Produkttest: ”Nya” Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

Permalänk
Medlem

Nån som vet om den finns för vänsterhänta?

Har märkt att en del tillverkare släpper vissa modeller för båda. Vänsterhänta är antagligen landets största diskriminerade grupp människor...

Permalänk
Medlem

citerar Gert

ÄNTLIGEN!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Den kommer in på webhallen och dom vill ha 295kr.

Har fortfarande min kvar köpte den för ca 5år sedan och den är fortfarande underbar.

/ajV på hulkenstrongs konto.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Lipar snart..

Läser bara om att sidknapparna är felplacerade... Vilket misstag , kanske är det subjektivt men för mig är det den enda mus som jag gillar vart sidknapparna sitter någonstans.

Tänker beställa ett par nu för säkerhetsskull då jag haft min sedan 200? och av desperation letat efter dem på blocket!

Gillar dem, speciellt knapparna.

Visa signatur

Seriöst allså...

Permalänk
Medlem

Jag har tre stycken fullt fungerande 3.0 möss. En använder jag hemma, en på jobbet och en är utlånad till en vän. Riktigt hög kvalité på dessa möss, kommer även att beställa den nya så fort jag får chansen. Me like. :]

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Samma här, min "äldre version" funkar fortfarande perfekt

Permalänk

Köpte gamla 3.0an just när den lanserades och använder den fortfarande, inga som helst problem ännu, trots diverse misshandlande genom åren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan den nya modellen leva upp till ryktet som den äldre Intellimouse Explorer 3.0 har? Kan den tävla med dagens spelinriktade möss?

Inte en shans.

På den tiden fanns det ju inte så mycket att välja på, som i dagsläget,
& mycket har blivigt bättre en förr.

Så jag säger att det blir en flopp, i både prestanda mm & att den skulle bli poppis igen.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

IntelliMouse 1.0 FTW!
Den här var dock lite intressant.
Hur många g klarar en sån innan den inte hänger med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
IntelliMouse 1.0 FTW!
Den här var dock lite intressant.
Hur många g klarar en sån innan den inte hänger med?

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=585&page=2

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Inte en shans.

På den tiden fanns det ju inte så mycket att välja på, som i dagsläget,
& mycket har blivigt bättre en förr.

Så jag säger att det blir en flopp, i både prestanda mm & att den skulle bli poppis igen.

Nej det är därför toppspelare inom diverse spelgenrer (speciellt cs) fortfarande kör med gamla 3.0 för att många anser att den har den perfekta formen, dpi är överskattat när det gäller seriös gaming. Huvudsaken är att den hänger med i svängarna. Otroligt många har uttryckt önskemål om att de skulle släppa den gamla versionen igen, så sålänge den nya inte har någon ny akilleshäl (vertikalscrollen?) så kommer de gå åt som smör i solsken.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Upplösning 450 dpi (mer om detta senare)

Ser inte var det står mer om detta senare någonstans i texten...

Musen i sig ser jag starkt fram emot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Inte en shans.

På den tiden fanns det ju inte så mycket att välja på, som i dagsläget,
& mycket har blivigt bättre en förr.

Så jag säger att det blir en flopp, i både prestanda mm & att den skulle bli poppis igen.

Vi får väll se. Tror dock tvärtom, kommer bli största hiten! Annars skulle dom inte göra en fet tråd om en av dom bästa mössen som någonsin gjorts?
Även om prestandan kanske inte är "den bästa" som du nu antyder, så är det inget man själv märker.. Klarar mig utmärkt med den gamla 3.0an.

Permalänk
Medlem

Kanske en ersättare av min IE 4.0 Platinum? Den har hängt med länge nu..

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk

Dem som verkar tycka om formen men vill ha lasermus - snabbare! och finns ute i butik nu! http://www.webhallen.com/prod.php?id=62577&traff=1

Permalänk

Men...

Tycker sådanna som bara gnäller på dålig utrustning är sorgliga. VARIT en toppgamer (nåja) i DC med min 3.0'a medans alla teknikbögar sitter med sina mx.
Tänkte själv köpa en MX för att den var "så bra" men blev räddad då vi fick en på jobbet och jag dissade den pga att sidknapparna satt för högt.
Man var tvungen att flytta tummen för att komma åt dem.

Men SJÄLVKLART detta är ingen Intel VS AMD tråd så alla har och får ha rätt till sin egna åsikt, detta är min

Visa signatur

Seriöst allså...

Permalänk
Medlem

TAACK!!!

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Jag har tenstat gamla 3.0 hos en kompis, och tanken som slog mig direkt var, "vilken dålig kvalitetskänsla" musen knakade och sprakade som en gammal ford, knappar darrade som om man bara la dom på och känslan var att om man vänder musen upp och ner så ramlar knapparna ut, dessutom så tyckte jag att den gled ur handen när man lyffte upp den, t.e.x. när man spelar cs. Men visst fungerade den och är nog bra för den som inte bryr sig om kvalitet känslan men jag köpte en Mx 500 så fort den kom ut, inte för att den hade bra dpi (kollade inte ens upp det) inte heller för att den var super skön, det tog ett tag innan man blev van vid runda formen, men för att man känner kvalitet. Oavsett vad man gör med en Mx 500 kommer den inte avge något ljud, man kan trycka från sidor man kan trycka uppifrån, slå den i bordet och ädå så avger den ljud endast när man trycker in musknappen.

Slutsats: Om inte kvalitetskänslan är drastiskt förbättrad så är det en mus som kommer att hamna på min "Köp alldrig listan" tilsammans med ASUS och diverse andra produkter.

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Undrade precis samma, alla på sweclockers säger typ razor.

Razer heter märket

Se Razers hemsida; http://www.razerzone.com/

Permalänk
Medlem

Ser ut som de fixat till ytan på den, trevligt.
Kanske man slipper känna att man sitter med en inoljad klump tvål i handen om man köper en ny 3.0 ^^

Dock är det ju synd på tumknapparna... De hade verkligen behövts bättras till, aldeles för sladdriga och svaga, för att inte tala om att man måste ha tummar lika långa som sin arm om man vill nå framtill den främmre medans man håller musen med handloven i bordet...

Men men, det blir att testa iallafall, kan ju omöjligt vara värre än MX-serien, och det är ju bara hoppas på att den är bättre än min diamondback.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Förbokat 2 exemplar......

Permalänk
Medlem

Ska köpa en sådan sen när de släpps!

Min gamla 3.0 börjar bli dålig

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjorn44
Nån som vet om den finns för vänsterhänta?

Har märkt att en del tillverkare släpper vissa modeller för båda. Vänsterhänta är antagligen landets största diskriminerade grupp människor...

Jag har en gammal Intellimouse i en rak variant som funkar lika bra för vänster och höger. Jag håller med om att vänsterhänta är förbisedda. Själv är jag högerhänt, men kör musen med vänstern.

Permalänk
Medlem

Tumknapparna felplacerade? Dom sitter ju på den mest optimala platsen som går att finna. Ni-har-fel.

Blir ju helt klart att man köper en till och nyttjar den gamla IE3.0 på andra platser.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Tumknapparna felplacerade? Dom sitter ju på den mest optimala platsen som går att finna. Ni-har-fel.

Blir ju helt klart att man köper en till och nyttjar den gamla IE3.0 på andra platser.

hur lyckas du med det? Om jag placerar min hand så att jag når den främmre tumknappen lika bra som jag gör på min razer fast på gammla 3.0 så kan jag varken lägga handloven eller handled på bordet utan får sitta och lyfta nästan hela underarmen... vilket är riktigt jobbigt, och de vanliga knapparna slutar så att jag har halva fingrarna vilandes på bordet framför musen istället...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det där Instant viewer verkade ju riktigt trevligt. Laddade er nyaste Intellipoint till min 4.0a men Instant viewer verkar inte finnas med
Kommer det bara att komma till de nya mössen eller hur ligger det till?

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Har för mig att ett mail från Dustin sa att de skulle få in den nya 3.0an till den 29/9 för alla nyfikna.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Det där Instant viewer verkade ju riktigt trevligt. Laddade er nyaste Intellipoint till min 4.0a men Instant viewer verkar inte finnas med
Kommer det bara att komma till de nya mössen eller hur ligger det till?

Vi glömde att nämna det i recensionen, men mjukvaran heter IntelliPoint 6.0 för Windows och IntelliPoint 6.1 för Mac.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Vi glömde att nämna det i recensionen, men mjukvaran heter IntelliPoint 6.0 för Windows och IntelliPoint 6.1 för Mac.

Ni glömde "Bara 450dpi, men mer om det senare" också, tror jag.

Mvh

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan special beställa en vänsterhänt mus?