Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Hej helt ny ps3 ägare sen 1 timme tillbaka

Har kollat lite på forums tråden men orkar inte läsa hela.

nogon som har tips på var man kan ladda ner demos samt andra tips så är jag intresserad

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sixpack
Hej helt ny ps3 ägare sen 1 timme tillbaka

Har kollat lite på forums tråden men orkar inte läsa hela.

nogon som har tips på var man kan ladda ner demos samt andra tips så är jag intresserad

Gör ett Playstation konto under playstation store i ps3an tror ja de va. Där finns demos o ladda ner:)

Permalänk
Medlem

tackar gillar alla tips efter 6 st 7.2an öl så har jag svårt att hitta egna tips och blir inte lättare när tjejen o sonen kommer hem i morgon att övertyga dom om att det här var värt 6000 kr lol .Har en 42t pv70 tv var ställer man in så att det kör i 1080 i ps3 eller ska man köra i 780 eller vad den ställer in aouto?

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Klarar tvn av 1080p?, Iallafall i menyn går du näst längst till vänster sen ska det finnas skärminställningar där kan du ställa in vilken upplösning du ska köra.

Snälla, Va behöver man för program för att kunna köra sökning av mediacenter i ps3an?

Permalänk
Medlem

du kan använda windows media player 11 eller nero media home som server till dina filmer/bilder/musik och dela ut dom så hittar ps3an din mediaserver

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
du kan använda windows media player 11 eller nero media home som server till dina filmer/bilder/musik och dela ut dom så hittar ps3an din mediaserver

Vart gör man detta i media player?

Edit: Hittade:)

Edit 2: Okej, Ps3an hittar både media player o neros, men hittar inga filer, går det spela upp va som helst igenom den? som nån divx fil?

Edit 3:

Det verkar som PS3 förlorar ännu en exklusive titel, LA Noir kommer antagligen släppas till både 360 o ps3, Samt attGTA4as nerladdningsbara episoder är 360 exklusivt. Varför går rockstar nästan helt ifrpn Sony?, Ja menar GTA 3, vice city o SA var ju PS2 exklusivt. Helt plötsligt "skiter" dom i PS3:( Dålig stil enligt mig, men som alla fföretag vill dom såklart tjäna pengar

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=25852

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Vart gör man detta i media player?

Edit: Hittade:)

Edit 2: Okej, Ps3an hittar både media player o neros, men hittar inga filer, går det spela upp va som helst igenom den? som nån divx fil?

Edit 3:

Det verkar som PS3 förlorar ännu en exklusive titel, LA Noir kommer antagligen släppas till både 360 o ps3, Samt attGTA4as nerladdningsbara episoder är 360 exklusivt. Varför går rockstar nästan helt ifrpn Sony?, Ja menar GTA 3, vice city o SA var ju PS2 exklusivt. Helt plötsligt "skiter" dom i PS3:( Dålig stil enligt mig, men som alla fföretag vill dom såklart tjäna pengar

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=25852

var inte det bara ett rykte ?'

aja spelar man på ps3 behöver man inte skicka in 3 maskiner på lagning innan äventyret är över, så låt dem ha extramaterialet hahaha

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas dock har ju Microshit en enorm ekonomi :S

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

när dom utannonserade gta4 så sa dom att det skulle komma olika tilllägg till ps3an och till 360n. kanske syftar på detta.

det är dock inte mycke fakta som anges i länken utan det verkar mest vara rykten.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Det verkar som PS3 förlorar ännu en exklusive titel, LA Noir kommer antagligen släppas till både 360 o ps3, Samt attGTA4as nerladdningsbara episoder är 360 exklusivt. Varför går rockstar nästan helt ifrpn Sony?, Ja menar GTA 3, vice city o SA var ju PS2 exklusivt. Helt plötsligt "skiter" dom i PS3:( Dålig stil enligt mig, men som alla fföretag vill dom såklart tjäna pengar

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=25852

SA var inte exklusivt det finns till Xbox också.
Troligen är det för att PS3 inte säljer bra eller så har MS gett dom lite sköna pengar för att få det såhär.

Permalänk
Medlem

Vore bättre om ms använde lite sköna pengar till att bygga en maskin som höll att spela på, då kanske man tom kunde njuta av spelet utan att oroa sig för tre sköna kvartsringar

Permalänk
Avstängd

Den håller alldeles utmärkt för att spela på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
Den håller alldeles utmärkt för att spela på.

"Get the fuck out of here" - tror det var Axel Foley i Snuten i Hollywood.
Allvarligt talat, orka skriva skit i Ps3-tråden. Speciellt saker som inte är sanna.

Permalänk
Avstängd

Jag pratar inte skit och den håller som sagt utmärkt för att spela på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
Jag pratar inte skit och den håller som sagt utmärkt för att spela på.

Jag ska inte starta något Fanboy krig, men bara för att din fungerar så betyder det inte att allas fungerar perfekt. Är det inte 30-35% av Xbox 360 som går sönder? Så går det när man stressar ut Next-Generation, Microsoft =/

Permalänk
Avstängd

Självklart fungerar inte allas perfekt men som vissa här pratar så undrar man ju om dom verkligen tror att ALLA går sönder. 30-35% är nog lite överdrivet faktiskt men jag vet inga siffror men jag tror knappast det är så hög felprocent. Det är ju mest dom äldre konsolerna som har stor felprocent och som fortfarande finns ute.

Men att påstå att jag pratar skit är ju lite väl magstarkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
Självklart fungerar inte allas perfekt men som vissa här pratar så undrar man ju om dom verkligen tror att ALLA går sönder. 30-35% är nog lite överdrivet faktiskt men jag vet inga siffror men jag tror knappast det är så hög felprocent. Det är ju mest dom äldre konsolerna som har stor felprocent och som fortfarande finns ute.

Men att påstå att jag pratar skit är ju lite väl magstarkt.

Det du sa lät som om att allas fungerade perfekt, men aja.

Jag vet inte om det var så högt som 30-35%, men det var fortfarande väldigt högt. Ovanför 20% iallafall. Jag kommer inte ihåg var jag läste det nu.

Permalänk
Avstängd

och på cloned lät det som att alla går sönder när han skrev "bygga en maskin som höll att spela på"

Därav mitt inlägg om att den håller utmärkt för att spelas på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dorovol
och på cloned lät det som att alla går sönder när han skrev "bygga en maskin som höll att spela på"

Därav mitt inlägg om att den håller utmärkt för att spelas på.

Yep, så det jämnar ut sig Jag tycker dock faktiskt att Microsoft skulle gjort en bättre maskin, alltså mindre konsoler som går sönder.

Två frågor som ingen verkade kunna svara på eller inte ville.

1. Går det göra att Musiken alltid visas "by Artist" istället för "by Album"?
2. Måste man "create a new user" på sin PlayStation 3 för att kunna göra ett US konto? Jag har redan registrerat ett EU konto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
så låt dem ha extramaterialet hahaha

sägs ju inget om vad det är. kan lika gärna vara för att jämna ut för vad som inte får plats på skivan i boxen, men på HDD kan man ju tanka ner en hel del i efterhand. (iaf på den nya med 100G)

eller om det rent av är nån AnimalCrossing-funktion, var här vid Nyårsafton eller missa de virtuella raketerna. (och sånt är ju mer kul än roligt egentligen ändå)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Det du sa lät som om att allas fungerade perfekt, men aja.

Jag vet inte om det var så högt som 30-35%, men det var fortfarande väldigt högt. Ovanför 20% iallafall. Jag kommer inte ihåg var jag läste det nu.

nej nej, det är i intervallen 7-10% ROD.* hur många maskiner som man kan räkna som att de konstrar är en annan sak, det kan ju mycket riktigt vara 30% eller 100% beroende på hur gnällig man är.

*detta är dock riktigt illa det med, en del här på forumet har jämfört med andra elektronikmojängers felfrekvens och använt helt felaktiga siffror från tex LCD-paneler där även fabriksfelen räknas med. (mycket kreativt får man säga..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Yep, så det jämnar ut sig Jag tycker dock faktiskt att Microsoft skulle gjort en bättre maskin, alltså mindre konsoler som går sönder.

Två frågor som ingen verkade kunna svara på eller inte ville.

1. Går det göra att Musiken alltid visas "by Artist" istället för "by Album"?
2. Måste man "create a new user" på sin PlayStation 3 för att kunna göra ett US konto? Jag har redan registrerat ett EU konto.

1. Vet inte faktiskt.
2. Ja, tror det faktiskt. Det är inte meningen att man ska ha ett US-konto om man bor i Sverige :P.

Andreax: den sägs iof vara c:a 30% i de flesta sammanhang, men det ska inte vi diskutera i denna tråd...

Permalänk
Medlem

Jag lurar på att köpa en PS3:a inom en snar framtid, men det som jag funderar på är om det duger att spela på en gammal tjock 32"-TV? Eller förlorar man mycket av spelupplevelsen? Känner att jag inte har lust att investera i både en PS#:a för 6000 och en TV för 12000...

Permalänk

Hmm jag har inget ljud efter den senaste uppdatteringen av Ps3:an...

Inget ljud alls till PS3:an men till Wii samt allt annat fungerar det

Någon som har hört talas om de problemet?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Hmm jag har inget ljud efter den senaste uppdatteringen av Ps3:an...

Inget ljud alls till PS3:an men till Wii samt allt annat fungerar det

Någon som har hört talas om de problemet?

har du kollat sladdarna så inget har åkt ut?
gå annars in i inställningarna och kolla så att dom är som dom ska.

http://theagency.station.sony.com/?locale=en
teaser site för the agency

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
Jag lurar på att köpa en PS3:a inom en snar framtid, men det som jag funderar på är om det duger att spela på en gammal tjock 32"-TV? Eller förlorar man mycket av spelupplevelsen? Känner att jag inte har lust att investera i både en PS#:a för 6000 och en TV för 12000...

Nej, byt TV, din e skit.
Asså jag personligen skulle inte köpa PS3 till det pris som den har idag, även om det rent tekniskt är värt det. Jag menar, en vanlig blu-ray spelare kostar ju upp till 10 000kr, bara det säger allt liksom, sen att man får extra e ju super till 6000krs priset. Jag förstår va du menar, det är mycket pengar, så känner jag med. Om Ps3 skulle kostat låt oss säga 4000kr, så skulle ja tänka lite på det. Och angående TV, en 1080p TV kostar runt 10 000 - 40 000kr beroende på vad för storlek, modell, etc du vill ha.....

12000kr för en 1080p tv är inte mycket kan jag säga dig....

Permalänk
Medlem

det är fullt dugligt att köra ps3 på en 720p apparat.
du får hyggliga 720p apparater för run 5000.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
har du kollat sladdarna så inget har åkt ut?
gå annars in i inställningarna och kolla så att dom är som dom ska.

http://theagency.station.sony.com/?locale=en
teaser site för the agency

Nu har jag gått igenom allt igen bara för att se om jag missat något.

Fungerar ej. Varken jag eller min sambo har ens rört någonting bakom tv´, ps3 eller recivern

Ljudet slutade fungera efter uppdateringen

Allt annat fungerar som det ska iaf

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det är fullt dugligt att köra ps3 på en 720p apparat.
du får hyggliga 720p apparater för run 5000.

Men vill man få ut MAX så är det väl bara att satsa på en 1080p så e man klar sen, för framtiden också?

Kommer det att komma ut TV apparater med högre upplösningar? typ 1400p llr nåt? och isf när tar det slut? asså ökningen på resolutionen så att man känna sig nöjd, för man vill typ allti ha d bästa

Permalänk
Medlem

Nej 1080p är det högsta, det lär nog inte komma ut nåt högre inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem

Finns redan stöd för en ny form av HD med hdmi 1.3 så det är redan på väg

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz