WoW tråden om förstörda sociala relationer och problem

Permalänk

Har precis lagt av med wow eftersom allt irl hamnat på efterkälken de senaste två åren pga detta spel, och jag kan jag kände att det var dags att sätta stopp för det. Kan inte påstå att jag inte har abstinens, har tom funderat på att installera det igen men hittar skivorna, och det ska jag nog va glad åt

Dock kan jag inte undgå att känna vilket underbart och unikt spel wow är på många sätt, trots de destruktiva aspekter spelet medför. Kommer aldrig glömma tiden när det släpptes, man var helt salig och satt och lirade HELA fritiden, livet kretsade mer eller mindre kring wow och det var fanimej helt underbart...... SUCK säger jag bara, tvivlar på att jag nånsin kommer va lika upprymd över nått igen

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Har precis lagt av med wow eftersom allt irl hamnat på efterkälken de senaste två åren pga detta spel, och jag kan jag kände att det var dags att sätta stopp för det. Kan inte påstå att jag inte har abstinens, har tom funderat på att installera det igen men hittar skivorna, och det ska jag nog va glad åt

Dock kan jag inte undgå att känna vilket underbart och unikt spel wow är på många sätt, trots de destruktiva aspekter spelet medför. Kommer aldrig glömma tiden när det släpptes, man var helt salig och satt och lirade HELA fritiden, livet kretsade mer eller mindre kring wow och det var fanimej helt underbart...... SUCK säger jag bara, tvivlar på att jag nånsin kommer va lika upprymd över nått igen

första gången du får fett på sylen kan du nog va lika upprymd kan jag säga

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
första gången du får fett på sylen kan du nog va lika upprymd kan jag säga

Får fett på sylen? Jag som är efterbliven nu, eller är det någon katastrofal metafor för knulla? I så fall tycker jag det är ganska illa med såna fördomar som att WoW-spelare inte har haft sex någon gång. Om det inte var det du menade ber jag om ursäkt, och du får gärna förklara så inga andra missuppfattningar sker.

Hur som helst, tänkte skriva i den här tråden igen. Jag har slutat för typ 5-6 gången nu. Till skillnad mot tidigare försök (som har varit delvis blandade med lite uppehåll, inga ordentliga avsikter att sluta helt alltså) så valde jag att ta bort alla mina gubbar denna gång. Var inte ett direkt svårt beslut.

Skulle jag få suget igen hade det inte funnits någonting att återvända till. Och jag skulle aldrig i hela mitt liv orka börja om från början.

Om jag ser tillbaka i WoW-tiden så har mycket hänt. Man har haft kul och man har känt gemenskap kort sagt. Man har även varit så frustrerad att man skulle vilja använda sin cyberarm och sträcka sig genom internet för att strypa motståndaren. Mycket positivt blandad med mycket negativt.. men så här i helhet så känner jag att det är skönt att det äntligen är över.

Mot nya och trevligare äventyr!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag uppfattar det inte, som Aka_The_Barf skrev, som en fördom gentemot WoW spelare. Han drog bara ett exempel där gammarayburst skulle kunna känna samma känsla.

Helt oskyldigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Jag uppfattar det inte, som Aka_The_Barf skrev, som en fördom gentemot WoW spelare. Han drog bara ett exempel där gammarayburst skulle kunna känna samma känsla.

Helt oskyldigt

Han skrev precis som han tog för givet att personen i fråga inte visste hur det skulle kännas. Det var fördomsfullt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Det verkar visst vara känsligt för dig. Tycker det är väldigt lite att haka upp sig på.

Permalänk
Medlem

Wowtråden om vunna relationer då?

Har bara fått gott ut av wow.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Det verkar visst vara känsligt för dig. Tycker det är väldigt lite att haka upp sig på.

Det är inte speciellt känsligt i sig. Du ifrågasatte och jag svarade, inte mer än så. Haka upp mig gör jag inte förrän nån börjar säga emot. Brukar ha svårt för att ge mig om någon inte förstår vad jag menar eller ifrågasätter etc.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Hmm vettefan vad han menade med "fett på sylen", jag trodde det hade nått med att skjuta heroion att göra pga ordet "syl", men det kanske är sex vad vet jag. Iaf går inte min upplevelse av tiden kring wow's release och sex att jämföra då de är av helt olika karaktär, sex är ju av ytterst tillfällig sort jämfört med när jag lirade wow, då var jag väldigt upprymd över allt jag skulle åstakomma och upptäcka i wow hela min vakna tid Så på så sätt blir en jämförelse ganska meningslös.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

får väll berätta lite hur jag har gjort då.
tar det kortfattat å gott.
tackat nej till 1 helgjobb 1 sommarjobb hoppat av 2 linjer.
gått upp cirka 5 kg (var redan överviktigt itne överdrivet dock kanske 10 kg som ska bort), men har börjat träna nu.
spelade circka 17 timmar om dagen 24/7 (seriöst) med IRL polare.
har nog tappat kontakten med circka 20 personer, som tur är så är jag fortfarande polare med bra många och har fortfarande inte lyckats dragit åt mig någon socialfobi.

men som sagt till hösten blir det vvs/energi för det tjänar du hyffsat på i sundsvalls trakten. just fyllt 18 så det blir mer fritt, det enda spel jag lär spela i framtiden nu är singleplayer spel multiplayer osv men inget mmorpg.
vågar inte sätta mig i den sitsen igen.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

fett på sylen = sex ja, bara ett skämt inga fördomar, bara för att han skrev om att han aldrig varit lika upprymd som vid wow då jag antog att han antagligen inte haft sex än. men folk blir tokiga som vanligt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Sex må vara riktigt fint men som jag skrev tidigare så var tiden kring wow's release en upplevelse av helt annan karaktär och en jämförelse funkar liksom inte..... wow var det första mmorpg'et för mig och de första månaderna var man helt inne i azeroths underbara värld, man var ju uppspelt som om man vore 5 år igen, rätt fånigt egentligen när man tänker på det. Men av nån anledning verkar folk gilla att referera till sex, man har ju fått en och annan kommentar av familj och vänner liknande "men vafan ut och kröka lite och sätt på nån snygg brud istället för att sitta där som en idiot".... och.. tja, vad kunde man säga, world of warcraft boys, brudarna får vänta så länge de inte kommer och knackar på dörren

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
brudarna får vänta så länge de inte kommer och knackar på dörren

HAHAHAHAHAHA ja då kan du få vänta länge

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Japp jäkla fruntimmer som ska krångla till det så

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Jag är bara glad att jag skaffade flickvän ungefär samtidigt som jag började lira. Hon höll mig uppe när jag var som värst. Men en dag insåg att jag var helt efterbliven.. tackade nej till nån social grej för att raida. Dagen efter sålde jag mitt konto.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Jag är bara glad att jag skaffade flickvän ungefär samtidigt som jag började lira. Hon höll mig uppe när jag var som värst. Men en dag insåg att jag var helt efterbliven.. tackade nej till nån social grej för att raida. Dagen efter sålde jag mitt konto.

Ekta 00:00 inlägget det hära!
Det var moget gjort, många klarar inte av att sluta

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hej, jag är ny här vid forumet - även om jag har varit medveten om sweclockers sedan ett bra tag tillbaka (7 år), men jag bestämde mig för att bli medlem nu eftersom jag behöver råd för ett eventuellt datorbygge.

Jag har själv haft stora problem när det gäller datorspel - jag har haft datorer och spelat sedan 1996. Jag hade fastnat i Diablo2 (på battle.net) när jag började 1:a ring. Det ledde till att jag blev isolerad, deprimerad och utesluten från mina klasskamrater eftersom jag inte dök upp på lektionerna för att jag spelade diablo2. Det slutade med att jag skickades till akutpsyk för att jag mådde så dåligt och gå om två år eftersom jag bytte gymnasielinje.

Detta är inte den ända gången jag har fastnat i spel, då de förstört mitt liv. Visserligen ska ju allt kunna göras om görs i måttlighet (kanske inte heroin, men ändå). Jag hade ingen självdisciplin och jag utsatte mig för detta själv.

Jag har själv spelat World of Warcraft och jag känner folk och kamrater spelar/spelade spelet och de har berättat om andra de känner som spelat spelet, vissa dök inte upp på lektioner, två av mina närmaste kompisar gjorde/gör inget annat än att sitta hemma och spela wow - Jag blev sugen att spela när jag fick prova spela på deras konton och det gjorde jag i drygt en månad och min morsa tog ifrån mig datorn. Jag vet inte hur det hade slutat om jag fortsatt spela...

Vad jag egentligen vill säga är (efter denna presentation, typ) - Att jag aldrig sett folk ha sånna grava spelproblem som leder till tex avsked, avbrutna relationer, sälja föräldrars bil för att köpa en "ring" eller döden i utsträckningen.. Jag skulle vilja tacka den som gjorde den här tråden och ni som svara i den.

... Och jag tror jag avvaktar med ett datorbygge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosham
Hej, jag är ny här vid forumet - även om jag har varit medveten om sweclockers sedan ett bra tag tillbaka (7 år), men jag bestämde mig för att bli medlem nu eftersom jag behöver råd för ett eventuellt datorbygge.

Jag har själv haft stora problem när det gäller datorspel - jag har haft datorer och spelat sedan 1996. Jag hade fastnat i Diablo2 (på battle.net) när jag började 1:a ring. Det ledde till att jag blev isolerad, deprimerad och utesluten från mina klasskamrater eftersom jag inte dök upp på lektionerna för att jag spelade diablo2. Det slutade med att jag skickades till akutpsyk för att jag mådde så dåligt och gå om två år eftersom jag bytte gymnasielinje.

Detta är inte den ända gången jag har fastnat i spel, då de förstört mitt liv. Visserligen ska ju allt kunna göras om görs i måttlighet (kanske inte heroin, men ändå). Jag hade ingen självdisciplin och jag utsatte mig för detta själv.

Jag har själv spelat World of Warcraft och jag känner folk och kamrater spelar/spelade spelet och de har berättat om andra de känner som spelat spelet, vissa dök inte upp på lektioner, två av mina närmaste kompisar gjorde/gör inget annat än att sitta hemma och spela wow - Jag blev sugen att spela när jag fick prova spela på deras konton och det gjorde jag i drygt en månad och min morsa tog ifrån mig datorn. Jag vet inte hur det hade slutat om jag fortsatt spela...

Vad jag egentligen vill säga är (efter denna presentation, typ) - Att jag aldrig sett folk ha sånna grava spelproblem som leder till tex avsked, avbrutna relationer, sälja föräldrars bil för att köpa en "ring" eller döden i utsträckningen.. Jag skulle vilja tacka den som gjorde den här tråden och ni som svara i den.

... Och jag tror jag avvaktar med ett datorbygge

Hon tog hela datorn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Svar: Ja - fast jag sitter på morsans toaster nu (laptop), men jag har inte min egna dator kvar.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått några problem sen jag började spela wow.
Förrut när jag satt vid datorn så satt man lite på msn och slö surfade, nu spelar man wow istället.
Jag är ute på dagarna efter skolan, sen spelar man typ 2 timmar på kvällen.
På lov och helger kan det bli lite mer, att man spelar typ 2-3 timmar innan man går ut, men sen är man ute hela dagen.
Sen spelar man några timmar på kvällen.
Nyss så satt jag och pluggade till prov och gjorde läxor, har bara spelat en liten stund.
Jag har inte blivit av med någon kompis pga av wow, har bara fått 1 till kompis som jag umgås med väldigt mycket.
Så jag har absolut inte fått några problem av wow, kan fortfarande slita mig från datorn när jag behöver.

Permalänk
Medlem

Jag förstår hur ett tidskrävande spel som WoW kan ses som destruktivt , men finns värre saker i livet.
Jag ser hellre tillbaka på mitt liv hur jag spelade ett spel med personer som jag trivdes med än att att se tillbaka och se hur jag tog en massa promenader i "friska" naturen och gungade i gungställningen utanför imo xD

Har inte förlorat några "riktiga" vänner av att lira ¨Hardcore¨, bara gett mig mer vänner , så jag ser det iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Jag förstår hur ett tidskrävande spel som WoW kan ses som destruktivt , men finns värre saker i livet.
Jag ser hellre tillbaka på mitt liv hur jag spelade ett spel med personer som jag trivdes med än att att se tillbaka och se hur jag tog en massa promenader i "friska" naturen och gungade i gungställningen utanför imo xD

Har inte förlorat några "riktiga" vänner av att lira ¨Hardcore¨, bara gett mig mer vänner , så jag ser det iaf.

finns MYCKET annat än att gå i naturen och sitta i gungställning, du borde gå ut lite oftare så kommer du nog hitta massor av annat än träden och gungställningen som du ser från ditt fönster.

känner några som börjat köra wow i vuxen ålder men dom har inte fastnat på något sätt dom flesta har nu tröttnat efter typ 2 månader och undrar vad det är för roligt med det?
har aldrig kört wow så jag kan nog inte förstå hur det känns att vara spel beroende på det sättet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Tänkte det vore skoj o ge inblick på hur läget är nu 1 år senare.
Jag hoppade av skolan, spelade en 8-9 timmar om dygnet hela året igenom.
Nu i sommras hade jag totalt 150 dagars played på mina karaktärer, tyckte det var nog, så jag har nu lagt av, hoppat på skolan igen och livet flyter på.
Synd bara att det skulle kosta ett år av min livstid.

Skrivet av mig 2006-10-03:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
Hmm... Vad har jag gjort denna sommaren?
*Betalat för 12 månaders adsl bara för att kunna lira WoW i sommarstugan
*Levlat en char från 1 till 60
*Skaffat 19 dagars playtime under sommarlovet

Började i juni, och fortsätter det såhär så lär ju studerna gå åt pepparn. Visst vill jag raida MC etc, men finns inte tiden så finns inte tiden. Kan hända att jag slutar satsa på raids och går över till lite part-time PvP-only.
Visst är spelet berodendeframkallande

borde ha sån etikett som cigg-paketen har

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk

Spelade beta till lvl 16 tror jag. Tyckte det var så tråkigt så jag la ner det. Sen av tidigare erfarenheter så har jag blivit, inte direkt beroende, men väldigt insöad på diablo 2. Innan man sover så tänker man diablo 2 trades etc. Man skippar flickvän för kvällen för att spela, svarar inte i telefon etc. Jag kom aldrig så långt i beroendet då jag insåg vart det kunde leda.

Permalänk
Medlem

Jag lirar i snitt 2-3timmar per dag. Har inga problem att både jobba fulltid, träffa polare, gå ut på helgerna och träna 3-4dagar i veckan på gym...

Klart man är lite beroende och tänker mycket på wow. MEN det går absolut kombinera raidande/pvp med ett vanligt liv, bara man är lite smart...

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 4200+ || 2*1024 PC5300 DDR2 || XFX GeForce 8800GTS 320Mb || Samsung Spinpoint T133 400Gb Sata2 || TFT Benq 22" FP222Wh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corlione
Jag lirar i snitt 2-3timmar per dag. Har inga problem att både jobba fulltid, träffa polare, gå ut på helgerna och träna 3-4dagar i veckan på gym...

Klart man är lite beroende och tänker mycket på wow. MEN det går absolut kombinera raidande/pvp med ett vanligt liv, bara man är lite smart...

Kan bara instämma.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Håller med om att man visst kan kombinera seriöst wow-spelande med jobb och fritid... problemet jag upplevt är bara att när man lirar wow går man mest och tänker på det när man jobbar, vilket kan vara rätt frustrerande

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Håller med om att man visst kan kombinera seriöst wow-spelande med jobb och fritid... problemet jag upplevt är bara att när man lirar wow går man mest och tänker på det när man jobbar, vilket kan vara rätt frustrerande

Samma här. Spelar ganska mycket och det värsta är när man drömmer om det

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Samma här. Spelar ganska mycket och det värsta är när man drömmer om det

Haha har inte hänt mig än så länge att jag drömt om wow faktiskt, men har en kompis som råkat ut för det Men ändå vissa dagar när man är på extra wow humör kan vara lite jobbiga faktiskt, för att inte tala om att man blir lite frånvarande

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Jag förstår hur ett tidskrävande spel som WoW kan ses som destruktivt , men finns värre saker i livet.
Jag ser hellre tillbaka på mitt liv hur jag spelade ett spel med personer som jag trivdes med än att att se tillbaka och se hur jag tog en massa promenader i "friska" naturen och gungade i gungställningen utanför imo xD

Har inte förlorat några "riktiga" vänner av att lira ¨Hardcore¨, bara gett mig mer vänner , så jag ser det iaf.

Så du menar att du hellre sitter där om några år med barnen i famn och berättar om när du raidade MC än att berätta för barnen om när du var ute och sladdade med moppe, sprängde postlådor eller whatever

Förövrigt har jag inte stött på några problem med spelet, visst har det blivit några sena nätter och sånt men inte så det ställt till problem.
och även jag har fått några nya vänner genom spelet när man dragit ihop något guild lan osv.