Trådlöst nätverk samt ljudproblem

Permalänk
Medlem

Trådlöst nätverk samt ljudproblem

Hejsan,

Har tre frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig eftersom man inte verkar få någon hjälp få fujitsu-siemens forum. Har en FSC, Amilo Xi1546.

1) Jag har för tillfället inget internet där hemma och tänkte därför försöka fånga upp ett trådlöst nätverk i närheten. Jag har en USB-adapter för detta som jag använde till min gamla dator, men jag verkar inte kunna använda det till min nya, pga att den har inbyggt trådlöst nätverk kanske? Finns där något sätt man kan fixa detta? Har provat att stänga av det inbyggda, men det går ändå inte. (Tänkte använda USB-adaptern eftersom jag har en förlängningssladd till den och kan sticka ut det utanför fönstret )

2) När jag stänger av ljudet helt så börjar det knastra i sub-woofern på undersidan av datorn. Någon som har varit med om detta och har en lösning?

3) När jag stoppar i en CD-skiva börjar CD-läsaren låta väldigt mycket, den tystnar dock efter ett tag, men tycker ändå det verkar lite konstigt att den gör så, eller?

Tacksam för all hjälp

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI