Permalänk
Medlem

Raid i bärbar

Finns det någon som testat detta?

Misstänker att HP DV9000z serien har detta, dock väldigt dålig info om det!

Den ska tydligen ha en HDMI utgång också men även där dålig info om det!

Permalänk
Medlem

om man köper en bärbar från Alienware så kan man välja till raid 0 eller raid 1 men jag vet dock inte om det är hårdvaru eller mjukvaru raid
Jag har beställt en HP från DV 9000 serien och skulle vilja fixa raid men jag misstänker att det blir lite trångt i datorn med ett raid controler kort så det får nog bli mjukvaru

Permalänk
Avstängd

har mina 2st 60gb i RAID, du får då 1st snabbare HDD istället för 2st lite långsammare.

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busqe
om man köper en bärbar från Alienware så kan man välja till raid 0 eller raid 1 men jag vet dock inte om det är hårdvaru eller mjukvaru raid
Jag har beställt en HP från DV 9000 serien och skulle vilja fixa raid men jag misstänker att det blir lite trångt i datorn med ett raid controler kort så det får nog bli mjukvaru

Man kan väll inte boota med mjukvaru-raid eller?

Tror kanske att det sitter en inbyggd hårdvaru-raid på dv9000 serien...vet dock inte säkert!

Enligt pressmedelanden ska det ju iallafall sitta ett!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqan
Man kan väll inte boota med mjukvaru-raid eller?

Tror kanske att det sitter en inbyggd hårdvaru-raid på dv9000 serien...vet dock inte säkert!

Enligt pressmedelanden ska det ju iallafall sitta ett!

Nä det kan man inte eftersom den är mjukvaru baserad så då får man dela upp sin hd i minst 3 partioner en med windows som är slö och en med raid sen blir det en lika stor som windows hdn som oxå är slö för att det ska stämma med raiden