utan löstagbara sladdar och då blir det duktigt trångt där nere. Fick byta fläkten i tunneln mot en tunnare för att få plats.

Ett nätagg där du kan ta bort överflödiga sladdar är nästan ett måste, sen finns det ju förlängningssladdar till det mesta andra.

Ta bort de undre hdd racket istället och sätt den tjocka fläkten längst fram.. har jag gjort, funkar perfekt (mitt nätagg e så långt så de får inte plats me fläkten där, även om den e tunnare)

Permalänk
Medlem

Va fan är det här?!

När jag posta denna tråd kostade chassit 1220 kr nu kostar det 1520 kr?!?

Jävla skit datorbutiken.com

Visa signatur

MVH SkyNard

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311800

komplett har den fortfarane för 1298kr... har märkt att antec höjt lite... bl a så kostar P150 med nätagg nu 1550kr (förut 1298 oxå).. ngn som vet varför??

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkyNard
Va fan är det här?!

När jag posta denna tråd kostade chassit 1220 kr nu kostar det 1520 kr?!?

Jävla skit datorbutiken.com

www.buggy.nu, gå in där och sök efter det så ser du det billigaste stället (inkl frakten) på chassit ! när jag köpte mitt från datorbutiken kostade det med frakt 1444kr (det silvriga)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barrf
Någon annan som har tips på något bra nätagg som passar till ett p180 ? Den ska dessutom klara av att driva ett x1900xt .

Jag har ett silvrigt P180 med Hiper 580 W och ett MSI K9N moderkort.
ATX kontakten och de övriga räcker bra till då, och då sitter ändå ATX kontakten väldigt högt på just detta moderkort.
Det agget borde räcka och bli över vad gäller kraft?!

Hiper agget får också plus för den inbyggda "grafikkortskabeln", så man inte behöver koppla graffet via molexkedjorna. (Men det kanske är standard idag?)

P180n är fö riktigt tyst, men som någon nämnde väldigt tung, och inte blir det bättre fullt lastat... (ca 24 kg visar min våg.)

Visa signatur

ASUS N550-JK 4k skärm

Permalänk

Du skulle annars kunna köpa förlängningskablar så slipper du oroa dig om de räcker eller ej på det nätagg du vill köpa.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SSI-43
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=DEL-115D

Om jag har förstått det rätt så är det oftast bara 12v-kabeln som brukar vara en aning för kort, så 24-pins kabeln behövs antagligen inte.